تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: زمان انتخاب رشته کنکور
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه کنکور 1400 مجاز به انتخاب رشته دوره های روزانه و غیر روزانه شدند، می توانند انتخاب رشته خود را به صورت اینترنتی در سایت سنجش انجام دهند. زمان انتخاب رشته کنکور سراسری از 14 لغایت 20 مرداد ماه در نظر گرفته شده است.


تمامی افرادی که در کنکور سراسری شرکت کردند، بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور می بایست وارد سایتن سنجش شده و کارنامه اولیه خود را دریافت نمایندو پس از تحلیل و بررسی رتبه های موجود در این کارنامه و مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته خود نمایند.
انتخاب رشته کنکور 1400 به منظور انتخاب رشته محل های روزانه، شبانه (نوبت دوم) ، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان، 4 رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد است. داوطلبان می توانند بر اساس توضیحات کارنامه کنکور سراسری در 150 کد رشته محل، انتخاب های خود را اولویت بندی کنند.

چهاردم لغایت بیستم مرداد ماه برای انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری، مرحله ای حساس بوده چرا که عدم آگاهی از این بازه زمانی سبب می شود داوطلب از تکمیل فرم انتخاب رشته باز مانده و شانس خود را برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه از دست دهد. به همین جهت در این مقاله به بررسی تاریخ تعیین رشته سراسری ۱۴۰۰ پرداخته شده است.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1400
مطابق اطلاعیه سازمان سنجش انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰، از روز سه شنبه 12 مرداد ماه آغاز شده و به مدت یک هفته یعنی تا پایان روز چهارشنبه 20 مرداد ادامه دارد. داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته این آزمون شدند، می توانند در این تاریخ وارد سایت سنجش شده و نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمایند.

احتمالا امسال هم طبق روال سال های گذشته، شاهد تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری به مدت 2 الی 3 روز خواهیم بود. اما بهتر است داوطلبان تکمیل فرم انتخاب رشته خود را به روزهای پایانی موکول نکنند ، چون ممکن است دچار مشکلاتی شوند. با عضویت در کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا از زمان جزئیات انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 مطلع شوید.


انتخاب رشته کنکور 1400 از 14 لغایت 20 مرداد انجام خواهد شد.

افرادی که علاوه بر انتخاب رشته کنکور سراسری، تمایل به انتخاب رشته دانشگاه آزاد دارند، می توانند با مطالعه مقاله زیر از مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد مطلع شوند.
بیشتر بخوانید: زمان انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد

[تصویر:  academy1.gif]

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1400
زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰، هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل می باشد. این کد رشته محل ها شامل کدهای گفته شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری گروه آزمایشی مورد نظر داوطلب، کد رشته محل های 4 رشته گروه پزشکی (پزشکی،دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) دانشگاه آزاد و کد رشته محل های بدون کنکور دانشگاه سراسری می باشد.

افرادی که به هر دلیل تمایل به ثبت نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه سراسری 1400را دارند، با مطالعه مقاله زیر می توانند از کد رشته های بدون کنکور سراسری مطلع شده و با اطلاعات کامل می توانند نسبت به انتخاب رشته 1400 بپردازند.
بیشتر بخوانید: رشته های بدون کنکور


[تصویر:  sarasari.gif]


علاقه مندان به انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 می توانند با بهره مندی از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با مشاوران گروه مشاوره تحصیلی این مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی در ارتباط باشند تا فرم انتخاب رشته خود را به بهترین نحو ممکن تکمیل نمایند.
در ادامه بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری

آخرین اخبار مرتبط با زمان انتخاب رشته کنکور

12 مرداد 1400

افرادی که تصمیم به انتخاب رشته رشته کنکور سراسری 1400دارندف حتما پیش از تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور اقدام به مظالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته نمایند.

11 مرداد 1400

انتخاب رشته کنکور سراسری از 14 لغایت 20 مرداد ماه در نظر گرفته شده است.


[تصویر:  1480618076_کانال_تلگرام_کنکور_سراسری.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ انتخاب رشته کنکور سراسری چه زمانی است؟
✔️ انتخاب رشته کنکور سراسری معمولا نیمه اول مرداد ماه انجام می شود که زمان دقیق آن در متن مقاله گفته شده است.


2- ✔️ آیا امکان تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری وجود دارد؟
✔️ طبق متن مقاله سازمان سنجش بعد از پایان مهلت انتخاب رشته، 2 الی 3 روز زمان انتخاب رشته را تمدید می کند که در این صورت در متن مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.


3- ✔️ انتخاب رشته کنکور سراسری به چه نحوی انجام می شود؟
✔️ تمامی مراحل انتخاب رشته به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود که جزئیات بیشتر در این خصوص در متن مقاله ارائه شده است.
منبع : زمان انتخاب رشته کنکور