تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سوالات مصاحبه استخدام آموزش و پرورش
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سوالات مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۰ شامل سوالات سنجش سلامت ، عقیدتی ، سیاسی و سوالات تخصصی در حرفه مد نظرتون میشه که داوطلبایی که دعوت به مصاحبه میشن باید قبل از حضور در جلسه ، آمادگی لازم برای پاسخ به هر سوالی رو داشته باشن .


مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش مثل یک فیلتر می مونه که فقط گزینه های مناسب سازمان ، از بین اون انتخاب می شن ، به همین دلیله که این مصاحبه ها همیشه استرس زا هستن و فردی که به مصاحبه دعوت شده باید آمادگی کامل برای هر سوال و واکنشی رو داشته باشه .
بهترین راه برای موفقیت در فرایند مصاحبه اینه که دانش کافی در این زمینه رو جمع آوری کرده و از تجربیات افرادی که پذیرش شدن استفاده کنه ، حالا برای آشنایی شما داوطلبا به سوالات مصاحبه آزمون استخدامی اموزش و پرورش ، در ادامه این مقاله در خصوص سوالاتی که در این مصاحبه ممکنه پرسیده بشه توضیح دادیم . 

سوالات سنجش سلامت مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۰
بعد از اینکه در آزمون کتبی پذیرفته شدین ، اولین قدم در پذیرش شما ، معاینات پزشکیه .  معمولا این موارد قبل از مصاحبه حضوری و به وسیله یک پزشک تایید شده صورت می گیره و تا زمانی که داوطلبا تایید نشن نمی تونن به مرحله بعد برن و به سوالات دیگه پاسخ بدن .
داوطلبانی که میخوان در حرفه معلمی فعالیت داشته باشن ، علاوه بر داشتن دانش و مهارت در زمینه کاریشون باید از نظر روانی و جسمانی هم سالم و سلامت باشن تا بتونن وظیفه شون رو به عنوان معلم انجام بدن . در این بخش انواع معایناتی مانند : معاینات شنوایی سنجی ، دندان پزشکی ، چشم پزشکی ، قد ، وزن و ... بررسی میشه .
از اونجایی که قرار ساله ا برای آموزش و پرورش کار کنین ، باید سلامت کافی داشته باشین تا بتونین وظایفی که بهتون محول میشه رو انجام بدین . این بخش چندان دشوار نیست و اگه پس از بررسی ها بیماری حادی نداشته باشین می تونین به مرحله بعد برید . 
سوالات بخش سلامت روانی ، بسیار مهم هستن و بخش مهمی از سوالات مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش رو تشکیل میدن . بسته به شغل و وظایفی که به فرد محول میشه و یا حتی استانی که در اون قبول شده ، سوالات سنجش سلامت می تونن متفاوت باشن و این سوالات مشخص می کنن که آیا فرد توانایی تحمل چنین محیطی رو داره یا خیر .
شاید فرد نتونه محیط های پرسر و صدای مدرسه رو تحمل کنه و برای چنین شغلی مناسب نباشه ، به همین علت تشخیص پزشک در این بخش اهمیت فراوانی داره . بعد از اینکه فرد از نظر پزشکی معاینه شد ، با مدارک و معاینات پزشکیش به بخش بعدی سوالات مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش میره . 
بیشتر بخوانید: زمان مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش

[تصویر:  1610435809_3%20(1).jpg]


سوالات عقیدتی مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۰
سوالات بخش عقیدتی بزرگترین بخش سوالات مصاحبه‌ استخدامی آموزش و پرورش محسوب میشن . این قسمت باید توضیح بدید که چرا حرفه معلمی رو انتخاب کردین و زندگی و کار خودتون رو چطور می خواید مدیریت کنید . فرد یا افرادی که با شما مصاحبه می کنن ، به دنبال این هستن که بدونن شما شخصیت و توانایی معلم شدن رو دارین یا خیر . به همین دلیل ممکنه سوالات مختلفی از شما پرسیده بشه ، مثلا:

