تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ثبت نام آزمون نظام مهندسی کشاورزی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
آزمون نظام مهندسی کشاورزی ۱۴۰۰، به صورت ادواری و با هدف ارتقا مهارت های مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برگزار می شود. این آزمون ها در 18 رشته مختلف برگزار شده و به صورت یک آزمون 30 سوالی می باشند.


ثبت نام آزمون نظام مهندسی کشاورزی هر دوره، متقاضیان زیادی دارد. این آزمون ها در 18 رشته مختلف برگزار می شود و به صورت یک آزمون 30 سوالی طرح شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرند. این سوالات از دروس تخصصی هر یک از این 18 رشته در مقطع کارشناسی طراحی می شوند. مهندسان شرکت کننده در این آزمون ها، پس از اتمام آزمون، در صورتی که نمره قبولی را کسب کرده باشند، می توانند گواهینامه قبولی خود را مشاهده و پرینت نمایند.
اطلاعیه مربوط به زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی کشاورزی 1400 توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در سایت این سازمان منتشر خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با زمان و نحوه ثبت نام در این آزمون به بررسی ثبت نام آزمون نظام مهندسی کشاورزی ۱۴۰۰ می پردازیم.

زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی کشاورزی ۱۴۰۰
آزمون های بازآموزی مربوط به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، به صورت ادواری برگزار می گردد. اطلاعیه مربوط به ثبت نام آزمون نظام مهندسی کشاورزی در بخش اخبار سازمانی سایت نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به آدرس agrieng.org منتشر می گردد تا داوطلبان پس از مطالعه کامل اطلاعیه به سامانه tvrooyesh.com مراجعه کرده و ثبت نام نمایند. لازم به ذکر است که ثبت نام آزمون نظام مهندسی متفاوت از مهندسی کشاورزی بوده و در سامانه inbr.ir انجام می شود.

در این اطلاعیه، در مورد زمان ثبت نام، منابع و رشته هایی که می توانند در این آزمون شرکت کنند و همچنین نکاتی در مورد مدت آزمون، تعداد سوالات و شیوه برگزاری آزمون (حضوری یا آنلاین) نکاتی در اختیار مهندسان و داوطلبان این آزمون گذاشته می شود.

زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی کشاورزی دهمین دوره آزمون های ادواری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، از سوم دی ماه سال 1399 شروع شد و داوطلبان در 18 رشته گیاه پزشکی، ترویج و آموزش کشاورزی، خاک شناسی، آبیاری، زراعت و اصلاح نباتات، مرتع داری، ماشین های کشاورزی و مکانیزاسیون، علوم دامی، علوم و صنایع غذایی، علوم باغبانی، علوم و مهندسی محیط زیست،  فضای سبز، علوم و مهندسی شیلات، جنگلداری، اقتصاد کشاورزی، علوم کشاورزی، مدیریت و آبادانی روستا و رشته علوم و صنایع چوب و کاغذ، در این آزمون شرکت کردند.

پیش بینی می شود زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی کشاورزی دوره یازدهم نیز، همانند سال های گذشته از اوایل دی ماه 1400 باشد.


زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی کشاورزی ۱۴۰۰ به محض اعلام در اینجا قرار داده می شود.

برای آشنایی بیشتر با سامانه نظام مهندسی کشاورزی یا همان سایت سانکا می توانید به مطالعه مقاله زیر پرداخته و با انواع امکانات این سامانه آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: سامانه سانکا

[تصویر:  academy1.gif]

نحوه ثبت نام آزمون نظام مهندسی کشاورزی ۱۴۰۰
ثبت نام آزمون نظام مهندسی کشاورزی دوره پبش، به صورت آنلاین و از طریق سامانه tvrooyesh.com انجام شد. امسال نیز همانند سال قبل، ثبت نام این دوره از آزمون ها به صورت آنلاین و از طریق این سایت انجام خواهد شد. همچنین برگزاری آزمون ۱۴۰۰ نیز به صورت آنلاین و غیرحضوری خواهد بود.

برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی کشاورزی دوره یازدهم 1400، می بایست در زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی کشاورزی، ابتدا وارد سامانه تی وی رویش به آدرس tvrooyesh.com شوید. سایر رشته های نظام مهندسی می بایست در زمان آزمون نظام مهندسی به سامانه inbr.ir مراجعه کنند.

[تصویر:  1625646637_keshavarzi2.jpg.png]

بر روی گزینه "عضویت / ورود" در بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید. در کادر باز شده، شماره تلفن همراهی را که در سامانه سانکا، ثبت کرده اید، وارد کرده و بر روی گزینه دریافت کد ورود کلیک کنید.

[تصویر:  1625646657_keshavarzi3.jpg.png]

پس از وارد کردن کد ورود که به شماره تلفن همراه وارد شده، پیامک می شود، وارد سامانه شوید. در این مرحله، اطلاعات شما به صورت اتوماتیک از سامانه سانکا، وارد سامانه تی وی رویش خواهد شد. پس از ورود به سامانه تی وی رویش، از قسمت " حساب کاربری" که در سمت چپ و بالای صفحه قرار دارد، وارد پروفایل خود شوید.

[تصویر:  1625646672_keshavarzi4.jpg.png]

در این بخش بر روی گزینه "تنظیمات پروفایل" کلیک کنید و اطلاعات خود را بررسی کرده و در صورت تکمیل نبودن، بخش های ناقص را پر کنید.

[تصویر:  1625646710_keshavarzi5.jpg.png]

توجه نمایید که اطلاعات وارد شده در این بخش، باید کاملا با دقت تکمیل شود، زیا گواهی نهایی قبولی بر اساس اطلاعات درج شده در این بخش، صادر خواهد شد. پس از تکمیل اطلاعات خود، از سربرگ بالای صفحه، بر روی گزینه "آزمون ها" کلیک نمایید.

[تصویر:  1625646774_keshavarzi6.png]

در این بخش، با وارد کردن عبارت "سازمان نظام مهندسی كشاورزی و منابع طبيعی كشور" در بخش "انتخاب ارائه دهنده" و یا "عبارت آزمون ادواری" در بخش "انتخاب برچسب"، آزمون ادواری مربوط به رشته خود را یافته و بر روی گزینه "مشاهده جزئیات" کلیک کنید.  

[تصویر:  1625646793_keshavarzi7.png]

در این بخش، در آزمون ثبت نام کرده و با کلیک بر روی گزینه " شروع آزمون "، وارد محیط آزمون شوید.

[تصویر:  1625646813_keshavarzi%208.png]

تعداد سوالات مطرح شده در این آزمون، 30 سوال می باشد که باید در مدت 20 دقیقه به آن ها پاسخ دهید. پس از اتمام پاسخگویی به تمامی سوالات، بر روی گزینه "اتمام آزمون" کلیک کنید. کارنامه شما در این آزمون به صورت آنی صادر خواهد شد. در صورتی که وضعیت شما در کارنامه، قبول ذکر شده است، می توانید با مراجعه به بخش حساب کاربری من > پروفایل > گواهی های من > آزمون ها، گواهی خود را مشاهده و یا در صورت تمایل، پرینت نمایید.

بیشتر بخوانید: کارت عضویت نظام مهندسی


[تصویر:  estekhdami_instagram.gif]


شرایط ثبت نام در آزمون نظام مهندسی کشاورزی ۱۴۰۰
امکان ثبت نام آزمون نظام مهندسی کشاورزی  ۱۴۰۰، صرفا با عضویت در سامانه سانکا یا به عبارتی، عضویت در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و یا دارا بودن پروانه اشتغال از این سازمان امکان پذیر است. عضویت در سازمان نیز شرایط عمومی و اختصاصی دارد که باید تمامی متقاضیان، حائز شرایط ذکر شده باشند. این شرایط عبارتند از :

1- داشتن تابعیت ایرانی
2- نداشتن پیشینه کیفری موثر و نداشتن محکومیت انتظامی از بند هـ به بالا ( موضوع ماده 25 قانون تاسیس )
3- عدم اعتياد به مواد مخدر
4- عدم محكوميت به انفصال ابد از خدمات دولتی
5- متدين به دين اسلام و يا يكی از اقليت های دينی رسمی كشور
6- داشتن معافيت يا كارت پايان خدمت وظيفه عمومی
7- برخورداری از سلامتی
8- دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی یا بالاتر که در یکی از رشته های مرتبط با کشاورزی و منابع طبیعی اخذ شده باشد.
9- اقامت به مدت حداقل 6 ماه در استان مورد نظر برای ثبت درخواست عضویت
10- پرداخت حق عضویت سالیانه

داوطلبانی که قصد ثبت نام در سایر رشته های نظام مهندسی مانند برق و عمران را دارند می توانند از طریق مطالعه مقاله زیر به بررسی شرایط این آزمون ها بپردازند.

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی

داوطلبانی که دارای این شرایط می باشند، می بایست در هنگام ثبت درخواست عضویت در سامانه به منظور فراهم شدن امکان ثبت نام آزمون نظام مهندسی کشاورزی 1400، مدارک زیر را نیز در سامانه سانکا آپلو نمایند.

1- اسكن گواهی موقت یا اصل مدرک تحصيلی
2- اسكن اصل كارت ملی و شناسنامه و صفحه توضيحات در صورت نياز
3- اسكن فايل عكس 4×3 جديد که در سال جاری گرفته شده باشد.
4- اسكن اصل كارت پايان خدمت يا معافيت

پس از بارگذاری این مدارک در سامانه سانکا و پرداخت حق عضویت سالانه، اطلاعات شما در سامانه ثبت خواهد شد. بررسی مدارک و درخواست عضویت شما، نیازمند یک بازه زمانی چند روزه است. پس از تایید عضویت شما در سامانه سانکا، می توانید برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی کشاورزی از طریق سامانه تی وی رویش به آدرس tvrooyesh.com اقدام نمایید.

متقاضیان علاقه مند به ثبت نام در آزمون های نظام مهندسی در رشته هایی غیر از رشته کشاورزی، برای اطلاع از نحوه ثبت نام می توانند به مطالعه مقاله زیر بپردازند.

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام در آزمون نظام مهندسی

[تصویر:  estekhdami_telegram.gif]


مشاوره آزمون نظام مهندسی کشاورزی ۱۴۰۰
از زمان شروع ثبت نام آزمون نظام مهندسی کشاورزی در سامانه تی وی رویش، معمولا یک بازه زمانی حدودا 3 ماهه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. از آنجایی که این آزمون ها در این سامانه و به صورت مجازی برگزار می شود، متقاضیان با وارد کردن اطلاعات خواسته شده و ورود به سامانه در هر ساعت از شبانه روز، می توانند در این آزمون شرکت کنند.

در صورت قبولی داوطلبان در این آزمون، برای آن ها گواهی معتبر صادر و قابل پرینت خواهد بود. اما در صورتی که داوطلب در اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی این آزمون نمره قبولی را کسب نکند، باید تا ماه بعد، برای شرکت مجدد در این آزمون صبر نماید، زیرا امکان شرکت در آزمون های ادواری، در هر ماه صرفا یک مرتبه امکان پذیر است.

شرط اصلی برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی کشاورزی ۱۴۰۰، عضویت در سامانه سانکا است که داوطلبان می توانند از طریق سایت مربوط به نظام مهندسی استان محل اقامت خود که لینک آدرس آن در سربرگ سایت اصلی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به آدرس agrieng.org موجود می باشد، در این سامانه عضو شوند. عضویت و یا تمدید عضویت در این سامانه، در سایت های استانی نظام مهندسی کشاورزی، می تواند شامل تخفیفاتی نیز شود که این تخفیفات در سایت های مربوطه درج می شود.

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص ثبت نام در آزمون نظام مهندسی کشاورزی 1400 را در اختیار داوطلبان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و یا صفحه اینستاگرامی هیوا می توانید از آخرین اخبار مرتبط با این حوزه مطلع شوید.

در ادامه بخوانید: منابع آزمون نظام مهندسی


سوالات متداول

1- ✔️ زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی کشاورزی چه تاریخی می باشد ؟
✔️ تاریخ ثبت نام آزمون نظام مهندسی کشاورزی توسط سایت سانکا اعلام شده و در متن مقاله مقاله قرار می گیرد.


2- ✔️ نحوه ثبت نام در آزمون نظام مهندسی کشاورزی چگونه است ؟
✔️ برای ثبت نام در آزمون نظام مهندسی کشاورزی می بایست در سایت سانکا عضو شده و سپس مراحل ثبت نام مطابق راهنمای تصویری متن مقاله انجام دهید.


3- ✔️ شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی کشاورزی چیست ؟
✔️ داوطلب می بایست 6 ماه در استان درخواست شده برای عضویت ساکن بوده و سایر شرایط ذکر شده در متن مقاله را دارا باشد.
منبع : ثبت نام آزمون نظام مهندسی کشاورزی