تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: پیشگیری از تریکومونیازیس به چه صورت است؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[font=Farhang-Regular, Farhang-Regular]پیشگیری از تریکومونیازیس[/font]
همانند سایر عفونت های مقاربتی، تنها راه پیشگیری از تریکومونیازیس، پرهیز از رابطه جنسی می باشد. برای کاهش خطر، در هر بار رابطه جنسی، از کاندوم استفاده کنید.

تنها راهی که می توانید به طور کامل از تریکومونیازیس پیشگیری کنید، نداشت رابطه جنسی از طریق واژن می باشد. برای کاهش احتمال ابتلا به آن می توانید اقدامات دیگری را نیز انجام دهید که عبارتند از:

همیشه از کاندوم لاتکس استفاده کنید زیرا تریکومونیازیس فقط از طریق تماس جنسی منتقل می شود.

از دوش واژینال خودداری کنید. واژن، تعادل طبیعی از باکتری ها برای سلامت دارد. هنگام دوش واژینال، برخی از آن باکتری های مفید را از بین می برید که این کار می توانند احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی را افزایش دهد.

تنها با یک شریک جنسی که از نظر بیماری های مقاربتی ایمن است، ارتباط برقرار کنید. در کل تعداد شرکای جنسی خود را محدود کنید.

در مورد سابقه جنسی و احتمال بالقوه عفونت، با شرکای خود صریح صحبت کنید. این امر می تواند به شما کمک کند بهترین انتخاب را برای خود انجام دهید.

[font=Farhang-Regular, Farhang-Regular]درمان تریکومونیازیس[/font]
آنتی بیوتیک هایی مانند مترونیدازول و تینیدازول، برای درمان این عفونت استفاده می شوند. ممکن است پزشک برای شما یک دوز زیاد، یا چند دوز کمتر را تجویز کند. تمام داروها را حتی با داشتن احساس بهتر مصرف کنید. انگل در اثر درمان از بین می رود، اما امکان ابتلای مجدد به آن وجود دارد. حدود ۲۰٪ از افراد، در طی ۳ ماه پس از درمان، مجددا دچار تریکومونیازیس می شوند.

شریک جنسی شما حتی اگر علامتی نداشته باشد باید آزمایش بدهد زیرا نداشتن علامت به معنی عدم ابتلا نمی باشد. بهتر است ۷ تا ۱۰ روز پس از درمان، رابطه جنسی نداشته باشید. ممکن است پزشک قبل از انجام رابطه جنسی، مجدداً از شما آزمایش درخواست کند.

در ۲۴ ساعت اول پس از مصرف مترونیدازول یا ۷۲ ساعت اول پس از مصرف تینیدازول، از مصرف الکل خودداری کنید زیرا می تواند باعث حالت تهوع و استفراغ شدید شود.

[تصویر:  prescription-writing-_Kaspars_Grinvalds_-_Fotolia.jpg]

[font=Farhang-Regular, Farhang-Regular]تریکومونیازیس در دوران بارداری[/font]
تریکومونیازیس می تواند عوارض منحصر به فردی را در افراد باردار ایجاد کند. احتمال زایمان زودرس یا وزن کم نوزاد هنگام تولد، با این عفونت بسیار شایع است. در موارد نادر، کودک هنگام عبور از کانال زایمان، می تواند به تریکومونیازیس مبتلا شود. مصرف داروهای مترونیدازول و تینیدازول در دوران بارداری بی خطر است و هیچ عوارض جانبی ندارد.

اگر باردار هستید و مشکوک به ابتلا به تریکومونیازیس یا هر بیماری مقاربتی دیگری می باشید، در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید تا از بروز عوارض برای شما و فرزندتان جلوگیری کند.