تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: استعلام اعتبار عضویت و پروانه اشتغال نظام مهندسی کشاورزی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
امکان استعلام اعتبار عضویت و پروانه اشتغال نظام مهندسی کشاورزی، یکی از خدماتی است که از طریق سایت سانکا نظام مهندسی کشاورزی قابل انجام است. داشتن عضویت و پروانه نظام مهندسی برای انجام انواع فعالیت های نظام مهندسی کشاورزی ضروری است.


امکان استعلام اعتبار عضویت و پروانه اشتغال نظام مهندسی کشاورزی، یکی از خدماتی است که از طریق پرتال سانکا وابسته به سایت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور قابل انجام است. انجام تمامی فعالیت های تخصصی مرتبط با بخش کشاورزی، صرفا با دارا بودن شماره نظام مهندسی کشاورزی و عضویت در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و همچنین داشتن پروانه اشتغال نظام مهندسی، امکان پذیر است. لذا فعالیت های بدون داشتن عضویت در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و همچنین نداشتن شماره نظام و پروانه اشتغال، به عنوان تخلف انتظامی در نظر گرفته می شود و غیرقانونی است.
کشاورزان و تمامی کسانی که به نوعی با خدمات کشاورزی در ارتباط هستند، لازم است تا اصالت پروانه اشتغال و یا شماره نظام مهندسی فردی را که قصد دریافت خدمات از وی را دارند، از طریق سایت سازمان نظام مهندسی کشاورزی پیگیری نمایند. برای آشنایی بیشتر با این مراحل به بررسی نحوه استعلام اعتبار عضویت و پروانه اشتغال نظام مهندسی کشاورزی می پردازیم.

سایت استعلام اعتبار عضویت و پروانه اشتغال نظام مهندسی کشاورزی
پس از موفقیت در آزمون نظام مهندسی کشاورزی، عضویت در سازمان نظام مهندسی کشاورزی، بر اساس بند ج ماده شماره 1 قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، برای کلیه فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با بخش کشاورزی انجام می شود. این داوطلبان باید حداقل مدرک کارشناسی را در یکی از رشته های مرتبط به امور کشاورزی و منابع طبیعی از یکی از دانشگاه های کشور، دریافت کرده باشند.


مهلت این عضویت، 1 سال می باشد و پس از پایان این مهلت، باید نسبت به تمدید عضویت نظام مهندسی کشاورزی و پرداخت هزینه عضویت سالانه اقدام نمایند. برای عضویت در این سازمان باید ابتدا وارد سایت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به آدرس agrieng.org شوید. در صفحه اصلی سایت که مطابق تصویر زیر است، بر روی گزینه " خدمت اعضا ( عضویت، تمدید، رتبه بندی و پروانه اشتغال ) " کلیک کنید.


[تصویر:  1626074706_keshavarzi-kart1.jpg]

پس از کلیک بر روی این قسمت وارد صفحه زیر که مربوط به سامانه سانکا می باشد، خواهید شد و می توانید پس از کلید بر روی گزینه " ثبت نام ( متقاضیان عضویت ) " و انجام کلیه مراحل مربوطه و پرداخت حق عضویت، در سازمان نظام مهندسی کشاورزی عضو شوید.

[تصویر:  1626074733_keshavarzi-kart2.jpg]

در صورتی که قبلا در این سازمان عضو شده اید و مدت عضویت سالانه شما به اتمام رسیده است، برای تمدید عضویت خود می توانید پس از ورود به سایت نظام مهندسی کشاورزی و کلیک بر روی گزینه " خدمت اعضا ( عضویت، تمدید، رتبه بندی و پروانه اشتغال ) " وارد صفحه مربوط به سامانه سانکا شده و پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود در کادرهای سمت راست صفحه، وارد سامانه شوید و پس از پرداخت حق عضویت، درخواست تمدید عضویت خود را ثبت نمایید.

