تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: جواب کنکور 1400
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
جواب کنکور سراسری ۱۴۰۰ طی دو مرحله اولیه و نهایی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 در دهه اول مرداد ماه (حداکثر تا دوشنبه 11 مرداد ماه اعلام خواهد شد که در آن به بررسی رتبه، تراز و وضعیت مجاز بودن داوطلب برای شرکت در فرایند انتخاب رشته پرداخته می شود.


پس از برگزاری کنکور سراسری، متقاضیان این آزمون می توانند نتایج خود را در سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مشاهده نمایند. نتایج هر ساله در دو مرحله منتشر شده و به اطلاع داوطلبان می رسد. مرحله اول اعلام نتایج که به فاصله حدودا یک ماه پس از برگزاری آزمون یعنی در مرداد ماه انجام می گیرد، در قالب کارنامه اولیه یا علمی داوطلب صادر می شود.


جواب اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۰ در دهه اول مرداد ماه (حداکثر تا دوشنبه 11 مرداد) از طریق سایت سنجش اعلام خواهد شد.

داوطلبان مجاز در این مرحله بر اساس نمره اکتسابی شان در انتخاب رشته کنکور 1400 شرکت کرده و نسبت به انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود اقدام می نمایند. پس از اتمام مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری، جواب نهایی آزمون در شهریور ماه اعلام شده و طی آن محل قبولی داوطلب مشخص می شود. با مطالعه کامل این مقاله از زمان و نحوه مشاهده جواب کنکور سراسری ۱۴۰۰ مطلع شوید.

زمان و نحوه اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۰
سازمان سنجش بعد از برگزاری کنکور 1400، به بررسی پاسخنامه داوطلبان این آزمون پرداخته و نتایج اولیه را از طریق سایت خود به آدرس sanjesh.org در قالب کارنامه اولیه کنکور سراسری در اختیار تمامی داوطلبانی که در کنکور سراسری ثبت نام کردند، قرار می دهد. از این رو تمامی داوطلبانی که در کنکور ۱۴۰۰ ثبت نام کرده و در جلسه آزمون حضور داشتند، می توانند جهت اطلاع از وضعیت علمی خود در آزمون کتبی، با وارد کردن اطلاعات خواسته شده، کارنامه اولیه خود را دریافت کنند.

جواب اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۰ در دهه اول مرداد ماه و حداکثر تا روز دوشنبه 11 مرداد ماه منتشر خواهد شد. پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید تا از تمامی اخبار مربوط به نتیجه اولیه کنکور 1400 مطلع گردید.


نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۰، حداکثر تا روز دوشنبه 11 مرداد ماه اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته

مراحل مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری 1400

[list=1]
[*]ورود به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org
[*]کلیک روی لینک مشاهده نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۰
[*]وارد کردن اطلاعات خواسته شده
[*]مشاهده نتیجه
[/list]
راهنمای تصویری نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری 1400

داوطلبان جهت مشاهده جواب اولیه این آزمون باید وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شده و مطابق تصویر روی لینک "کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال 1400" کلیک نمایند.

[تصویر:  1600572826_2.png]

در این مرحله، مطابق تصویر، با انتخاب یکی از سه روش زیر و وارد کردن اطلاعات خواسته شده، می توانند نتیجه خود را مشاهده نمایند.
[list=1]
[*]شماره داوطلبی، شماره شناسنامه، سال تولد
[*]شماره پرونده، کدرهگیری، شماره شناسنامه
[*]شماره پرونده، شماره سریال، شماره شناسنامه
[/list]
[تصویر:  1600572840_11111.png]



این تصاویر مربوط به سال گذشته می باشد، به محض اعلام جواب اولیه کنکور سراسری تصاویر بروز رسانی شده و لینک مستقیم جهت مشاهده جواب در این قسمت قرار داده می شود.

