تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تکمیل ظرفیت قبولی ذخیره آزاد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
به خاطر کمرنگ شدن پذیرش دانشجو از طریق تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ، این دانشگاه برای پر کردن ظرفیت های خالی رشته محل های ارائه شده هر سال داوطلبایی رو به عنوان ذخیره اعلام کرده تا این داوطلبا در صورت تمایل اقدام به ثبت نام در رشته محل قبولی شون کنن .


بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته آزاد ، دسته ای از داوطلبا که به جای کلمه " قبولی " یا " مردود " در کارنامه نهاییشون کلمه " ذخیره " جلوی یکی از کد رشته محلا نوشته شده دچار سردرگمی و نگرانی شدن چون این داوطلبا هنوز بلاتکلیفن و همچنان قبولیشون بطور قطعی مشخص نشده .
بعد از اینکه نتایج نهایی دانشگاه آزاد اعلام شد ، خیلی از داوطلبا ممکنه که یکی از رشته محل های انتخاب در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 رو قبول شده باشن و ترجیح بدن به خاطر اعتبار دانشگاهی یا هزینه دانشگاه آزاد ، در دانشگاه های سراسری ادامه تحصیل بدن .
مسلما ظرفیت اختصاص داده شده به این داوطلب در دانشگاه آزاد خالی می مونه ، به همین خاطر دانشگاه آزاد به خاطر محکم کاری و خالی نموندن صندلی هاش ، چند نفری رو به عنوان لیست ذخیره دانشگاه آزاد اعلام می کنه تا بتونه ظرفیت خالیش رو از این طریق تکمیل کنه .
تموم این اتفاقا به خاطر تصمیم جدید وزارت علوم درباره حذف تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد و سراسریه . به خاطر این که داوطلبایی که اسمشون در لیست ذخیره دانشگاه آزاد قرار داره ، بدونن برای ثبت نام خودشون چه کارایی لازمه تا انجام بدن در ادامه این مقاله در مورد زمان و نحوه ثبت نام و انتخاب رشته قبولی ذخیره دانشگاه آزاد 1400 توضیح دادیم . همراهمون باشین !

زمان ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت قبولی ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۰
بعد از اینکه نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد اعلام شد ، داوطلبایی که در کارنامه نهاییشون کلمه " ذخیره " نوشته شده ، باید در تاریخ های مشخص شده به سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org مراجعه کرده و فرم اعلام آمادگی برای ادامه تحصیل در رشته محل مذکور رو تکمیل کنن .
داوطلبایی که فرم اعلام آمادگی رو تکمیل کردن ، در روزی که اعلام می کنن مجدد وارد سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org میشن تا از نتیجه پذیرش یا عدم پذیرش خودشون در رشته محل ذخیره مطلع بشن . پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام تحصیلیکو باشین تا از تموم اخبار مربوط به اسامی ذخیره دانشگاه آزاد 1400 مطلع بشین .


به محض اینکه زمان ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد 1400 مشخص بشه در این مقاله اطلاع میدیم .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اسامی پذیرفته شدگان کنکور دانشگاه آزاد در این مقاله اطلاع میدیم .
بیشتر بخوانید: اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد

نحوه ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت قبولی ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۰
طبق اطلاعیه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ، داوطلبایی که در کارنامه نهاییشون به جای کلمه قبول یا مردود ، کلمه " ذخیره " نوشته شده اگه علاقمند به ادامه تحصیل در رشته محل مورد نظر هستن ، باید در تاریخ مشخص شده به سایت دانشگاه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کرده و فرم اعلام آمادگی ثبت نام برای رشته محل ذخیره رو  پر کنن تا در صورت وجود ظرفیت خالی در اون رشته محل بتونن در این رشته محل ادامه تحصیل بدن .


به محض شروع ثبت نام تکمیل ظرفیت قبولی ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ ، راهنمای تصویری نحوه ثبت نام رو میذاریم .

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام قبولی های ذخیره دانشگاه آزاد
اگه دانشگاه قبولی ، ظرفیت خالی داشته باشه این دسته از داوطلبا به ترتیب تراز آزمونشون پذیرش میشن . داوطلبایی که فرم اعلام آمادگی رو پر نکنن حق ثبت نام در اون رشته محل رو ندارن و می تونن برای تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد  یا ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ازاد اقدام کنن .
اگه بعد از خوندن این مقاله سوال یا ابهامی در مورد تکمیل ظرفیت قبولی ذخیره دانشگاه آزاد براتون پیش اومد ، می تونین با استفاده از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با مشاورای این مرکز مشاوره در ارتباط بوده و از تجربه کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو بهره ببرین .
در ادامه بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

سوالات متداول

1- ✔️ پذیرش مرحله تکمیل ظرفیت ذخیره دانشگاه آزاد بر چه اساسی انجام میشه ؟
✔️ همونطور که در این مقاله بطور کامل توضیح داده شده ، پذیرش در این مرحله بر اساس رتبه و تراز داوطلب و وضعیتش بین شرکت کننده ها انجام میشه .

2- ✔️ رشته های تکمیل ظرفیت ذخیره دانشگاه آزاد شامل همه ی گروه ها میشه ؟
✔️ خیر ، این پذیرش فقط واسه رشته های گروه پزشکی برگزار میشه که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده .

3- ✔️ اگه در اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد قبول شده باشیم ، می تونیم در تکمیل ظرفیت ذخیره دانشگاه آزاد شرکت کنیم ؟
✔️ خیر ، همونطور که در متن مقاله گفته شده قبولی ذخیره برای داوطلبایی صادر شده که در هیچ کدوم از رشته محل ها قبولی قطعی نداشتن .
منبع : تکمیل ظرفیت قبولی ذخیره آزاد