تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: دفترچه ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
علاقه مندان به ثبت نام در آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری 1400 ابتدا باید دفترچه ثبت نام را دانلود کرده و به طور کامل مطالعه کنند . ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری در مهلتی مشخص از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود و معمولا هر ساله همزمان با شروع ثبت نام ، دفترچه ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری نیز بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد .


از مهم ترین زمینه های فعالیت در رشته حقوق وکالت است . علاقه مندان برای فعالیت در این حوزه ابتدا باید در آزمون وکالت پذیرفته شوند . این آزمون هر ساله توسط کانون وکلا دادگستری برگزار شده و ثبت نام از طریق سازمان سنجش انجام می شود . همزمان با شروع ثبت نام ، دفترچه ثبت نام هم از طریق این سایت منتشر می شود .


لازم به ذکر است که علاوه بر آزمون وکالت دادگستری آزمونی دیگر تحت عنوان " آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰ " وجود دارد که ثبت نام آغاز شده و تا 12 مرداد ادامه دارد . برای  کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این آزمون مقاله زیر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه

در این دفترچه تمامی اطلاعات مربوط به شرایط و نحوه ثبت نام ، ظرفیت پذیرش ، زمان برگزاری آزمون و هر آنچه که متقاضیان شرکت در این آزمون باید بدانند درج می شود . کسانی که علاقه مند به شرکت در آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری ۱۴۰۰ هستند قبل از اقدام برای ثبت نام باید دفترچه راهنمای ثبت نام را به دقت مطالعه کنند . در ادامه به توضیحاتی در خصوص لینک دانلود ، قسمت های مختلف و شرایط و ضوابط این دفترچه می پردازیم .


لینک دانلود دفترچه ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری 1400
برای شرکت در آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری ۱۴۰۰ بهتر است قبل از هر اقدامی داوطلبان ابتدا دفترچه راهنمای شرکت و ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری سال جاری را دانلود و مطالعه کرده و با آگاهی کامل از ضوابط تعیین شده برای ثبت نام و حصول اطمینان از داشتن شرایط لازم برای اخذ پروانه کارآموزی وکالت ثبت نام آزمون سال جاری انجام شود .

اصولا هر ساله همزمان با شروع زمان ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری ، دفترچه ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا نیز توسط سازمان سنجش منتشر می شود ، البته هنوز تاریخ ثبت نام  آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری 1400 مشخص نیست اما با توجه به روال سال های گذشته احتمالا ثبت نام آزمون سال جاری نیز در مهر ماه سال ۱۴۰۰ انجام می شود .


به محض انتشار دفترچه ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری 1400 لینک دانلود در این قسمت فعال می شود.

زمان ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا هر ساله توسط سازمان سنجش مشخص می شود که به محض انتشار اطلاعیه ثبت نام این مقاله بروزرسانی می شود . توصیه می شود برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام و انتشار دفترچه ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری ۱۴۰۰ عضو کانال آزمون های حقوقی دینا شوید .
بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری

قسمت های مختلف دفترچه آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری 1400
دفترچه ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری ۱۴۰۰ از طرف اتحادیه سراسری کانون های وکلا ایران ( اسکودا ) برای انتشار در اختیار سازمان سنجش قرار داده می شود . حالا که در مورد دفترچه ثبت نام آزمون کانون وکلا دادگستری و نحوه انتشار آن توضیحات لازم را ارائه کردیم بهتر است در مورد بخش های مختلف این دفترچه شامل سهمیه های آزمون وکالت، شرایط و ضوابط و .... نیز نکاتی را بیان کنیم.

بخش اول - ظرفیت پذیرش کارآموز وکالت : در این قسمت به ظرفیت پذیرش آزمون وکالت در کانون های مختلف سراسر کشور به تفکیک ظرفیت پذیرش آزاد و سهمیه پرداخته شده است .

بخش دوم - مواد امتحانی : بعد از آنکه ظرفیت ها در قسمت اول دفترچه بررسی شد در قسمت دوم دروس و سوالات آزمون وکالت و ضرایب هر درس بیان شده است ، با دقت در این قسمت می توانید میزان اهمیت هر درس را در آزمون به خوبی درک کنید .

بخش سوم - شرایط شرکت در آزمون و اخذ پروانه کارآموزی وکالت : شرایط متقاضیان شرکت در آزمون وکالت کانون وکلا در این بخش ذکر شده اند و لازم است که تمام علاقمندان به ثبت نام قبل از اقدام به ثبت نام از داشتن این شرایط مطمئن شوند .

بخش چهارم - مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام : در این بخش مدارکی که داوطلبان برای ثبت نام باید بارگزاری کنند ، هزینه ثبت نام و چگونگی واریز این هزینه به طور کامل توضیح داده شده است .

بخش پنجم - نحوه ثبت نام و توزیع کارت شرکت در آزمون : در آخرین قسمت این دفترچه به نحوه ثبت نام ، زمان آغاز توزیع اینترنتی کارت شرکت در آزمون و چگونگی دریافت آن پرداخته شده است .

در بالا تمام مراحل دسترسی و توضیحات دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا ۱۴۰۰ را توضیح دادیم اما در مورد ثبت نام این آزمون چه می دانید ؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط ثبت نام ، نحوه پذیرش ، ظرفیت کانون ها و دروس امتحانی این آزمون ، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید .
بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری

شرایط و ضوابط دفترچه ثبت نام آزمون کانون وکلا دادگستری 1400
همانطور که گفته شد تمام شرایط ثبت نام آزمون کانون وکلا دادگستری سال ۱۴۰۰ در دفترچه ثبت نام درج شده است و داوطلبان قبل از هر اقدامی ابتدا باید وجود این شرایط را در خود احراز کنند . دقت کنید که تنها کسانی که " مدرک کارشناسی " آن ها حقوق ، فقه و حقوق ، فقه و مبانی حقوقی و معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح باشد می توانند در آزمون وکالت شرکت کنند .

تابعیت ایرانی

مدرک کارشناسی حقوق ، فقه و حقوق ، فقه و مبانی حقوقی و معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح

داوطلبانی که مدرک کارشناسی ناپیوسته حقوق داشته باشند باید دروس دوره کارشناسی را در مقطع کاردانی گذرانده باشند .

در زمان ثبت نام سن آن ها از چهل سال تمام در حوزه قضایی استان تهران و از پنجاه سال تمام در سایر حوزه ها بیشتر نباشد .

مرکز وکلا قوه قضاییه یکی دیگر از مراجعی است که صلاحیت برگزاری آزمون وکالت را دارد . شرایط ثبت نام ، زمان برگزاری آزمون ، دروس امتحانی و دیگر موضوعات مربوط به این آزمون تا حدودی با آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری متفاوت است . برای مشاهده دفترچه ثبت نام این آزمون می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید .
در ادامه بخوانید: دفترچه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دفترچه ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری ۱۴۰۰ در کانال تلگرام آزمون های حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون دفترچه ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری پاسخ دهند .

سوالات متداول

1- ✔️ دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری در چه زمانی منتشر می شود ؟
✔️ دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا همزمان با شروع فرآیند ثبت نام این آزمون بر روی سایت قرار داده شده که به محض انتشار داخل متن مقاله گذاشته می شود .

2- ✔️ در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا اصولا چه موضوعاتی درج می شود ؟
✔️ در این دفترچه اصولا اطلاعات مربوط به شرایط ثبت نام ، نحوه ثبت نام ، زمان و ظرفیت آزمون آورده می شود که جزئیات مربوط به این موضوعات داخل متن مقاله آورده شده است .

3- ✔️ از چه طریقی می توان به دفترچه ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دسترسی پیدا کرد ؟
✔️ اصولا این دفترچه از طریق سایت سازمان سنجش که متصدی ثبت نام این آزمون است ، منتشر می شود که لینک دانلود آن داخل متن مقاله قرار داده می شود .
منبع : دفترچه ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری