تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
داوطلبانی که در هر یک از مراحل آزمون کتبی و شفاهی وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰، اعتراضی به نتیجه آزمون داشته باشند، می توانند با مراجعه حضوری و یا مراجعه به سایت های مربوطه، اقدام به ثبت اعتراض خود در نتیجه آزمون کنند. معمولا مهلت اعتراض به نتایج آزمون وکالت تا پنج روز بوده و پس از آن رسیدگی های لازم انجام می شود.


آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰، شامل دو مرحله آزمون کتبی و آزمون شفاهی می باشد که داوطلبان برای استخدام در قوه قضاییه می بایست حتما این دو مرحله را پشت سر بگذرانند و نمره قبولی در هر یک از این مراحل را کسب کنند. در صورتی که داوطلبان پس از انتشار نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه در هر مرحله، اعتراضی به نتیجه آزمون داشته باشند، می توانند اقدام به ثبت اعتراض خود نماید.
برای ثبت اعتراض به نتیجه ازمون وکالت، باید در زمان اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه به سایت یا مرکز مربوطه مراجعه کنند و مراحل ثبت اعتراض خود را به جواب آزمون وکالت قوه قضاییه انجام دهند. برای آشنایی بیشتر با نحوه ثبت اعتراض به نتایج، در ادامه به بررسی جزئیات اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 می پردازیم.

زمان اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰
داوطلبانی که در هر دو مرحله آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰ شرکت کردند، می توانند منتظر اعلام نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه بمانند و در صورتی که به نتیجه آزمون اعتراض داشتند، اعتراض خود را برای بررسی مجدد آزمون وکالت قوه قضاییه ثبت کنند.

با توجه به اینکه زمان برگزاری آزمون وکالت در هر سال در زمان مشخصی برگزار نمی شود و از طرفی این آزمون شامل آزمون شفاهی و کتبی می باشد، نمی توان زمان مشخصی را برای اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه ذکر کرد؛ اما با توجه به پیش بینی های سال های گذشته داوطلبان پس از اعلام نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه به مدت 5 روز فرصت دارند که در رابطه با نتیجه آزمون خود در سایت اعلام شده، اعتراض کنند.


زمان اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰ به محض اعلام در اینجا قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که تنها درخواست افرادی برای اعتراض به آزمون وکالت قوه قضاییه بررسی خواهد شد که در مهلت زمان تعیین شده از سوی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه اعلام می شود، ثبت شده باشد.

بنابراین، داوطلبان می بایست شکایت و یا اعتراض های خود را به آزمون وکالت قوه قضاییه در پس از اعلام نتایج این آزمون، در زمان اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه در هر دوره از برگزاری این آزمون، ثبت کنند. در غیر این صورت درخواست داوطلبان بررسی نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه

[تصویر:  academy1.gif]

نحوه اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰
داوطلبانی که پس از مشاهده نتیجه آزمون وکالت قوه قضاییه متوجه اشکالی در نحوه بررسی پاسخ های آزمون شده اند، می توانند اعتراض خود را به نتایج آزمون وکالت ثبت کنند. دقت داشته باشید که آزمون وکالت قوه قضاییه در دو مرحله مجزا کتبی و شفاهی برگزار می شود که نحوه اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه در هر مرحله از آزمون کتبی و آزمون شفاهی متفاوت خواهد بود.

نحوه اعتراض به نتایج آزمون کتبی وکالت قوه قضاییه


اولین مرحله از آزمون وکالت قوه قضاییه مرحله کتبی این آزمون می باشد که داوطلبان زیادی در هر دوره در این آزمون شرکت می کنند. معمولا داوطلبان به مدت 5 روز بعد از اعلام نتایج آزمون کتبی وکالت قوه قضاییه فرصت دارند که درخواست و اعتراض خود را به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه ثبت کنند.

با توجه به اینکه هر سال نحوه ثبت نام در آزمون کتبی قوه قضاییه متفاوت می باشد، نحوه اعتراض به نتایج آزمون کتبی وکالت قوه قضاییه نیز متفاوت است؛ اما در سال های گذشته، نحوه اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه در مرحله کتبی از طریق روش های زیر انجام شده است.

