تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۰، لیست رشته محل های دانشگاه های سراسری از طریق سایت سنجش به آدرس sanjesh.org در قالب دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 قابل داناود می باشد. این دفترچه که در تاریخ 12 مرداد ماه منتشر خواهد شد شامل اطلاعات مهمی همچون لیست رشته محل ها، شرایط و ضوابط انتخاب رشته است.


بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و مشخص شدن وضعیت رتبه و نمره هر داوطلب، نوبت به انتخاب رشته کنکور سراسری میرسد. کلیه داوطلبان باید پیش از آغاز فرایند انتخاب رشته، دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 را دانلود و مطالعه نمایند. سازمان سنجش معمولا چند روز پس از انتشار کارنامه اولیه کنکور، دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری را به صورت مجاز در گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، ریاضی، هنر و زبان منتشر می کند.


دفترچه انتخاب رشته کنکور 1400، روزهای 12 و 13 مرداد منتشر شد.

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور 1400 
دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی
دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی
دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی
دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر
دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان
دفترچه پیوست انتخاب رشته

دفترچه انتخاب رشته برای هر گروه آزمایشی در سه بخش منتشر می شود که قسمت اول شامل توضیحاتی درباره روند انتخاب رشته و توضیح کارنامه، قسمت دوم شامل معرفی رشته محل های انتخاب رشته و قسمت سوم شامل توضیحات و آدرس دانشگاه ها می باشد. از آنجایی که اطلاعات مهمی در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری درج می شود ولی داوطبان معمولا از مطالعه کامل آن غفلت می کنند، در این مقاله علاوه بر قرار دادن لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری در کلیه رشته های گروه آزمایشی، توضیح مختصری درباره قسمت های مختلف دفترچه انتخاب رشته که معمولا از دید داوطلبان و خانواده ها دور می ماند را توضیح دادیم.

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری
دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری معمولا یک الی دو روز قبل از فعال شدن لینک انتخاب رشته کنکور سراسری روی سایت سنجش تمامی داوطلبان متقاضی شرکت در انتخاب رشته کنکور سراسری می بایست نسبت به دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری گروه آزمایشی خود اقدام نمایند

مطابق اطلاعیه سازمان سنجش، دفترچه انتخاب رشته کنکور 1400روز سه شنبه مورخ 12 مرداد ماه منتشر خواهد شد تا داوطلبان با دانلود و مطالعه این دفترچه با اطلاع از شرایط و ضوابط کنکور سراسری خود را برای انتخاب رشته آماده نمایند. پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید تا به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 با خبر شوید.


دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی، تجربی و انسانی ۱۴۰۰، منتشر شد.


لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور 1400 
دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی
دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی
دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی
دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر
دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان
دفترچه پیوست انتخاب رشته


آن دسته از افرادی که به هر دلیل تمایل به انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی را دارند، با مطالعه مقاله زیر می توانند از لیست رشته های بدون کنکور مطلع شده و با توجه به علاقه خود در انتخاب رشته بدون کنکور شرکت کنند.
بیشتر بخوانید: رشته های بدون کنکور


[تصویر:  sarasari.gif]


توضیحات بخش اول دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری
بخش اول دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 در تمامی گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان های خارجی شامل توضیحات و شرایط و ضوابط کلی پذیرش دانشجو، توضیح کارنامه کنکور سراسری (کارنامه اولیه)، نحوه گزینش دانشجو و انتخاب رشته می باشد.
بیشتر بخوانید: توضیحات کارنامه کنکور سراسری
از مهم ترین مطالبی که در بخش اول می خوانید توضیحات کاملی درباره سهمیه های کنکور سراسری، تعهد تحصیل رایگان سهمیه های مختلف، تاثیر سهمیه بومی گزینی در انتخاب رشته و دسته بندی رشته های تحصیلی براساس سهمیه بومی گزینی، نحوه گزینش بومی در استان های مختلف، ضوابط و شرایط پذیرش دانشجو در رشته های مختلف دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعم از دانشگاه های روزانه و شبانه،  پردیس های خودگردان، دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی و دوره های مجازی، توضیح کامل کارنامه اولیه کنکور سراسری و بخش های مختلف کارنامه، تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور و راهنمای نحوه انتخاب رشته کنکور می باشد.
بیشتر بخوانید: انتخاب رشته

توضیحات بخش دوم دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری
بخش دوم دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 شامل معرفی کلیه رشته محل هایی است که در کنکور ۱۴۰۰ دانشجو می گیرند. این رشته محل ها بi صورت دانشگاه به دانشگاه از هم جدا شدند. به این شکل که در بخش اول دانشگاه های دولتی به ترتیب حروف الفبا لیست رشته هایی که در انتخاب رشته 1400 در آن پذیرش دانشجو دارند را معرفی کردند.

