تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: رشته های بدون کنکور ارشد غیر انتفاعی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
رشته های بدون کنکور ارشد غیرانتفاعی ۱۴۰۰ برای پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبا احتمالا در دفترچه ای مجزا از دفترچه انتخاب رشته کنکور، بعد از اعلام نتایج نهایی ارشد در سایت سنجش منتشر میشه ولی رشته های استعداد درخشان ارشد غیر انتفاعی که معمولا مطابق با همون رشته های با کنکوره به طور مجزا در سایت هر دانشگاه اعلام میشه.



دانشگاه غیرانتفاعی جزو زیر مجموعه ای از دانشگاه های سراسری کنکور ارشده که هر سال هم این دانشگاه هم مثل سایر دانشگاه های سراسری اقدام به پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور و با کنکور ارشد می کنه که پذیرش بدون آزمون این دانشگاه هم از دو طریق استعداد درخشان و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی انجام میشه .
حالا داوطلبایی که در کنکور ارشد امسال شرکت نکردن و یا از نتیجه نهایی کنکورشون راضی نیستن و قصد ثبت نام بدون کنکور ارشد غیر انتفاعی ۱۴۰۰ رو دارن باید قبل از ثبت نام از لیست رشته های ارائه شده در این پذیرش مطلع بشن تا ببینن رشته محل مد نظر اونا به صورت بدون کنکور ارائه شده یا نه .
برای همین در ادامه این مقاله در مورد رشته های بدون کنکور ارشد استعداد درخشان و بر اساس سوابق تحصیلی غیرانتفاعی 1400 توضیح دادیم. با ما همراه باشین!


لیست رشته های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ارشد غیرانتفاعی ۱۴۰۰
قراره از امسال بنا بر تصمیم ستاد ملی کرونا داوطلبا علاوه بر ثبت نام در استعداد درخشان کارشناسی ارشد بتونن ثبت نام براساس سوابق تحصیلی ارشد رو هم انجام بدن. اما از اونجایی که پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی فقط برای دانشگاه هایی انجام میشه که از طریق کنکور ارشد ظرفیتشون به اون حد نصاب لازم نرسه، هنوز لیست رشته های بدون کنکور ارشد غیرانتفاعی 1400 مشخص نشده.

رشته های بدون آزمون ارشد غیر انتفاعی ۱۴۰۰ احتمالا بعد از اعلام نتایج نهایی ارشد در سایت سنجش منتشر بشه ولی به داوطلبا پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام ارشد تحصیلیکو بشن تا به محض اینکه این لیست رشته ها منتشر شد با خبر بشن.

دفترچه زیر مربوط به سال گذشته است. به محض انتشار دفترچه ثبت نام ارشد بدون کنکور 1400، لینک دانلودش رو تو این مقاله میگذاریم.

دانلود دفترچه ثبت نام ارشد بدون کنکور 99
دفترچه ثبت نام ارشد بدون کنکور
حجم فایل: 10MB

منبع:سنجش
دانلود فایل

برای اطلاع از نحوه ثبت نام بدون کنکور ارشد غیرانتفاعی هم می تونین مقاله زیر رو بخونین.
بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور ارشد غیرانتفاعی



[تصویر:  1480617610.gif]


لیست رشته های پذیرش استعداد درخشان ارشد غیرانتفاعی ۱۴۰۰
معمولا بعضی از دانشگاه های غیر انتفاعی هم مثل دانشگاه های سراسری هر سال 10 درصد از ظرفیت رشته های خودشون رو به دانشجوها و فارغ التحصیلای ممتاز دوره کارشناسی اختصاص میدن و طی اطلاعیه ای رشته های بدون کنکور ارشد رو اعلام می کنن.

پس در واقع رشته های استعداد درخشان ارشد غیرانتفاعی مطابق با رشته های دفترچه انتخاب رشته ارشد سراسریه، اما چون این ثبت نام توسط هر دانشگاه به طور مجزا انجام میشه، لیست رشته های این دانشگاه ها دفترچه مجزایی نداره و داوطلبا برای اطلاع از لیست رشته های بدون کنکور ارشد ۱۴۰۰ باید پیگیر سایت دانشگاه های مد نظرشون باشن.

البته با عضویت در کانال تلگرام ارشد تحصیلیکو می تونین از ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه های سراسری مطلع بشین و ببینین که هر دانشگاه چه رشته هایی رو به صورت بدون کنکور ارائه میده.

برای اطلاع از لیست رشته های بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد هم می تونین مقاله زیر رو بخونین.
بیشتر بخوانید: رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

مشاوره رشته های بدون کنکور ارشد غیرانتفاعی ۱۴۰۰
همون طور که گفته شد رشته های بدون کنکور ارشد غیرانتفاعی 1400 در دفترچه ای در سایت سازمان سنجش منتشر میشه که در اون علاوه بر رشته های غیرانتفاعی، لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری از روزانه گرفته تا پیام نور نوشته شده.

داوطلبا هم می تونن در زمان ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد همه دوره های یک مجموعه امتحانی رو با توجه به علاقشون به ترتیب انتخاب و در فرم انتخاب رشته وارد کنن. البته امکان ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد هم برای داوطلبا وجود داره که برای دریافت اطلاعات بیشتر می تونین مقاله زیر رو بخونین.
در ادامه بخوانید: ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد آزاد

اگه بعد از خوندن این مقاله هم باز سوال یا ابهامی در خصوص لیست رشته های بدون کنکور ارشد غیرانتفاعی ۱۴۰۰ داشتین می تونین از کارشناسای تحصیلیکو کمک بگیرین. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا استفاده کنین.


[تصویر:  1480617610.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ برای پذیرش بدون کنکور استعداد درخشان ارشد غیر انتفاعی چه رشته هایی ارائه میشه؟  
✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد این پذیرش لیست رشته هاش مثل رشته های با کنکوره ارشده.

2- ✔️ رشته های بدون کنکور ارشد دانشگاه غیرانتفاعی بر اساس سوابق رو از کجا باید دانلود کنیم؟  
✔️ این رشته ها در احتمالا در دفترچه ای منتشر میشه که به محض انتشار دفترچه لینک دانلودش رو در این مقاله میذاریم.

3- ✔️ آیا برای انتخاب رشته های بدون کنکور ارشد محدودیت انتخاب رشته وجود داره؟  
✔️ بله. همونطور که در این مقاله گفته شد برای پذیرش استعداد درخشان فقط باید رشته هایی رو انتخاب کنین که با رشته دوره کارشناسیتون متجانس باشه.
منبع : رشته های بدون کنکور ارشد غیر انتفاعی