تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سکس در پریود
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در دوره قاعدگی، زنان خونریزی از رحم و واژن داشته و برای زوجین امکان برقراری رابطه جنسی را دشوارتر می کند و بسیاری نمی دانند که سکس در زمان پریود درست است یا خیر؟ در عادت ماهانه به دلیل باز بودن دهانه رحم و درد و خونریزی نزدیکی و سکس را دشوار و گاهی همراه با ریسک می کند.
برای برقراری سکس در پریود اول از همه نظر خود زن مهم بوده و در صورتی که وی تمایل داشت می توان با در نظر گرفتن مزایا و معایب آن تصمیم درست گرفت. در صورتی که زن و حتی مرد تمایلی به برقراری نزدیکی در قاعدگی ندارند، باید به نظر آن ها احترام گذاشته و در هفته پریود از سکس امتناع کرد.
قبل از برقراری رابطه جنسی در پریود باید در مورد عوارض آن و راه هایی که خطر و ریسک آن را کم می کند اطلاعات داشته تا از هرگونه بیماری و عوارض دیگر دور بمانید، در این مقاله به توضیح مزایا و معایب نزدیکی در پریود، پوزیشن های سکس در پریود و امکان بارداری در این زمان پرداخته شده است.

فواید سکس در زمان پریود
برخی زنان در زمان قاعدگی و پریود میل جنسی کمی را تجربه کرده و برخی میل جنسی آن ها افزایش می یابد.  در هر دو حالت انتخاب داشتن رابطه در پریود به عهده زوجین، به خصوص زنان است، در این جا برخی فواید و مزایای سکس در پریود ارائه شده است.
تسکین درد عضلانی پریود
یکی از فواید نزدیکی و سکس در دوران قاعدگی کاهش درد پریود است، بر اساس نتیج برخی تحقیقات تجربه ارگاسم زنان در زمان پریود منجر به کاهش درد و گرفتگی عضلات در زمان پریود می شود. زیرا در ارگاسم انقباض عضلات رحم کاهش یافته و منجر به کاهش درد پریود و کاهش گرفتگی عضلات می شود، همچنین در ارگاسم اندورفین ترشح شده که موجب افزایش لذت است.
دوره کوتاه تر پریود
رابطه جنسی در زمان قاعدگی قادر به کوتاه کردن دوره پریود است، زیرا کاهش انقباضات عضله رحم بر اساس ارگاسم و رابطه جنسی منجر به تخلیه سریع تر خون داخل رحم می شود.
کاهش سردرد پریودی
برخی زنان به خصوص افرادی که میگرن را تجربه می کنند در دوران عادت ماهانه درگیر سردرد های میگیرنی می شوند و تجربه ارگاسم در سکس زمان پریود منجر به کاهش این سردرد های میگرنی و بهبود آن می شود.
کاهش تنش ناشی از پریود
بسیاری از زنان در زمان پریود خود از نظر روحی خلق پایینی داشته و برخی اضطراب و استرس را تجربه می کنند، ارگاسم و سکس در زمان قاعدگی منجر به بهبود خلق و کاهش اضطراب و استرس می شود.

حتما بخوانید: چه کار کنم پریود شوم

عوارض سکس در زمان پریود
همانطور که سکس در پریود فواید بسیار دارد، عوارضی نیز به همراه داشته که گاهی خطرناک و جبران ناپذیر است، در این جا برخی از معایب و مضرات نزدیکی در پریود را مشاهده می کنید.
کثیفی محیط در رابطه جنسی دوران پریود
برخی زنان در زمان قاعدگی خود خونریزی زیادی را تجربه کرده و به همین علت هنگام برقراری رابطه جنسی امکان کثیفی و آلوده شدن محیط اطراف وجود دارد.
عفونت و بیماری ناشی از نزدیکی در پریود
در دوران پریود به دلیل خونریزی و باز بودن دهانه رحم امکان ابتلا به بیماری مقاربتی مانند ایدز یا زگیل تناسلی وجود دارد، زیرا این ویروس ها در خون زندگی کرده و در زمان عادت ماهانه زنان به دلیل خونریزی امکان ابتلا به این بیماری های جنسی برای زن و مرد وجود دارد، بنابراین استفاده از کاندوم در زمان پریود بسیار واجب است.
افزایش خونریزی
در زمان قاعدگی و عادت ماهانه به دلیل کاهش انقباض رحم میزان خونریزی زن بیشتر شده و بسیاری زنان و مردان این موضوع را خوشایند نمی پندارند، بنابراین لذت جنسی در سکس زمان پریود را تجربه نمی کنند.
حتما بخوانید: علت خونریزی زیاد در پریود