در بخش دوم می توانید لیست رشته محل های دانشگاه غیرانتفاعی و در بخش سوم می توانید لیست رشته محل های دانشگاه پیام نور را مشاهده کنید. لازم به ذکر است نحوه پذیرش می تواند به دو شکل باشد: با آزمون (از طریق کنکور سراسری) و بدون آزمون (براساس سوابق تحصیلی)  که در سال های گذشته شاهد بودیم علاوه بر دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی، دانشگاه های دولتی روزانه و شبانه هم بصورت بدون کنکور و از طریق سوابق تحصیلی اقدام به پذیرش دانشجو کردند.

همچنین دانشگاه های سراسری در دوره (روزانه، دوره نوبت دوم (شبانه)، دوره ظرفیت مازاد، دوره پردیس خودگردان (بین الملل سابق)، دوره مجازی دانشگاه های دولتی، دوره پیام نور، دوره غیرانتفاعی و دوره مجازی دانشگاه های غیرانتفاعی)  پذیرش دانشجو دارند.
بیشتر بخوانید: مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری

[تصویر:  1480618076_کانال_تلگرام_کنکور_سراسری.gif]


توضیحات بخش سوم دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری
بخش سوم دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ به پاسخ پرتکرارترین سوالات از دید یک داوطلب کنکور سراسری، اختصاص داده شده است . این سوالات عبارتند از:
[list=1]
[*]امکانات رفاهی دانشگاه ها به دانشجویان به چه شکلی است؟
[*]آیا دانشگاه مدنظر شما به دانشجویان شبانه خوابگاه می دهد؟
[*]آدرس دقیق دانشگاه کجاست؟
[*]آیا دانشگاه شرایط خاصی برای پذیرش دارد؟
[*]آیا دانشگاه امکانات خاصی به کنکوری های رتبه برتر می دهد؟
[/list]و ...
پاسخ این سوالات و بسیاری از سوالات دیگر را می توانید در بخش سوم دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری پیدا کنید. دقت داشته باشید که توضیحات مربوط به کلیه دانشگاه هایی که در انتخاب رشته کنکور 1400 اقدام به پذیرش دانشجو می کنند در این قسمت وجود دارد. بنابراین اولین گام برای آشنایی با هر دانشگاه مراجعه به بخش سوم دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ است.
بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری
در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص محتویات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس گرفته و ضمن استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا مسیر دستیابی به بهترین انتخاب رشته براساس رتبه خود را هموار نمایید .

اگر قصد شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۰  را دارید، لازم است تا دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را که به صورت مجزا و از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر می شود تهیه کنید.
در ادامه بخوانید: دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد

آخرین اخبار مرتبط با دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

13 مرداد 1400
دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 در تمامی رشته ها به جز رشته تجربی با یک روز تاخیر و در تاریخ 13 مرداد ماه بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش قرار گرفت.

12 مرداد 1400
دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 1400، امروز سه شنبه 12 مرداد منتشر شد.


سوالات متداول

1- ✔️ دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری چه زمانی بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد ؟
✔️ داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کمی قبل از آغاز این فرایند می توانند دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دانلود کنند که زمان آن در متن مقاله اطلاع رسانی می شود . 



2- ✔️ آیا دفترچه انتخاب رشته کنکور 1400 به معرفی رشته محل های ارائه شده دانشگاه آزاد نیز می پردازد ؟  
✔️ دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 به صورت مجزا و در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر می شود که برای دانلود این دفترچه می توانید به متن مقاله مراجعه کنید . 



3- دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری تنها لیست رشته محل های ارائه شده را در اختیار داوطلبان قرار می دهد ؟  
لیست رشته محل های ارائه شده تنها بخشی از این دفترچه بوده که برای اطلاع از سایر بخش های آن می توانید متن مقاله را مطالعه کنید . 
منبع : دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400