تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سامانه درخواست و پیگیری گواهی تجرد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
عقد ازدواج یکی از پایداترین پیوندهایی است که از قدیم الایام تا به امروز در همه جوامع وجود داشته است و یکی از اساسی ترین اشکال رابطه بین افراد بشر است . از این رو ازدواج حرمت و قداست زیادی دارد و هم در قانون و هم در شرع برای آن احترام زیادی در نظر گرفته شده است و قواعدی برای آن تعیین شده است . به همین دلیل افراد باید در انجام این کار مقدس به قواعد آن احترام بگذارند و از خدعه و فریب در آن خودداری کنند . یکی از مصادیق رایج فریب در ازدواج ، این است که آقا یا خانم ازدواج قبلی خود را از طرف مقابلش پنهان کند . این موضوع می تواند پیگیری قانونی شود و فرد فریب خورده اگرچه نمی تواند صدمات روحی خود را جبران کند اما می تواند فریب دهنده را قانونا تنبیه کند . قانون گذار برای جلوگیری از این اتفاق ، راه کاری در نظر گرفته است که به واسطه آن می توان وضعیت تجرد فرد را بررسی کرد و گواهی ای عنوان گواهی تجرد ، تجرد فرد را تایید خواهد کرد . از این رو ما در این مقاله به بررسی اینکه گواهی تجرد چیست و سامانه استعلام گواهی تجرد می پردازیم . 


گواهی تجرد چیست
طبق تعریف سازمان ثبت احوال کشور ، گواهی تجرد گواهی است مبنی بر اینکه صاحب شناسنامه سابقه ازدواج نداشته است و یا ازدواج واقع شده منجر به جدایی بر اثر طلاق ، فسخ نکاح ، بذل یا انقضاء مدت در ازدواج منقطع و فوت همسر شده باشد . بنابراین گواهی تجرد ، مجرد بودن فرد و اینکه در حال حاضر همسری ندارد را ثابت می کند . سازمان ثبت احوال کشور برای دریافت گواهی تجرد سامانه ای طراحی کرده است تا افراد بتوانند به واسطه آن درخواست خود را مطرح کنند . 

[تصویر:  instagram.gif]


سامانه درخواست گواهی تجرد
برای دریافت گواهی تجرد به سایت سازمان ثبت احوال با لینک https://www.sabteahval.ir/kharejeh/defau...?tabid=930 وارد می شوید و روی دکمه دریافت خدمان وارد صفحه ای به شکل زیر می شوید و اطلاعات خود را تکمیل می کنید .

[تصویر:  1551879567_گواهی%20تجرد.png]

بعد از تکمیل اطلاعات آن را ثبت می کنید تا به شما شماره پیگیری داده شود . این شماره پیگیری را باید نگه داری کنید تا با استفاده از آن در صفحه پیگیری وضعیت درخواست خود را بررسی کنید . زمانی که پیام " صدور گواهی تجرد " در صفحه پیگیری درج شود می توایند با همراه داشتن اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه ، اصل و کپی کارت ملی به اداره ثبت احوالی که در زمان ثبت انتخاب کرده اید مراجعه کنید و با پرداخت هزینه طبق تعرفه ، گواهی تجرد خود را دریافت کنید . 
توجه : گواهی تجرد تنها به صاحب شناسنامه تحویل داده می شود و در صورت عدم تطابق اطلاعات شناسنامه و سوابق فرد در سازمان ثبت احوال ، گواهی تحویل داده نخواهد شد . 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه درخواست و پیگیری گواهی تجرد در کانال تلگرام موضوعات حقوقی مراجعه شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه درخواست و پیگیری گواهی تجرد پاسخ دهند . 
منبع : سامانه درخواست و پیگیری گواهی تجرد