پوزیشن های مخصوص نزدیکی در پریود
برای داشتن سکس در پریود به دلیل خونریزی زنان باید از برخی پوزیشن ها و مدل های رابطه جنسی دوری کنید، برای مثال پوزیشن هایی که زن روی مرد قرار می گیرد منجر به خونریزی بیشتر شده و مناسب نیستند، اما برخی از پوزیشن ها برای سکس در عادت ماهانه مناسب بوده که در اینجا برخی از آن ها شرح داده شده است.
پوزیشن قاشقی یا اسپونینگ
بسیاری از مشاوران جنسی پوزیشن اسپونینگ را رتبه اول و بهترین پوزیشن برای رابطه جنسی می دانند، در این پوزیشن زن و مرد به پهلو دراز کشیده و مرد از پشت به دخول واژن می پردازد. در این پوزیشن فشار به زن وارد نشده و دهانه رحم به سمت پایین نیست بنابراین میزان خونریزی را افزایش نداده و برای تحریک کلیتوریس نیز مناسب است.
پوزیشن میسیونری
در پوزیشن میسیونری زن به پشت دراز کشیده و مزد رو به روی او قرار می گیرد، طوری که توانایی دخول آلت به واژن را داشته باشد. در این مدل زن می تواند لگن خود را بالا برده و یا زیر کمر خود بالشی قرار دهد تا خون کمتری از رحم خارج شود، در پوزیشن میسیونری مرد می تواند برای کاهش فشار به زن در زمان عادت ماهانه وزن خود را روی دست ها قرار دهد.
پوزیشن داگ استایل
پوزیشن داگی استایل به این صورت بوده که زن به صورت چهار دست و پا قرار گرفته و یا روی شکم خود دراز می کشد، مرد از پشت او لگن خود را به لگن زن نزدیک کرده و دخول را انجام می دهد، در این پوزیشن نیز فشاری به زنان و عضلات آن ها وارد نمی شود.
پوزیشن پروانه
در این پوزیشن زن لبه تخت یا میز دراز کشیده، مرد رو به روی او قرار گرفته و زن پاهای خود را بر روی شانه مرد و یا دور کمر او قرار می دهد. در پوزیشن پروانه اگر زن بالشی را زیر کمر خود قرار دهد امکان خونریزی کاهش می یابد، همچنین این پوزیشن به دلیل منفعل بودن زن فشار کمتری در زمان قاعدگی به او وارد می کند.
حتما بخوانید: پوزیشن برای بارداری
امکان بارداری در پریود
در چرخه قاعدگی زنان تخمک گذاری رخ داده که تخمکی برای بارور شدن تولید می شود و در آن زمان امکان بارداری برای زن وجود دارد. در زمان پریود امکان بارداری بسیار کم تر است اما همچنان این احتمال وجود دارد.
اسپرم مرد حدود 5 تا 7 روز توانایی زنده ماندن در بدن زن را داشته و در زنانی که چرخه های قاعدگی آن ها کوتاه است، امکان تخمک گذاری در این بازه زمانی وجود دارد. بنابراین هنگام سکس در پریود باید از راه های جلوگیری از بارداری به خصوص کاندوم به دلیل وجود ریسک بیماری های مقاربتی در این دوران استفاده کنید.

کلام آخر
برخی مردان به برقراری رابطه جنسی در پریود علاقه ای ندارند و احساس آلودگی به آن ها دست می دهد بنابراین در رابطه خود صداقت داشته و در مورد این مسئله نظر خود و همسرتان را در نظر بگیرید. برخی زنان میل جنسی و احساس جذابیت کمتری در این دوران دارند که منجر به عدم علاقه به نزدیکی می شود و مردان باید به نظر آن ها احترام گذارند.
در ادامه بخوانید: پریود در بارداری

آخرین اخبار مرتبط با سکس در زمان پریود

26 اردیبهشت 1400
در دوره پریود خانم ها به دلیل تغییرات هورمونی احساسات نسبت به همسر، برقراری رابطه جنسی و مسائل دیگر تغییر می کند و حتی عصبانیت بیشتری به آن ها دست می دهد. اگرچه در همه خانم ها یکسان نبوده و برای برخی با افزایش میل جنسی و برای برخی دیگر با کاهش میل جنسی همراه است.
15 اردیبهشت 1400
اسپرم مرد می تواند به مدت 2 تا 3 روز در بدن زن زنده بماند، بنابراین در صورتی که دوره قاعدگی شما کوتاه است، بهتر است که تا تمام شدن پریود خود رابطه جنسی برقرار نکنید. در این مورد در قرون وسطی مردم تصور می‌کردند اگر نوزادی با موی قرمز به دنیا می‌آید به این دلیل است که مادر او در دوران پریود باردار شده است.

سوالات متداول

1- ✔️ آیا نزدیکی در پریود درست است ؟
✔️ برقراری رابطه جنسی در پریود به عهده انتخاب زوجین بوده اما عوارضی در کنار فواید برای فرد دارد که در متن مقاله توضیح کامل آن ارائه شده است .


2- ✔️ فواید نزدیکی در پریود چیست ؟
✔️ در صورتی که زن برای برقراری رابطه جنسی در پریود مشکلی نداشته باشد این رابطه فوایدی به همراه خود دارد که در متن مقاله توضیح آن ارائه شده است .


3- ✔️ عوارض نزدیکی در پریود چیست ؟
✔️ نزدیکی در پریود در کنار فواید گاهی ضرر های غیر قابل جبران دارد که در متن مقاله برخی عوارض و مضرات آن ارائه شده است .
منبع : سکس در پریود