در صورتی که داوطلبی به شماره پرونده و شماره داوطلبی خود دسترسی نداشته باشد، می تواند از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش که در منوی سمت چپ سایت این سازمان قرار دارد، جهت دریافت این اطلاعات اقدام کند. برای اطلاع از نحوه دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری بر روی لینک زیر کلیک کنید.
بیشتر بخوانید: نحوه دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری

بعد از مشاهده جواب اولیه کنکور سراسری، نوبت به مرحله مهم و سرنوشت ساز انتخاب رشته کنکور میرسد. داوطلبانی که تمایل به شرکت در انتخاب رشته کنکور سراسری دارند، توصیه می کنیم پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400، وضعیت خود را به دقت بررسی کرده و پس از مشورت و راهنمایی با افراد آگاه برای انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ اقدام نمایند.

علاوه بر این نرم افزار رایگان انتخاب رشته کنکور سراسری هیوا نیز می تواند راهنمای مناسبی برای شما در این زمینه باشد. این نرم افزار بر اساس کارنامه های داوطلبان سال گذشته که نزدیک ترین داده به نتایج امسال می باشد، طراحی شده است. برای استفاده از نرم افزار انتخاب رشته مجازی هیوا مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.
بیشتر بخوانید: انتخاب رشته مجازی کنکور سراسری

[تصویر:  academy1.gif]

زمان و نحوه اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۰
سازمان سنجش پس از اتمام زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 به بررسی فرم اینترنتی و اولویت انتخاب های داوطلبان پرداخته و نتایج نهایی کنکور سراسری را بر روی سایت خود به آدرس sanjesh.org منتشر می کند. داوطلبانی که با توجه به مندرجات کارنامه اولیه کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته محل های دوره های روزانه و غیر روزانه بوده و پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 در مرحله انتخاب رشته شرکت کردند، می توانند جواب انتخاب رشته خود را به صورت اینترنتی دریافت نمایند.

جواب نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۰ احتمالا طبق روال هر سال هفته آخر شهریور ماه اعلام می گردد. هنوز زمان دقیق اعلام نتایج نهایی کنکور 1400 مشخص نیست به همین خاطر  پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید تا از تمامی اخبار مربوط به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۰ مطلع گردید.


به محض مشخص شدن زمان دقیق اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۰، این مقاله بروز رسانی شده و زمان انتشار جواب نهایی کنکور سراسری 1400 در این قسمت قرار داده می شود.

بیشتر بخوانید: نتایج نهایی کنکور سراسری

مراحل مشاهده اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1400

[list=1]
[*]مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org
[*]انتخاب گزینه نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۰
[*]وارد کردن اطلاعات با استفاده یکی از روش های گفته شده
[*]مشاهده وضعیت قبولی داوطلب
[/list]
راهنمای تصویری نحوه مشاهده اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1400

داوطلبان به منظور مشاهده جواب نهایی آزمون خود می بایست زمان اعلام شده به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org وارد شده و لینک نتایج نهایی آزمون سراسری ۱۴۰۰ انتخاب نمایند.

[تصویر:  1588833657_3.png]

همانطور که در تصویر نیز مشخص است، مشاهده نتایج با یکی از دو  روش زیر امکانپذیر می باشد:
[list=1]
[*]وارد کردن شماره داوطلبی و شماره شناسنامه
[*]وارد کردن شماره پرونده و شماره شناسنامه 
[/list]
[تصویر:  1588833676_4.jpg]


تصاویر بالا مربوط به سال گذشته می باشد، به محض اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری تصاویر بروز رسانی شده و لینک مستقیم جهت مشاهده جواب در این قسمت قرار داده می شود.

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 مسیر دانشگاه آزاد از دانشگاه های سراسری جدا می شود. داوطلبانی که در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ شرکت کردند، برای مشاهده اعلام نتایج نهایی این دانشگاه باید به سایت azmoon.org مراجعه نمایند.
بیشتر بخوانید: اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد 1400


[تصویر:  sarasari.gif]


اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۰
چند روز پس از اینکه جواب نهایی کنکور سراسری 1400 در سایت سنجش اعلام می گردد، کارنامه ای برای تمامی داوطلبانی که در انتخاب رشته این آزمون شرکت کرده اند (اعم از پذیرفته شدگان و مردودین) تحت عنوان کارنامه نهایی یا محرمانه کنکور سراسری ۱۴۰۰ بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می شود که حاوی رتبه داوطلب و رتبه آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد تمامی کد رشته محل ها می باشد.