۱نحوه اعتراض به نتایج آزمون کتبی وکالت قوه قضاییه از طریق سایت سازمان سنجش

داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و قسمت اعتراض به آزمون وکالت قوه قضاییه، به نتیجه آزمون خود اعتراض کنند.

۲نحوه اعتراض به نتایج آزمون کتبی وکالت قوه قضاییه از طریق پیشخوان الکترونیک سازمان سنجش

داوطلبانی که به نتیجه آزمون کتبی وکالت قوه قضاییه اعتراض دارند، می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی darkhast.sanjesh.org درخواست خود را برای اعتراض به آزمون وکالت قوه قضاییه ثبت کنند.

۳نحوه اعتراض به نتایج آزمون کتبی وکالت قوه قضاییه از طریق سایت پیام نور

در صورتی که ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه و اعلام نتایج این آزمون از طریق سایت پیام نور انجام شده باشد، داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت پیام نور به نشانی اینترنتی regazmoon.pnu.ac.ir درخواست اعتراض خود را به آزمون وکالت قوه قضاییه در این سایت ثبت کنند.

نحوه اعتراض به نتایج آزمون شفاهی وکالت قوه قضاییه

داوطلبانی که در آزمون شفاهی قوه قضاییه شرکت کرده و پس از اعلام نتایج، به نتیجه مصاحبه خود اعتراض دارند، می توانند با مراجعه به پورتال شخصی خود در سامانه جذب وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به نشانی اینترنتی jazb.judiciarybar.ir مراجعه کنند و پس از ورود به پورتال شخصی خود با نام کاربری و رمز عبور، اعتراض خود را در سامانه ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: سهمیه های آزمون وکالت


[تصویر:  estekhdami_instagram.gif]


مشاوره اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰
خوشبختانه، تسهیلاتی برای داوطلبان آزمون وکالت فراهم  شده است که می توانند نسبت به نتایج آزمون کتبی و شفاهی قوه قضاییه اعتراض کنند؛ اما باید در نظر داشته باشید که حتما باید در مهلت زمان تعیین شده برای اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه، اعتراض خود را در این آزمون ثبت کنید.

معمولا زمان اعلام نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه قابل تمدید نیست و افراد باید در همان مهلت زمان تعیین شده اقدام به ثبت اعتراض به آزمون خود کنند.

در نظر داشته باشید که اعتراض به مواردی همچون اعتراض به رد سهمیه ها، ظرفیت پذیرش آزمون وکالت و یا کیفیت سوال ها امکان پذیر نبوده و بدیهی است که این گونه اعتراضات در مرکز وکلا، بررسی نخواهد شد.

[تصویر:  1625999660_eteraz-vekalat1.png]

لازم به ذکر است که اعتراض مرحله شفاهی آزمون وکالت قوه قضاییه امکان پذیر بوده و پس از ثبت اعتراض، صوت جلسه آزمون شفاهی داوطلبان مجددا بررسی خواهد شد. در صورتی که از جلسه مصاحبه داوطلب صوت دریافت نشده باشد و داوطلب در آزمون تستی موفق به کسب نمره  از 10 شده باشد، می توان برای داوطلب یک جلسه مصاحبه جدید برگزار کرد.

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص نحوه ثبت اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه را ارائه داده و متقاضیان را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید از آخرین اخبار این حوزه مطلع شوید.

در ادامه بخوانید: کارآموزی آزمون وکالت

[تصویر:  estekhdami_telegram.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ سایت ثبت اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه چیست ؟
✔️ برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه می بایست به سایت سازمان سنجش که در متن مقاله توضیح داده شده است، مراجعه شود.


2- ✔️ نحوه انجام اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه چگونه است ؟
✔️ اعتراض به مرحله کتبی و همچنین مصاحبه آزمون وکالت از طریق سایت سنجش طبق مراحل گفته شده در متن مقاله انجام می شود.


3- ✔️ زمان ثبت اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه از چه تاریخی آغاز می شود ؟
✔️ معمولا زمان ثبت اعتراض به آزمون وکالت قوه قضاییه حدودا تا پنج روز پس از انتشار نتایج است که در متن مقاله به آن اشاره شده است.
منبع : اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه