تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1400
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
یکی از مهم ترین مراحل پذیرش دانشجو تو دانشگاه فرهنگیان مصاحبه می باشد. همه داوطلبایی که حد نصاب دعوت به مصاحبه این دانشگاه ها رو بر اساس فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 آوردن ، باید با دونستن زمان و مکان برگزاری مصاحبه ، خودشون رو برای این جلسه مهم آماده کنن .

داوطلبایی که متقاضی ادامه تحصیل تو دانشگاه فرهنگیان هستن و این رشته ها رو تو فرم انتخاب رشته خودشون وارد کرده و در صورت داشتن شرایط لازم برای مصاحبه این دانشگاه دعوت شدن ، باید مدارک خودشون رو آماده کرده و با اطلاع از جزئیات این دانشگاه خودشون رو برای مصاحبه آماده کنن .
به خاطر اهمیت مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰ تو پذیرش قطعی این دانشگاه ، تو این مقاله راجع به زمان ، نحوه و نکات مهم برای قبولی تو مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1400 توضیح دادیم . پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشین !


زمان برگزاری مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰
بعد از اتمام زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ، سازمان سنجش اقدام به بررسی فرم انتخاب رشته و شرایط علمی داوطلبا می کنه . دانشگاه فرهنگیان هرساله تا چند برابر ظرفیت هر رشته محل ، از بین داوطلبایی که شرایط ادامه تحصیل تو این دانشگاه رو دارن دعوت به مصاحبه می کنه .
سال گذشته ، مصاحبه دانشگاه تربیت معلم تغییر پیدا کرده و قبل از اعلام نتایج انتخاب رشته برگزار شد تا نتایج نهایی مصاحبه فرهنگیان همزمان با اعلام نتایج کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش منتشر بشه . پیش بینی می کنیم مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰ هم طبق روال سال گذشته انجام میشه .
مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰ ، فقط یکبار انجام شده و تحت هیچ شرایطی زمان مجددی برای برگزاری مصاحبه در نظر گرفته نمیشه . داوطلبایی که دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1400 شدن ، برای اطلاع از زمان و مکان برگزاری مصاحبه دانشگاه فرهنگیان باید پیگیر اطلاعیه سازمان سنجش باشن .
سال گذشته به دلیل تعویق در زمان برگزاری کنکور، مصاحبه دانگشاه فرهنگیان در مهر ماه برگزار شد، هنوز زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1400 مشخص نشده ولی پیشنهاد می کنیم با عضویت تو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو از همه اخبار و اطلاعیه های مربوط به دانشگاه فرهنگیان مطلع بشین .


به محض اینکه زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1400 مشخص بشه در این مقاله اطلاع میدیم .

حتما بخوانید : زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان


اقدامات لازم برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰
همه داوطلبایی که شرایط انتخاب رشته تو دانشگاه فرهنگیان رو داشته و اسمشون تو لیست مصاحبه این دانشگاه هستش و علاقمند به ادامه تحصیل تو این دانشگاه هستن لازمه تا خودشون رو برای مصاحبه این دانشگاه آماده کنن .

نحوه تکمیل و ارسال فرم مشخصات بررسی صلاحیت های عمومی گزینش دانشگاه فرهنگیان :

داوطلبایی که تصمیم به شرکت تو مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دارن ، لازمه قبل از برگزاری مصاحبه اقدامات زیر رو انجام بدن :
1. پرینت و تکمیل فرم اطلاعات فردی داوطلب از طریق سایت سنجش
2. الصاق یک قطعه عکس پشت نویسی شده به فرم اطلاعات فردی
3. کپی همه صفحه های شناسنامه و پشت و روی کارت ملی
داوطلبا باید این مدارک رو حداکثر تا 48 ساعت بعد از انتشار اسامی افرادی که به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت شدن ، به وسیله پست پیشتاز به هسته گزینش آموزش و پرورش استان محل اقامت خودشون ارسال کنن .


عدم تکمیل و یا ارسال فرم اطلاعات شخصی تو زمان مشخص شده به هسته گزینش آموزش و پرورش استان محل سکونت ، به منزله انصراف از تحصیل تو این دانشگاه می باشد.

مدارک مورد نیاز تو مصاحبه دانشگاه فرهنگیان :

برای شرکت تو مصاحبه دانشگاه فرهنگیان همراه داشتن اصل و کپی مدارک زیر الزامیه :
[list=1]
[*]کارت ملی
[*]شناسنامه
[*]دفترچه درمانی
[*]در صورت وجود دیپلم یا گواهی تایید شده که معدل کل در آن قید شده
[*]یک قطعه عکی 3 * 4  ( ترجیحا عکسی که موقع ثبت نام آزمون استفاده شده )
[*]واریز مبلغ  460,000 هزار ریال به شماره حساب اعلام شده و همراه داشتن اصل فیش واریزی
[/list]
نکات مهم در رابطه با دانشگاه فرهنگیان

کلاسایی که به حدنصاب لازم ( حداقل 20 نفر ) نرسه ، سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان به تشخیص خودش نسبت به جابجایی ، داوطلبا تو پردیس های فرهنگیان سراسر کشور اقدام می کنه .
انتقالی و جابجایی بین پردیس های دانشگاه فرهنگیان ممنوع هستش .
داوطلبایی که تمایل به تحصیل تو کدرشته محل انتخابیشون ندارن ، می تونن زمان انجام مصاحبه با ارائه درخواست کتبی نسبت به انصراف از تحصیل تو این رشته و دانشگاه اقدام کرده و یا تو مصاحبه شرکت نکنن .
تغییر رشته و گرایش ، تغییر اولویت ، تغییر دوره تحصیلی ، انتقال و جابجایی بین دانشگاه ها و بالعکس در بدو ورود و یا در طول تحصیل تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نیست .
تغییر استان محل خدمت قبل از شروع به کار و ایفای تعهد ، تحت هر شرایط اعم از تأهل ، تجرد ، بعد مسافت ، تکفل ، سرپرستی خانواده ، فوت والدین و  ... ممنوع هستش .
اگه فردی با اطلاعات اشتباه سهوا یا عمدا با اطلاعات اشتباه قبولی دانشگاه فرهنگیان رو کسب بکنه تو هر مرحله از ثبت نام ، تحصیل یا استخدام قبولیش باطل میشه و مکلف به پرداخت جریمه هستش .
بیشتر بخوانید: جزئیات مدارک مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

نحوه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰
مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1400 شامل دو قسمت مصاحبه علمی و معاینات پزشکی میشه که داوطلبا تنها در صورت قبولی تو هر دو مرحله می تونن وارد این دانشگاه بشن . تو این قسمت در مورد مصاحبه علمی و معاینات پزشکی توضیح دادیم  .

[list]
[*]مصاحبه علمی :
[/list]مصاحبه علمی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰ شامل مباحث علمی ، عقیدتی و سیاسی هستش ، داوطلبایی که به مصاحبه این دانشگاه ها دعوت میشن برای موفقیت تو این قسمت لازمه حتما تسلط کافی رو این مباحث داشته باشن . 
کسایی که تو مصاحبه علمی دانشگاه فرهنگیان 1400 موفق بشن ، برای سنجش سلامت جسمی و روانی برای معاینات پزشکی پیش پزشک معتمد آموزش و پرورش فرستاده میشن . پزشک  موارد زیر رو مورد سنجش و آزمایش قرار میده :
قد و وزن
با توجه به تقاضای هر استان و متناسب با وظایف شغل معلمی به تشخیص اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط ، طبق ضوابط و مقررات که در مرحله مصاحبه تخصصی و انجـام معاینات پزشکی ، مورد سنجش قرار می گیره .

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

توانایی گفتاری
نداشتن لکنت زبان به هر میزان و ادای کامل و واضح کلمات

قدرت بینایی
 بدون عینک و لنز ، قدرت دید هر چشم باید حداقل پنج دهم باشه و یا هر دو چشم حداقل ده بیستم ( به شرط دارا بودن قدرت دید حداقل پنج دهم تو هر چشم )

قدرت شنوایی
قدرت شنوایی بالاتر از 40 دسی بل ، شنیدن صدای نجوا حداقل از 6 متری

عدم ابتلا به بیماری های مزمن
عدم ابتلا به بیماری های مزمن و صعب العلاج از قبیل آسم ، نارسایی کلیه ، بیماری های قلبی ، جزام و بیماری های خونی نظیر لوسمی و ... به تشخصی پزشک معالج .
در ادامه بخوانید: اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
اگه بعد از خوندن این مقاله سوال یا ابهامی ، در خصوص مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان داشتین ، می تونین همه سوالای خودتون رو از مشاورای مجرب مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو بپرسین .

سوالات متداول

1- ✔️ مصاحبه دانشگاه فرهنگیان چه زمانی انجام میشه ؟
✔️ مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ، قبل از اعلام نتایج نهایی برگزار میشه به محض مشخص شدن زمان مصاحبه این دانشگاه ها تو این مقاله بهتون اطلاع میدیم .

2- ✔️ مصاحبه دانشگاه فرهنگیان شامل چند قسمت میشه ؟
✔️ مصاحبه دانشگاه فرهنگیان به دو قسمت مصاحبه علمی و معاینات پزشکی تقسیم میشه که تو متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده .

3- ✔️ معاینات پزشکی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان شامل چه بخش هایی میشه ؟
✔️ همونطور که تو این مقاله بطو کامل توضیح داده شده ، معاینات پزشکی شامل سنجش قد و وزن ، قدرت بینایی و شنوایی و ... میشه .
منبع : مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1400