تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در گذشته وقتی از کاشت مو حرف می‌زدیم، همه بلافاصله به یاد زخم‌های نواری پشت سر می‌افتادند. زخم نواری نشانه‌ی اصلی کاشت مو به روش FUT است. در این روش پزشک از پوست پشت سر یا بالای گوش شما نواری از پوست را برداشت می‌کند. سپس در زیر میکروسکوپ فولیکول‌های موجود در نوار پوستی را استخراج کرده و دانه به دانه در محل‌های خالی پوست سر می‌کارد.

زمانی که روش FUT ابداع شد به شکلی بدون رقیب بهترین روش کاشت مو به حساب می‌آمد. با ابداع روش FIT و روش‌های جدیدتر مثل SUT و Micro FIT طرفداران این روش کمتر شدند ولی هنوز هم به عنوان یکی از موثرترین روش‌های کاشت مو در دنیا شناخته می‌شود.
[font=IRANSansWeb]اول از همه باید بدانید که کاشت مو به روش FIT در دنیا با نام FUE شناخته می‌شود و بهترین روش کاشت مو در جهان معرفی شده است. نام صحیح‌تر FUE مخفف عبارت «استخراج واحدهای فولیکولی» است. اگر یادتان باشد گفتیم که فولیکول‌ها در روش FUT به شکل نواری برداشت و به شکل دانه دانه کاشته می‌شوند. در روش FIT، هم برداشت و هم کاشت فولیکول‌ها به شکل واحدی یا همان دانه دانه انجام می‌شود.
[/font]

چه شد که روش FIT ابداع شد؟
روش قدیمی‌تر FUT در زمان ابداع شدنش بهترین روش کاشت مو به حساب می‌آمد. تا پیش از ابداع این روش، کاشت مو به شکل دسته‌ای صورت می‌گرفت. یعنی مثلاً یک دسته‌ی ۱۰-۱۲ تایی از مو را در محل‌های دچار طاسی می‌کاشتند. درست مثل موی سر عروسک‌های قدیمی. روش FUT اولین روشی بود که از واحدهای فولیکولی استفاده می‌کرد. هر واحد فولیکولی شامل یک فولیکول و ۱ تا ۳ تار مو است. برای همین مشکل غیرطبیعی شدن کاشت مو برطرف شد.
[font=IRANSansWeb]یک از مشکلات اساسی روش FUT این بود که برای تعداد بسیاری از متقاضیان قابل انجام نبود یا به زحمتش نمی‌ارزید. مثلاً کسانی که سابقه‌ی ایجاد زخم‌های گوشتی داشتند، نمی‌توانستند با روش FUT مو بکارند. چون زخم نواریشان بدشکل شده و شکل سرشان را بدریخت می‌کرد. یا مثلاً کسانی که طاسی‌های کوچک و محدودی داشتند، باید درد و زحمت بسیاری را تحمل می‌کردند تا مو بکارند.

[/font]