تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شرایط تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
از جمله شرایط مهم شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۰، مجاز شدن در انتخاب رشته ارشد پزشکی و ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت است. برای شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد پزشکی شرایط و ضوابط  دیگری نیز وجود دارد که در دفترچه این فرآیند ذکر شده اند.

پس از انتخاب رشته ارشد علوم پزشکی 1400 و ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه های محل قبولی، فرصت شرکت در تکمیل ظرفیت برای داوطلبانی که خواستار انجام مجدد انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت هستند مهیا می شود. داوطلبانی می توانند در این مرحله شرکت کنند که در اعلام نتایج اولیه ارشد بهداشت مجاز به انتخاب رشته شده بودند.
دانشگاه هایی که دارای ظرفیت خالی هستند لیستی از کد رشته ها را منتشر و در دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت قرار می دهند . علاوه بر کد رشته محل ها ، برای انجام بهتر انتخاب رشته در زمان تکمیل ظرفیت شرایط شرکت در این مرحله نیز در دفترچه ذکر می شود لذا به دلیل نقش تعیین کننده تکمیل ظرفیت در سرنوشت داوطلبان ، در ادامه مقاله به توضیح زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۰ و شرایط شرکت در آن می پردازیم.

شرایط عمومی شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۰
داوطلبان برای شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 باید دارای شرایط عمومی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در دفترچه راهنما توضیح داده شده باشند، در غیر این صورت سازمان علوم پزشکی از پذیرش این دسته از داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد بهداشت ممانعت به عمل می آورد.

برخورداری ازسلامت جسمی متناسب با رشته انتخابی
اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان مندرج در قانون اساسی
پذیرش قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و عدم مخالفت با آن
عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب ملحد
عدم اعتیاد به مواد مخدر
نداشتن سوء پیشینه کیفری و عدم اشتهار به فساد اخلاقی

داوطلبان برای آگاهی از زمان تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۰ می توانند در کانال تلگرامی کارشناسی ارشد هیوا و یا صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا عضو شده و اخبار و اطلاعیه ها را دنبال کنند. همچنین برا اطلاع از تاریخ دقیق آغاز تکمیل ظرفیت ارشد پزشکی می توانید به مطالعه مقاله زیر بپردازید.

بیشتر بخوانید: زمان تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت


شرایط اختصاصی شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۰
پس از انتشار لیست رشته محل های دارای ظرفیت خالی در دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت نوبت به انتخاب رشته و ثبت کد رشته ها در سامانه سنجش پزشکی می رسد. داوطلبان لازم است قبل از ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۰ حتما از شرایط تکمیل ظرفیت که در اطلاعیه ای قبل از انتشار دفترچه ارشد پزشکی اعلام شده توجه کنند.

تمامی داوطلبان اعم از قبولی یا مردودی که در مرحله نخست انتخاب رشته ارشد پزشکی 1400 مجاز شده بودند امکان ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت را دارند.

داوطلبانی که در مرحله نخست انتخاب رشته موفق به پذیرش در دانشگاه های وزارت بهداشت شده اند در صورت قبولی در مرحله تکمیل ظرفیت (دوره های رایگان و شهریه پرداز) پذیرش قبلی آنها لغو شده و قابل برگشت نمی باشد.

داوطلبانی که در دوره های رایگان تکمیل ظرفیت ارشد پزشکی ۱۴۰۰ قبول شده اند در صورت انصراف و عدم ثبت نام مشمول محرومیت یک ساله از شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت می شوند.

هرگونه تغییر رشته، انتقال و جا به جایی محل تحصیل در کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ممنوع می باشد.

داوطلبان برای آگاهی بیشتر از شرایط و ضوابط تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 می توانند به دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد پزشکی مراجعه کرده و مطالب مهم در این فرآیند را مطالعه کنند.

بیشتر بخوانید: دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت


[تصویر:  arshad.gif]


شرایط نظام وظیفه شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۰
بر اساس قوانین سازمان وظیفه عمومی، داوطلبان مرد که در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۰ شرکت می کنند لازم است پس از قبولی و پذیرش قطعی در دانشگاه مورد نظر خود دارای یکی از شرایط زیر باشند در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نمی باشند.

داشتن کارت پایان خدمت هوشمند
داشتن کارت معافیت دائم (پزشکی، کفالت، ایثارگران و موارد خاص)
متولدین سال 1352 و قبل از آن در صورتی که تغییر سن نداده باشند .
مشمولان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی (در سنوات مجاز تحصیلی ) دارای برگ آماده به خدمت بدون غیبت كه زمان پذيرش و ثبت نام آنان در دانشگاه قبل از تاريخ اعزام به خدمت (مندرج در برگ اعزام) باشد.
دانشجويان سال آخر مقطع كارشناسی كه تا تاريخ 31/6/1400 در سنوات مجاز تحصیلی (وفق تبصره ١ و ٢ ماده ٣٣ قانون خدمت وظیفه عمومی) فارغ التحصیل می شوند.
فارغ التحصیلان مقطع كارشناسی كه در سقف مجاز سنوات تحصیلی فارغ التحصیل شده و از تاريخ فراغت از تحصیل آنھا تا زمان پذيرش در مقطع كارشناسی ارشد بیش از يک سال سپری نشده و وارد غیبت سربازی نشده باشند.
كاركنان متعھد خدمت در سازمان ھا و يا وزارتخانه ھا با ارائه گواھی اشتغال به خدمت و موافقت بالا ترين مقام اجرايی سازمان مربوطه برای ادامه تحصیل.
كاركنان پايور شاغل در نیروھای مسلح با ارائه گواھی اشتغال به خدمت و موافقت سازمان مربوطه برای ادامه تحصیل.
طلاب علوم دينی دارنده مدرك كارشناسی و دارای معافیت تحصیلی حوزه.
مشمولان دارای برگه معافیت موقت ھولو گرام دار بدون غیبت ( پزشكی ، كفالت و يا ... ) در مدت اعتبار آن.
كاركنان وظیفه (سربازان در حال خدمت) فارغ التحصیل مقطع کارشناسی فاقد غیبت اولیه و به شرط داشتن سایر شرایط استفاده از معافیت تحصیلی.
دانشجويان انصرافی دانشگاه ھا درصورتی كه در سنوات تحصیلی اولیه موضوع تبصره ( ١ ) ماده ( ٣٣ ) انصراف از تحصیل داده و ھمچنین از تاريخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذيرش در دانشگاه و رشته جديد بیش از يك سال سپری نشده باشد . مشروط بر اینکه قبلا ( از تاریخ ٢٢/٨/٩٠ ) از امتیاز یکبار انصراف استفاده نکرده باشند.

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا در زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت همراه داوطلبان بوده و تجربیات خود را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیار آن ها قرار می دهند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و یا صفحه اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار این حوزه را دریافت نمایید.

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت

[تصویر:  1480617610_کانال_تلگرام_ارشد.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت دارای چه شرایطی است ؟
✔️ شرایط تکمیل ظرفیت ارشد پزشکی طی اطلاعیه ای از سوی وزارت بهداشت منتشر می شود که تمامی آنها در متن مقاله قرار گرفته است .


2- ✔️ شرایط تکمیل ظرفیت ارشد پزشکی برای مشمولان نظام وظیفه چیست ؟
✔️ داوطلبان مرد متقاضی تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت پس از قبولی و پذیرش قطعی باید دارای شرایطی باشند که در متن مقاله ذکر شده است در غیر اینصورت مجاز به ادامه تحصیل نیستند .


3- ✔️ آیا داوطلبان مردود شده در مرحله نخست انتخاب رشته ارشد پزشکی امکان ثبت نام در تکمیل ظرفیت را دارند ؟
✔️ بله ، با توجه به متن مقاله همه داوطلبان مجاز شده در مرحله نخست انتخاب رشته می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند .
منبع : شرایط تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت