تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: آیا قرار دادن یخ بر روی بیضه ها تعداد اسپرم ها را افزایش می دهد؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
آیا قرار دادن یخ بر روی بیضه ها
اگر دمای بالا و داغ باعث کاهش تعداد اسپرم های شما شود، پس سرد کردن بیضه ها باید اثری عکس را به همراه داشته باشد، درست است؟
افزایش تعداد اسپرم ها با کمک گرفتن از بسته های یخ یا تجهیزات پیچیده تر سرد کردن نواحی اطراف بیضه ها در طول سال های اخیر توسط افراد مختلفی انجام شده اند. محققان حوزه پزشکی نیز این راهکار را برای زوجین نابارور امتحان کرده اند. سرد کردن بیضه ها می تواند برای برخی از آقایان کارساز باشد. با این حال، هیچ تحقیق عملی گسترده و ویژه ای در این زمینه انجام نشده است.

علت عرق کردن بیضه ها
اگر بیضه های شما سرد هستند و عرق می کنند، ممکن است یک بیماری خاص داشته باشید که عامل بروز این اتفاق است. یا ممکن است وقت آن رسیده باشد که تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنید. از جمله علل رایج بروز این مشکل می توان به موارد زیر اشاره کرد:
-اختلال در تعریق (هیپرهیدروز): این اختلال منجر به تعریق بیش از حد می شود. گاهی اوقات این مشکل در اثر یک شرایط خاص ایجاد می شود.
– بیماری تیروئید: تیروئید یک هورمون کلیدی تولید می کند که متابولیسم بدن شما را تنظیم می کند.
– لباس تنگ: لباس زیر یا شلوار تنگ، به خصوص لباس های ساخته شده از موادی که به خوبی جریان هوا را از خود رد نمی کنند، از رسیدن جریان هوا به کیسه بیضه ها جلوگیری به عمل می آورند. حفظ جریان هوا در این ناحیه می تواند مشکل عرق در کیسه بیضه ها را حل کند.

جلوگیری از سرد شدن بیضه
برای جلوگیری از سرد شدن بیضه ها می توانید از ایده های زیر کمک بگیرید:
۱- متناسب با فصل لباس بپوشید. اگر قرار است در دمای پایین و سرد بیرون از خانه باشید، شلوار بلند جین یا شلوار های تنگ ورزشی در زیر شلوار اصلی خود بپوشید.
۲- برای مدت طولانی در آب سرد استخرها، ساحل یا دیگر نواحی که امکان شنا در آن ها وجود دارد نمانید.
۳- اگر لباس زیر خاص یا دیگر محصولات مخصوص سرد کردن بیضه ها را استفاده می کنید حتما دستورالعمل استفاده آن ها را به شکل دقیق دنبال کنید تا به تعداد اسپرم های شما کمک کنند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض دمای سرد ممکن است پوست کیسه بیضه های شما را با آسیب مواجه کند و در نتیجه تولید اسپرم با مشکل مواجه خواهد شد.

مطالب بیشتر...