آن دسته از داوطلبانی که پس از مشاهده کارنامه سبز کنکور سراسری درخواست بررسی انتخاب رشته اشتباه و درخواست رفع محرومیت از کنکور سال آینده را دارند، بر اساس این کارنامه می توانند از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواست خود را ثبت کنند.

لارم به ذکر است که سازمان سنجش این امکان را فراهم کرده تا داوطلبان پس از مشاهده جواب خود در هر یک از مراحل اعلام نتایج اولیه یا نهایی کنکور سراسری بتوانند در صورت داشتن هر گونه اعتراض یا نارضایتی درخواست خود را در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش ثبت کنند.

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400، داوطلبان به منظور ثبت اعتراض به رتبه و بررسی مجدد نمره، همچنین پس از اعلام نتایج نهایی به منظور اعتراض به نتیجه قبولی خود می توانند به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و اعتراضات خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایند.
بیشتر بخوانید: اعتراض به نتایج کنکور سراسری

[تصویر:  1480618076_کانال_تلگرام_کنکور_سراسری.gif]


داوطلبانی که براساس اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ در ردیف پذیرفته شدگان این آزمون قرار می گیرند، می بایست در موعد مقرر با در دست داشتن فرم 602 و سایر مدارک نسبت به ثبت نام در دانشگاه محل قبولی خود اقدام نمایند. با توجه به این که دانشگاه ها زمان و نحوه ثبت نام را در سایت اینترنتی خود اعلام می کنند، پذیرفته شدگان پیش از مراجعه حضوری به دانشگاه ملزم به مراجعه به سایت دانشگاه محل قبولی خود می باشند.

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا در مشاهده اعلام نتایج کنکور سراسری 1400 همراه و پاسخگوی سوالات شما داوطلبان باشند. شما می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط بوده و تمامی سوالات خود را کارشناسان این موسسه جویا شوید.

آن دسته از داوطلبانی که در هیچ رشته محلی پذیرفته نشدند، می توانند برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری، آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی اقدام نمایند.
در ادامه بخوانید: ثبت نام بدون کنکور سراسری


آخرین اخبار مرتبط با جواب کنکور سراسری

09 مرداد ماه 1400

جواب اولیه کنکور 1400 این هفته و حداکثر تا روز دوشنبه 11 مرداد ماه اعلام می شود.

04 مرداد ماه 1400

برای مشاهده جواب کنکور سراسری داوطلبان می بایست به اطلاعات ثبت نامی خود مانند شماره داوطلبی، شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام دسترسی باشند.

03 مرداد ماه 1400

جواب اولیه کنکور 1400، حداکثر تا روز دوشنبه مورخ 11 مرداد ماه در سایت sanjesh.org منتشر خواهد شد.

23 تیر ماه 1400

پس از اعلام نتایج اولیه اولیه کنکور سراسری، نوبت به انتخاب رشته کنکور می رسد که در دهه دوم مرداد ماه انجام می شود.

09 تیر ماه 1400

سخنگوی سازمان سنجش از انتشار جواب اولیه کنکور سراسری، در دهه اول مرداد ماه خبر داد.


سوالات متداول

1- ✔️ آیا جواب انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر اعلام می شوند؟
✔️ مطابق متن مقاله، نتایج انتخاب رشته دانشگاه های سراسری توسط سازمان سنجش و نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد توسط مرکز سنجش و پذیرش اعلام خواهد شد.


2- ✔️ برای دیدن جواب کنکور سراسری چه اطلاعاتی لازم است؟
✔️ شما می توانید با داشتن یکی از اطلاعات ثبت نامی خود شامل شماره پرونده یا شماره داوطلبی جواب خود را دریافت نمایید البته در این مقاله راهنمای تصویری نحوه مشاهده نتایج قرار داده شده است.


3- ✔️ آیا بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری امکان تغییر اولویت قبولی وجود دارد؟
✔️ پس از بررسی کارنامه سبز کنکور سراسری در صورت داشتن شانس قبولی می توانید نسبت به تغییر اولویت قبولی خود اقدام کنید که در این مقاله توضیحات تکمیلی در این خصوص ارائه شده است. 
منبع : جواب کنکور 1400