تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: دلایل درد زیر شکم
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
 شینگلز
از بیماری شینگلز نیز میتوان به عنوان علت درد زیر شکم یاد کرد. این بیماری توسط ویروس آبله مرغان ایجاد می شود. پس از اینکه فرد یکبار به آبله مرغان ابتلا یافت، ویروس در تمام عمر فرد به صورت غیر فعال در بدن او باقی خواهد ماند. گاهی اوقات، این ویروس دوباره فعال شده و سبب ایجاد درد و کهیر در یک سمت از شکم می شود.
واکسن هایی وجود دارند که خطر ابتلای مجدد افراد به این بیماری را کاهش می دهند. علائم شینگلز شامل موارد زیر می شوند:
درد در هنگام لمس
خارش
حساسیت به لمس در پوست
کهیر
تاول هایی که می توانند باز شده و جای زخم ایجاد کنند.
امکان دارد قبل از پدیدار شدن کهیر بر روی پوست، فرد در آن ناحیه احساس خارش یا حساسیت به لمس کند. همچنین، امکان دارد فرد تب یا احساس خستگی عمومی را نیز تجربه کند. پس از پدیدار شدن کهیر درد می تواند شدت گیرد.

سندرم روده تحریک پذیر
سندرم روده تحریک پذیر یک اختلال مزمن مرتبط با معده و روده است. ممکن است پزشکان تنها پس از کسب اطمینان از نبود دیگر عوامل ایجاد کننده علائم، ابتلا به این بیماری را تشخیص دهند. علائم سندرم روده تحریک پذیر شامل موارد زیر می شوند:
درد شکمی
فشار
یبوست یا اسهال
گاز
نفخ

یبوست
یبوست هنگامی به وجود می آید که فرد قادر به دفع مدفوع نیست. این وضعیت معمولا در اثر رژیم تغذیه ای نامناسب و ورزش نکردن به وجود می آید. بهبود رژیم غذایی و افزایش تحرک موثر ترین درمان های یبوست هستند. برخی علائم یبوست شامل موارد زیر می شوند:
زور زدن در هنگام دفع مدفوع
نیاز به اعمال فشار به شکم جهت کمک به دفع مدفوع
مدفوع توده ای یا بسیار سفت
احساس انسداد در ناحیه مقعد
احساس عدم تخلیه کامل مدفوع
داشتن کمتر از ۳ مرتبه دفع در طول هفته
بسیاری از بیماران به دنبال قرص برای درد زیر شکم بر اثر یبوست هستند، توصیه ما ابتدا افزایش تحرک و نوشیدن مایعات و روغن های طبیعی مثل روغن زیتون و کرچک است. در صورت ادامه مشکل، با مشورت پزشک می توانید قرص مصرف نمایید.

فتق و درد شکم
فتق هنگامی به وجود می آید که یک اندام یا بخش دیگری از بدن به دیواره شکمی فشار وارد کند. گاهی اوقات، یک برآمدگی در ناحیه میانی یا نزدیک کشاله ران به وجود می آید.
فتق ها انواع مختلفی داشته و بسته به عامل ایجاد کننده خود با یکدیگر تفاوت دارند. از آنجایی که فتق ها می توانند سبب بروز مشکلات بیشتر شوند، مراجعه هر چه سریع تر به پزشک ضروری است. برخی علائم بیشتر از عوارض فتق ها شامل موارد زیر می شوند:
درد در هنگام بلند کردن اجسام
فشار
افزایش درد
افزایش اندازه برآمدگی
احساس پری

مطالب بیشتر...