این درخواست پس از تایید کارشناسان اولیه و نهایی، پذیرفته شده و کارت عضویت جدید برای شما صادر خواهد شد. در صورتی که کشاورز هستید و یا با خدمات کشاورزی در ارتباط هستید، می توانید برای استعلام اعتبار عضویت و پروانه اشتغال نظام مهندسی کشاورزی در مورد شخص یا اشخاصی که قصد ارائه خدمات تخصصی به شما را دارند، با مراجعه به سایت نظام مهندسی و از قسمت " استعلام اعتبار عضویت و پروانه اشتغال "  با وارد کردن شماره نظام مهندسی و یا کد ملی شخص، صحت اطلاعات وی را به همراه استعلام اصالت پروانه نظام مهندسی کشاورزی شخص مورد نظر در سایت سازمان بررسی نمایید.

[تصویر:  1626074753_keshavarzi-kart3.jpg]

متقاضیانی که هنوز موفق به دریافت کارت نظام مهندسی نشده اند می توانند از طریق مطالعه مقاله زیر به بررسی نحوه دریافت کارت عضویت مهندسی بپردازند.

بیشتر بخوانید: کارت عضویت نظام مهندسی

[تصویر:  academy1.gif]

نحوه استعلام اعتبار عضویت و پروانه اشتغال نظام مهندسی کشاورزی
ارائه هرگونه خدمات تخصصی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، نیازمند عضویت در این سازمان و دارا بودن کد نظام مهندسی کشاورزی به همراه پروانه اشتغال است. تمامی مهندسان عضو این سازمان، پس از پایان دوره یکساله عضویت، باید نسبت به تمدید آن اقدام کنند. در غیر این صورت ارائه هرگونه خدمات تخصصی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی از طرف آنها غیر قانونی است و به عنوان تخلف انتظامی قابل پیگیری می باشد.

برای تمدید عضویت سازمان نظام مهندسی کشاورزی، دو مسیر متفاوت وجود دارد. در مسیر اول، ابتدا آدرس agrieng.org که مربوط به سایت سازمان نظام مهندسی کشاورزی می باشد را در مرورگر خود وارد کنید. پس از آن، از صفحه اصلی سایت و در سمت چپ، بر روی گزینه گزینه " خدمت اعضا ( عضویت، تمدید، رتبه بندی و پروانه اشتغال ) " کلیک کرده و وارد صفحه مربوط به سامانه سانکا شوید.

در سمت چپ این صفحه، 2 کادر به صورت زیر وجود دارد. نام کاربری خود که برای اعضای حقیقی، کد ملی و برای اعضای حقوقی، شناسه ملی است را به همراه رمز عبور خود، در این 2 کادر وارد کرده و بر روی گزینه " ورود " کلیک کنید.

[تصویر:  1626076196_keshavarzi-kart4.jpg]

پس از وارد شدن به سامانه، از پنل کاربری خود، درخواست تمدید عضویت را ثبت کرده و هزینه حق عضویت یکساله را پرداخت نمایید. پس از طی مراحل بعدی و تایید 2 کارشناس، عضویت شما تمدید و کارت جدید برای شما صادر خواهد شد.

مسیر دوم برای تمدید عضویت، از طریق ورود به سامانه سانکا خواهد بود. به این منظور، در مرورگر خود، آدرس agrieng.org را وارد کرده و در صفحه باز شده، بر روی تصویر که در عکس زیر با فلش قرمز نشان داده شده است، کلیک کنید.

[تصویر:  1626076218_keshavarzi-kart5.jpg]

پس از کلیک بر روی این تصویر، وارد صفحه زیر خواهید شد. در این صفحه نیز بر روی تصویری که با فلش نشان داده شده است، کلیک کنید.

[تصویر:  1626076240_keshavarzi-kart6.jpg]

با کلیک بر روی این تصویر، وارد میز کار سامانه سانکا که به صورت زیر است، خواهید شد. ادامه مراحل در این مسیر، مشابه مراحل طی شده در مسیر اول خواهد بود و می توانید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، وارد پنل خودتان شوید و پس از پرداخت هزینه عضویت سالانه، درخواست تمدید عضویت خود را در سامانه ثبت نمایید.

[تصویر:  1626076258_keshavarzi-kart7.jpg]

تعرفه های نظام مهندسی از جمله سوالاتی است که متقاضیان آزمون نظام مهندسی به دنبال پاسخگویی به آن ها هستند. در مقاله زیر حق الزحمه نظام مهندسی استان های مختلف ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: تعرفه نظام مهندسی


[تصویر:  estekhdami_instagram.gif]


مدت زمان استعلام اعتبار عضویت و پروانه اشتغال نظام مهندسی کشاورزی
اعتبار عضویت در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، یکساله می باشد. مهندسان عضو این سازمان برای ارائه خدمات تخصصی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، ملزم به داشتن پروانه اشتغال معتبر و همچنین کارت عضویتی که از تاریخ آن نگذشته باشد، می باشند و بدون دارا بودن این مدارک، مجاز به ارائه هیچ یک از خدمات مجاز برای مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نخواهند بود.

پس از پایان مدت اعتبار عضویت که هم از طریق کارت عضویت مهندسان و هم از طریق استعلام اعتبار عضویت و پروانه اشتغال نظام مهندسی کشاورزی قابل مشاهده است، لازم است تا مهندسان عضو این سازمان، با ورود به سامانه سانکا و پرداخت هزینه مربوط به تمدید عضویت سالانه در این سازمان، نسبت به ثبت درخواست تمدید عضویت خود اقدام کنند.

پس از ثبت درخواست تمدید عضویت توسط مهندسان در سامانه سانکا، این درخواست برای بررسی به یک کارشناس که به عنوان کارشناس اولیه شناخته می شود، ارجاع داده می شود. در صورتی که کارشناس اولیه، این درخواست را تایید نماید، فرایند تمدید عضویت، برای تایید پایانی به کارشناس دوم که به کارشناس نهایی معروف است، ارجاع می شود.

[تصویر:  1626078853_keshavarzi-kart9.jpg]

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون نظام مهندسی

پس از تایید این کارشناس، کارت عضویت جدید برای شخص صادر خواهد شد. مراحل مربوط به فرآیند تمدید عضویت در سازمان نظام مهندسی کشاورزی، از طریق سایت این سازمان و بخش مربوط به استعلام اعتبار عضویت و پروانه اشتغال نظام مهندسی کشاورزی قابل پیگیری خواهد بود.

شایان ذکر است که تمدید عضویت سالانه در این سازمان، دارای هزینه ثابتی است، اما بنابر نظر مراکز استانی می تواند شامل تخفیف و یا حتی رایگان باشد که برای اطلاع از این هزینه و تخفیفات آنها، می توانید با مراجعه به سایت نظام مهندسی کشاورزی شهر خود که آدرس آن از طریق سامانه نظام مهندسی کشاورزی قابل دسترسی خواهد بود، از این تخفیفات اطلاع پیدا کنید.

برای دسترسی به سایت های استانی، می توانید با مراجعه به آدرس agrieng.org و کلیک بر روی گزینه " سازمان های استانی " که در سربرگ صفحه اصلی این سایت قرار دارد، سایت سازمان نظام مهندسی استان محل اقامت خود را پیدا کنید.

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص نحوه استعلام کارت عضویت و پروانه نظام مهندسی را در اختیار متقاضیان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوه تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی می نمایند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار این حیطه را دنبال نمایید.

در ادامه بخوانید: منابع آزمون نظام مهندسی

[تصویر:  estekhdami_telegram.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ نحوه استعلام پروانه نظام مهندسی کشاورزی چگونه است ؟
✔️ متقاضیانی که قصد استعلام اعتبار کارت و پروانه عضویت نظام مهندسی کشاورزی را دارد می بایست از سایت سانکا مطابق راهنمای تصویری متن مقاله اقدامات لازم را انجام دهند.


2- ✔️ سایت استعلام اعتبار کارت عضویت و پروانه اشتغال نظام مهندسی کشاورزی چیست ؟
✔️ سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به آدرس agrieng.org بوده که می توانید از طریق مطالعه مقاله به این سامانه وارد شوید.


3- ✔️ مدت زمان اعتبار کارت عضویت نظام مهندسی کشاورزی چقدر است ؟
✔️ مطابق متن مقاله، اعتبار عضویت در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، یکساله می باشد.
منبع : استعلام اعتبار عضویت و پروانه اشتغال نظام مهندسی کشاورزی