تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تاریخ انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
چند روز بعد از اعلام نتایج دکتری، داوطلبایی که با توجه به کارنامه اولیه آزمونشون مجاز به انتخاب رشته شدن ، می تونن وارد سایت سازمان سنجش شده ، دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱ رو دانلود و بعد از بررسی و اولویت بندی انتخاب هاشون ، فرم انتخاب رشته دکتری 1401 رو تکمیل کنن .


داوطلبایی که در آزمون دکتری 1401 ثبت نام کرده و سرجلسه آزمون حاضر بودن، بعد از اعلام نتایج اولیه دکتری، باید کارنامه اولیه خودشون رو از طریق سایت سنجش دریافت کرده و وضعیت نمره کل ، رتبه و مجاز به انتخاب رشته دوره های روزانه و غیر روزانه و دانشگاه آزاد رو بررسی کنن.
معمولا زمان انتخاب رشته دکتری، از طرف سازمان سنجش اطلاع رسانی میشه و تموم داوطلبایی که با توجه به کارنامه اولیه دکتری مجاز به انتخاب رشته شدن، می تونن شانسشون رو واسه دعوت به مصاحبه دکتری سراسری امتحان کنن .
انتخاب رشته دکتری یکی از مهمترین عوامل در مسیر پذیرش دکتراست و اطلاع از زمان دقیق اون به داوطلبا کمک می کنه که بدون اضطراب انتخاب رشته خودشون رو انجام بدن به همین خاطر در ادامه این مقاله راجع به زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱ توضیح دادیم . پس تا آخر این مقاله همراهمون باشین !

زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱
لینک انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری معمولا همزمان انتشار دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری روی سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org فعال میشه و داوطلبایی که مجاز به انتخاب شرته دانگشاه های سراسری هستن می تونن در این زمان فرم انتخاب رشته خودشون رو تکمیل کنن.
سال گذشته انتخاب رشته دکتری از تاریخ 30 فروردین آغاز شد که پیش بینی می کنیم تو سال 1401 هم انتخاب رشته دکتری سراسری از اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت شروع بشه. پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام دکتری تحصیلیکو باشین تا به محض اینکه اطلاعیه ای در خصوص انتخاب رشته آزمون دکتری مشخص شد با خبر بشین . 


به محض اعلام زمان انتخاب رشته دکتری سراسری 1401 این مقاله به روز رسانی می شود.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته دکتری

مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱
سازمان سنجش با فعال کردن لینک انتخاب رشته آزمون دکتری معمولا یه مهلت چند روزه رو در اختیار داوطلبای آزمون دکتری می ذاره تا با ورود به سایت سنجش و بررسی رشته های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته ، لیست رشته محل های انتخابی خودشون رو وارد کنن.
اما از اونجایی که خیلی از داوطلبا در زمان مقرر موفق به تکمیل فرم انتخاب رشته آزمون دکتری نمیشن به همین دلیل سازمان سنجش چند روزی زمان انتخاب رشته دکتری 1401 رو تمدید میکنه که با عضویت در کانال تلگرام دکتری تحصیلیکو به محض اینکه این زمان تمدید بشه مطلع میشین.


به محض اعلام زمان انتخاب رشته دکتری سراسری 1401 این مقاله به روز رسانی می شود.


مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو پاسخگوی تموم سوالای شما در همه مراحل انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه سراسری ۱۴۰۱ باشن ، همچنین مشاورای این مرکز آمادن تا از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو داوطلبا رو در انتخاب رشته صحیح یاری کنن .
در ادامه بخوانید: مشاوره تحصیلی دکتری

سوالات متداول

1- ✔️ انتخاب رشته دکتری سراسری چه زمانی و در چه سایتی انجام میشه ؟
✔️ زمان انتخاب رشته دکتری احتمالا نیمه اول اردیبهشت ماه انجام میشه که زمان دقیق اون در متن مقاله گفته شده .

2- ✔️ انتخاب رشته دکتری آزاد هم تو سایت سنجش انجام میشه ؟
✔️ خیر ، بعد از اعلام نتایج اولیه دکتری ، مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد از هم جدا میشه که در این مقاله بطور کامل توضیح داده شده .

3- ✔️ آیا زمان انتخاب رشته دکتری سراسری ممکنه تمدید بشه ؟
✔️ همون طور که در این مقاله بطور کامل توضیح داده شد ، معمولا هر سال سازمان سنجش ، بعد از تموم شدن مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ، بازه انتخاب رشته رو واسه یکی دو روز تمدید می کنه .
منبع : تاریخ انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