هدفت از معلم شدن چیه ؟
چی باعث می شه که فکر کنی برای معلمی مناسب هستی ؟
با دانش آموزی که پر سر و صداست باید چطور برخورد کرد ؟
اگر یک جای دور بفرستیمت ، حاضری بری ؟

برای اینکه به این دسته از سوالات مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش پاسخ بدید باید از تجربیات و اتفاقایی که براتون افتاده صحبت کنید ، اگر در گذشته با بچه ها ارتباط داشتید می تونید مثال بزنید که با اونها چه برخوردی داشتید و ... زمانی که در مورد خصوصیت و ویژگی هاتون صحبت می کنید ، بهتره نه افراط و نه تفریط داشته باشید و ویژگی های خوبتون رو به درستی بیان کنید .
در این بخش درباره نقاط ضعفتون هم پرسیده میشه ، این نوع سوالات بهتره به نحوی پاسخ داده بشه که تاثیر مثبتی داشته باشه . مثلا « من بیش از حد کمال گرا هستم و تا زمانی که یه کار رو به صورت صد در صدی انجام ندم دست بر نمی دارم » . به طور کلی سوالات به ظاهر ساده ای از شما پرسیده میشه که در حقیقت معنای پنهان دارد و به دنبال کشف شخصیت واقعی شما هستن .
در بخشی از مصاحبه آموزش و پرورش از شما دلیل انتخاب این حرفه ، نقاط قوت و ضعف و به طور کلی ویژگی های شخصیتون پرسیده میشن .
علاوه بر این سوالات ، سوال های دیگه ای هم درباره عقاید شما و احکام دینی هم پرسیده میشه . این سوال ها شامل اصول و فروع دین ، رویدادهای مذهبی مثل عاشورا ، عید مبعث ، عید غدیر و .. هست . در مورد اینکه ولی فقیه شما کی هست و هر چند وقت یکبار به نماز جماعت میرید و اسم مسجد و حسینیه هم سوال پرسیده میشه .

[تصویر:  1610435043_1%20(1).png]

از سوالات دیگه ای که در بخش احکام و عقاید سوالات مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش ممکنه پرسیده بشه به این موارد می تونیم اشاره کنیم : سوال درباره عضویت در بسیج و گروه های مختلف ، شرکت در راهپیمایی ها و میزان مشارکت در انتخابات ، گاهی شناسنامه ها برای بررسی این موضوع چک میشن که ببینن در چه انتخاباتی شرکت داشتین .
احتمالا از شما خواسته بشه که چند نفر از وزرا رو نام ببرید و در مورد شهدا و جنگ تحمیلی توضیحاتی رو ارائه کنید . از اونجایی که سوالها از هر فرد می تونه متفاوت باشه ، سعی کنید تا می تونید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید و انواع مناسبت ها و رویداد ها رو به خاطر بسپارید .
علاوه بر مواردی که بالا ذکر شد ، به عواملی مثل پوشش و ظاهر ، نحوه صحبت کردن ، طرز برخورد و ... هم توجه میشه و روی امتیازی که در این بخش می گیرید تاثیر میذاره . به همین علت درباره اینکه پوشش شما در همه حال یکسان هست یا نه سوال پرسیده میشه و در مورد خانم ها، چادری بودن و نبودن و علتش هم سوال پرسیده میشه .  
ممکنه در انتها هم سوالاتی درباره فیلم ها ، سریال ها و سایت هایی که دنبال می کنین سوال پرسیده بشه . در مورد اخبار روز سیاسی و اقتصادی بررسی می کنن ببینن چقدر اطلاعات دارین و به طور کلی عقاید کلی تون رو بررسی می کنن . توصیه میشه اگه سوابق و مدارکی در زمینه مقاله ، ورزش ، مسابقات قرآنی ، عضویت در بسیج و ... دارید رو به همراه داشته باشین چون روی امتیاز شما می تونن تاثیر بذارن . 
بیشتر بخوانید: سوالات مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

سوالات تخصصی مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۰
علاوه بر اینکه فرد باید از نظر سلامتی روانی و جسمی و از نظر عقدیدتی سنجش بشه ، باید میزان دانش و تخصصش در حرفه مورد نظر هم بررسی بشه . از اونجایی که معلم نقش مهمی در کیفیت آموزش و تربیت بچه ها داره و روی شکل گیری شخصیت اونها تاثیر بسیاری میذاره ، به همین علت دبیرانی انتخاب میشن که هم از نظر علمی و هم از نظر عقدیتی و ذهنی انسانهای آگاهی باشن .
بنابراین در این بخش حساسیت بالایی در نظر گرفته میشه و بخش تخصصی سوالات مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش 1400 به دو بخش تقسیم میشن :

سوالاتی که در زمینه رشته تحصیلی و حرفه پرسیده میشه:  تعاریف عمومی و رایجی که توی رشته تحصیلی و زمینه  کاری مطرح هستن در این بخش قرار می گیرن . معمولا برای این دسته از سوال ها از منابع سوالات مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش در سال های گذشته استفاده می کنن ، گاهی این سوال ها رو با هم ترکیب می کنن تا داوطلب رو تا حدی گیج کنن . یک متقاضی مناسب حرفه معلمی باید توانایی پاسخ به این دسته سوال ها رو داشته باشه . 

سوالاتی که در زمینه شیوه های آموزش و تربیت پرسیده میشه : مثل سوال هایی درباره روش آموزش و نحوه برخورد باهاشون ، چطور کلاس رو باید مدیریت کنن و .... ممکنه که در این روش از فرد بخوان تا یک موضوع رو در کلاس فرضی تدریس کنه .
ممکنه در این زمان تلاش کنن تا حواس شما رو پرت کنن و عمدا شرایط سختی رو ایجاد کنن تا واکنش شما در برابر این مشکلات رو ببینن . از این طریق ، هم میشه نحوه مدیریت کلاس و حفظ آرامش خودتون رو به نمایش بذارید و علاوه بر این شیوه های آموزشی مناسب رو اجرا کنید تا توجه مصاحبه کننده ها رو به توانایی خودتون جلب کنین .
افرادی برای شغل معلمی انتخاب میشن که در تمام زمینه های مصاحبه افراد حرفه ای باشن . در نهایت توجه داشته باشین که در تمام این مراحل اعتماد به نفس و آرامش خودتون رو حفظ کنید . اطمینان از خودتون و البته برخورد صحیح نشون میده که شما یک گزینه مناسب برای تربیت دانش آموزان ما هستین .
در ادامه بخوانید : اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش
اما اگه بعد از خوندن این مقاله باز سوال یا ابهامی در مورد سوالات مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۰ براتون پیش اومد می تونین از کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلیکو کمک بگیرین . راه ارتباطی شما با این کارشناسا از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو هستش .

سوالات متداول

1- ✔️ سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش شامل چه مواردی میشه ؟
✔️ این سوالات شامل سوالات سنجش سلامت و سوالات عقیدتی و سیاسی میشه که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .

2- ✔️ در بخش سنجش سلامت چه مواردی بررسی میشه ؟
✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شد در این بخش معایناتی مانند : معاینات شنوایی سنجی ، دندان پزشکی ، چشم پزشکی ، قد ، وزن و ... داوطلبا مورد بررسی قرار می گیره .

3- ✔️ در بخش عقیدتی مصاحبه آزمون استخدامی چه سوالاتی ممکنه از داوطلب پرسیده بشه ؟
✔️ در این بخش سوالاتی از قبیل اینکه مثلا هدفت از معلم شدن چیه ؟ پرسیده میشه که نمونه سوالات بیشتر در این مقاله گفته شده .
منبع : سوالات مصاحبه استخدام آموزش و پرورش