تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: اضطراب انتظار چیست
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
اضطراب انتظار نوعی اختلال است به طوری که فرد در مورد چیزی که هنوز اتفاق نیفتاده فکر می کند و احساس نگرانی دارد. در واقع اتفاق مورد نظر ممکن است در آینده صورت بگیرد و همینطور ممکن است صورت نگیرد. این شرایط باعث می شود که افراد دچار تنش زیادی شوند و از روال عادی زندگی دور شوند.
علائم اضطراب انتظار متفاوت است برخی به قدری مضطرب می شوند که حتی ساده ترین کارهای روزمره را نمی توانند انجام دهند و  برخی شرایط بهتری دارند اما در درون حس خوبی ندارند و همیشه نگران هستند و درگیر دردهای بدنی می شوند.

اضطراب انتظار چیست
وقتی که شخص درگیر اضطراب انتظار می شود دچار حملاتی می شود که در وی ترس شدیدی ایجاد می کند، اضطراب انتظار یک سری علائم مهم دارد که دانستن آن اجازه می دهد تا خودمان را بهتر بشناسیم:
پرسش مداوم از خود:
کسانی که درگیر اضطراب انتظار هستند مدام از خود می پرسند که اگر فلان اتفاق بیفتد چه می شود! این تصور در ذهن افراد به قدری عجیب و غریب است که سبب می شود چیز بدنی را تصور کنند. مدام این فکر را دارند که اگر اتفاقات بدی بیفتد زندگی برایشان معنایی ندارد.
افزایش ضربان قلب:
یکی دیگر از مواردی است که از اضطراب انتظار ناشی می شود، افزایش ضربان قلب است به طوری که شخص به اصطلاح می گوید قلبم از سینه در آمده! او همیشه احساس بدی در قفسه سینه خود دارد.
عرق کردن دست:
عرق کردن دست در زمان کار و یا در وضعیت عادی خود بخشی از علائم اضطراب انتظار است اما نه به این معنی که فکر کنید هر بار که دستتان عرق کرد یعنی درگیر اضطراب شده اید.
نفس تنگی:
کسانی که درگیر اضطراب انتظار هستند همیشه از نبود اکسیژن کافی گله می کنند آنها این تصور را دارند که هوا برای نفس کشیدن کم است و به دنبال پنجره برای باز شدن می گردند.
حتما بخوانید: اختلال اضطراب فراگیر

علت اضطراب انتظار
ریشه اضطراب انتظار به عوامل خانوادگی، محیطی و شرایط زندگی بستگی دارد، در این جا برخی علت های اضطراب را مشاهده می کنید.
۱عوامل خانوادگی:
گاه افراد در خانواده نامطلوبی رشد می کنند، خانواده ای که پر از افراط و تفریط است، یا بیش از حد کنترل گر هستند یا بیش از اندازه بیخیال! گاه به قدری تنش های داخل منزل زیاد است که شخص این تصور را دارد که هر کجا که باشد می بایست به فکر خبر بدی باشد و اتفاقات بد انتظار او را می کشند، این تصور به قدری عجیب و غریب خواهد بود که او هرگز نمی تواند برای خود آرامش خاطر ایجاد کند.
۲عوامل محیطی:
گاه شما در محیط کار خود، شرایط تلخی را تجربه می کنید که باعث می شود اضطراب زیادی در ذهن شما برای همیشه ماندگار شود، این رویکرد سبب می شود که از عالم و آدم بترسید و یا نسبت به جنس مخالف خود فوبیا پیدا کنید بنابراین اضطراب انتظار با شما همراه می شود و همیشه این تصور را دارید که آن اتفاق وحشتناک باز هم قرار است تکرار شود و این شما هستید که قربانی می شوید. عوامل محیطی فقط ریشه در محیط کار ندارد بلکه در بسیاری از شرایط اجتماع دیده می شود.
۳شرایط زندگی و حوادث:
شخصی که تصادف بدی را پشت سر گذاشته است همیشه نگران است و فکر می کند که اتفاق بد گذشته باز هم برایش رخ می دهد. کسانی که مرگ عزیزان خود را تجربه کرده اند همیشه انتظار شنیدن خبر مرگ را دارند و هر بار که تلفن زنگ می خورد این تصور برایشان بیشتر و بیشتر می شود.
۴ریشه ژنتیکی:
برخی از افراد از پدر یا مادر پر از استرس متولد می شوند و این موضوع ریشه در روحیات آنها دارد و سبب می شود که حال خوبی نداشته باشند و همیشه نگران هستند و سعی می کنند برای خودشان مشکلات زیادی ایجاد کنند. این تصور که اتفاقات بد در کمین است با آنها همراه بوده و باعث اختلال در روحیات آنها می شود.
حتما بخوانید: انواع اختلالات اضطراب

عوارض اضطراب انتظار
اضطراب انتظار تا زمانی که نرمال و طبیعی به نظر برسد بد نیست! مثلاً شما ماه ها زحمت کشیده اید و حالا قرار است برای یک مصاحبه کاری بروید! اگر مقداری استرس و اضطراب در شما وجود نداشته باشد فرصت خوب خود را از دست می دهید پس اضطراب باید حساب و کتاب خود را داشته باشد اما اگر زیاد و غیر عادی بود برای شما مشکل ساز می شود، در این جا برخی عوارض اضطراب مطرح شده است.
تغییر رفتار:
بارها دیده شده فردی که درگیر اضطراب انتظار است، بداخلاق خطاب می شود! اما در واقعیت اخلاق او مشکلی ندارد اما از بس درگیر افکار منفی است ناخودآگاه روی رفتار او تاثیر می گذارد و برای او مشکلات زیادی ایجاد می کند.
احساس درد در برخی از نقاط بدن:
گاه دیده می شود که شخص به قدری درگیر اضطراب انتظار است که دست و پا و حتی گردن او شروع به درد می کند دردهایی که شاید برایش به قدری مشکل ساز باشد که شرایط را تغییر دهد.
[تصویر:  1627123133_%D8%A7%D8%B6%D8%B7%D8%B1%D8%A...%D8%B1.png]
شرایط بد برای پوست و مو:
بله درست متوجه شدید، اضطراب انتظار اگر در سطح نرمالی نباشد باعث ریزش مو و آسیب به پوست صورت شخص می شود و سبب می شود که چهره او دیگر کیفیت خود را نداشته باشد. اینطور که بررسی ها نشان می دهد اضطراب انتظار برای شخص دردسر زیادی ایجاد می کند.
حمله قلبی و یا سردردهای مشابه میگرن:
کسانی که درگیر گزگز دست و پا هستند و یا شرایط اضطراب برایشان به قدری است که سبب می شود مشکلی در روحیه آنها ایجاد شود احتمالاً از حمله قلبی رنج می برند. معمولاً موقعیتی که در راستای اضطراب انتظار وجود دارد بر اساس محرک های مختلف سنجیده می شود و شاخص بندی های مخصوصی دارد.
از بین رفتن اعتماد به نفس:
وقتی آنقدر خودتان را سزاوار اتفاقات بد می دانید، اعتماد به نفس شما کاهش می یابد و این موضوع باعث می شود که نتوانید در اجتماع حضور داشته باشید و شرایط برایتان بسیار دشوار می شود. شما باید بتوانید زندگی خوبی به خود هدیه دهید و شرایط را به خوبی بسنجید.
حتما بخوانید: روش های بالا بردن اضطراب
درمان اضطراب انتظار
برای درمان اضطراب انتظار بهتر است در ابتدا میزان و شدت آن را بشناسید! پس از آن تکنیک های زیر را دنبال کنید تا بتوانید تا حدی وضعیت را بهتر کنید:
بگذارید ذهنتان نفس بکشد:
شما باید بتوانید در افکار خود، وقفه ایجاد نمایید! اگر حس کردید که ذهن شما مدام از بدی ها می گیرد بهتر است کمی وقفه وارد ذهن خود کنید و سعی کنید خودتان را مجبور به فکر کردن به مسائل مثبت کنید. این کار سخت به نظر می رسد اما اگر مقداری هم پیش بروید برنده هستید پس از تلاش دست برندارید.
تمرکز کنید:
تمرکز کردن کلید درمان اضطراب انتظار است. کافیست روی چیزی که قصد انجامش را دارید تمرکز کنید. مثلاً اگر عصبی هستید، یک فیلم مورد علاقه خود را دانلود کنید و مشغول تماشای آن شوید. سعی کنید روی مواردی تمرکز کنید که برای شما ارزش زیادی دارد و این موضوع را از یاد نبرید که بسیاری از کارها به واسطه تمرکز موقعیت بهتری پیدا می کند.
موسیقی گوش کنید:
موسیقی های ملایم را انتخاب کنید و اجازه دهید همیشه در گوش شما زمزمه شود موسیقی وارد شیارهای مغز می شود و کمک می کند تا بهتر بشنوید و شرایط را بسنجید.
به خودتان مرخصی دهید:
سخت کار کردن حد و اندازه ای دارد، سعی کنید کمی به خودتان مرخصی دهید و خودتان را وارد دنیای جدید کنید. استراحت دادن به بدن کمک می کند تا ذهن موقعیت بهتری پیدا کند.
به خرید بروید:
بانوان با خرید می توانند تا حد زیادی به اضطراب انتظار غلبه کنند. یعنی باید این تصور را در ذهن خود ایجاد کنید که حق دارید هر آنچه که برایتان مناسب است خریداری کنید و به این ترتیب روحیه شما بهبود می یابد.
قدرتمند باشید:
حتی اگر اطمینان دارید که اتفاق مورد نظر رخ می دهد، خودتان را در قدرتمند ترین حالت ممکن قرار دهید این حالت به شما کمک می کند تا بتوانید رویکرد بهتری داشته باشید و شرایط را بسنجید.
در ادامه بخوانید: اضطراب در کودکان

سوالات متداول

1- ✔️ اضطراب انتظار چیست؟
✔️ اضطراب انتظار نوعی اختلال است به طوری که فرد در مورد چیزی که هنوز اتفاق نیفتاده فکر می کند که در متن مقاله شرح داده شده است.


2- ✔️ علت اضطراب انتظار چیست؟
✔️ ریشه اضطراب انتظار به عوامل خانوادگی، محیطی و شرایط زندگی بستگی دارد که در متن مقاله مطرح شده است.


3- ✔️ عوارض اضطراب انتظار چیست؟
✔️ اگر اضطراب انتظار زیاد و غیر عادی باشد برای فرد مشکل ساز می شود و عوارضی به همراه دارد که در متن مقاله مطرح شده است.
منبع : اضطراب انتظار چیست
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтlactogenicfactorсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтselectivediffuser.ruсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт