تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: درمان خانگی بواسیر یا هموروئید برای کاهش علائم و نشانه های بیماری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
بواسیر قابل درمان است و می توان برای همیشه آن را کنترل کرد و از بین برد به شرط آنکه زود تشخیص داده شود و به دنبال آن درمان آغاز گردد. امروزه روش های درمانی متعددی برای این بیماری وجود دارد. یکی از رایج ترین و متداول ترین روش درمان خانگی بواسیر است.
این بیماری در اثر فشار بیش از اندازه به مویرگ ها و رگ های خونی اطراف ناحیه ی مقعد ایجاد می شود. عواملی مانند یبوست، بارداری و نشستن بیش از اندازه در توالت می‌تواند در حین دفع مدفوع فشار زیادی به اطراف ناحیه ی مقعد وارد کند و به دنبال آن مویرگ ها و رگ های خونی این ناحیه با آسیب های متعددی از جمله کشیدگی، التهاب ، پارگی و از هم گسیختگی روبرو می شوند.
اگر می خواهید درمان خانگی بواسیر خود را شروع کنید باید به 2 نکته ی مهم زیر توجه کنید:
[list]
[*]متخصص و دکتر بواسیر علائم و نشانه های بیماری شما را بررسی کرده و نوع هموروئید را تشخیص داده است.
[*]بیماری هموروئید شما در مرحله ی ابتدایی قرار دارد و علائم و نشانه های آن خفیف و جزئی است.
[/list]در چنین حالتی می توان انتظار پاسخ خوبی از طرف درمان های خانگی باشیم.
باید بدانید که روش های درمان خانگی هموروئید فقط می توانند در تخفیف و کاهش علائم و نشانه های بواسیر نقش داشته باشند و به عنوان درمان قطعی و موثر شناخته نمی شوند.

موثرترین روش های درمان بواسیر در خانه
در اینجا روشهای مختلف برای کمک به درمان سریع درد بواسیر را برای شما عزیزان آورده ایم:

روغن زیتون
اگر درمان بواسیر در خانه را آغاز کرده اید روغن زیتون زیادی را در برنامه ی غذایی روزانه ی خود بگنجانید تا حال روده های شما همیشه خوب بماند و به یبوست مبتلا نشوید.

ورزش و تحرک
[تصویر:  Exercise.jpg]
برای درمان هموروئید خود ورزش های سبک و پیاده روی را در برنامه ی روزانه ی خود قرار دهید. ورزش و پیاده روی روزانه و منظم می تواند تا حد زیادی دستگاه گوارش شما را تنظیم کند و حرکت روده های شما را نظم ببخشد.

آب
کمبود آب بدن یکی از مهم ترین دلایل ایجاد هموروئید است. اگر بدن شما با کمبود آب مواجه شود مشکلاتی مانند یبوست به دنبال آن ایجاد می گردد. برای جلوگیری از این مشکل روزانه 8 الی 9 لیوان آب بنوشید و مطمئن شوید که بدن شما آب کافی در طول روز دریافت می کند.

فیبر کافی
فیبر برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش و تنظیم حرکات روده ها بسیار مفید است. فیبر دشمن اصلی یبوست است و دفع مدفوع را بسیار راحت تر می کند. میوه ها وسبزیجات تازه و حبوبات به عنوان غنی ترین منابع فیبر شناخته می شوند. اگر به بواسیر مبتلا هستید در رژیم غذایی خود منابع سرشار از فیبر را قرار دهید.

مقعد خود را تمیز و خشک نگه دارید
خشک و تمیز نگه داشتن مقعد از مهم ترین و ضروری ترین اصولی است که در درمان خانگی بواسیر باید به آن توجه کنید. مقعد خود را با شوینده های ملایم مثل شامپو بچه و صابون های آنتی باکتریال و آب گرم به طور روزانه و پس از هر بار اجابت مزاج به خوبی بشویید و سپس آن را به وسیله ی یک دستمال نرم و تمیز کاملا خشک کنید.

سرکه سیب
سرکه سیب یکی از موثرترین روش ها برای درمان بواسیر در خانه و کاهش علائم و نشانه های آن است.
می توانید یک پنبه ی کوچک و تمیز را کمی سرکه ی سیب آغشته کنید و مقعد خود را به آرامی با آن مالش دهید. این کار را چندین بار در روز تکرار کنید و هر بار پس از 20 دقیقه مقعد خود را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.
از نشستن طولانی مدت در توالت و زور زدن بپرهیزید
اگر درمان خانگی بواسیر خود را آغاز کرده اید به هیچ عنوان برای طولانی مدت در توالت ننشینید و به هنگام دفع مدفوع خود زور نزنید چون این کار بیماری شما را وخیم تر می کند.

آلوئه ورا
گیاه آلوئه ورا برای بهبود زخم و کاهش عفونت ها بسیار موثر است.
رای درمان بواسیر خود می توانید ژل گیاه آلوئه ورا را به طور مستقیم بر روی هموروئید خود بمالید و اجازه دهید که برای نیم ساعت بر روی پوست شما قرار بگیرد. سپس با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

ویتامین E
یک کپسول ویتامین E را باز کنید و محتویات داخل آن را بر روی بواسیر خود بمالید. این کار را هر روز انجام دهید تا معجزات درمانی آن را ببینید.

نشستن در ظرف آب گرم
[تصویر:  sit-in-warm-boil.jpg]
یک ظرف یا وان تمیز را با آب گرم پر کنید و برای مدت 20 دقیقه درون آن بنشینید.
برای گرفتن نتیجه ی بهتر این کار را 3 بار در روز و بعد از هر بار اجابت مزاج انجام دهید تا اثرات و فواید آن را ببینید.

به موقع به دستشویی بروید
زمانی که احساس کردید به دفع مدفوع نیاز دارید مناسب ترین زمان برای دستشویی رفتن است.
در چنین مواقعی هیچ گاه دفع مدفوع خود را به تعویق نیندازید و سریعا به دستشویی بروید.
چون هرچه مدفوع زمان بیشتری در راست روده ی شما باقی بماند آب بیشتری از دست می دهد و در نتیجه مدفوع سفت و سخت می گردد که دفع آن مشکل تر است.

سیر
سیر از شفابخش ترین گیاهان طبیعت است. و یکی از متداول ترین روش های درمان خانگی هموروئید می باشد. چند عدد سیر را له کنید و بر روی بواسیر خود قرار دهید. این کار را هر روز تکرار کنید و هر بار پس از نیم ساعت پوست خودتان را بشویید و خشک کنید.
جهت خواندن ادامه مطلب درمان خانگی بواسیر، اینجا کلیک کنید.