تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پس از اتمام ثبت نام پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 شاهد خالی ماندن ظرفیت برخی واحدهای دانشگاهی خواهیم بود. این واحدها رشته های دارای ظرفیت خود را به مرکز سنجش دانشگاه آزاد اعلام می کنند تا در صورت موافقت وزارت علوم، لیست این رشته ها در دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد درج و منتشر شود.


هر ساله واحدهای دانشگاه آزاد پس از اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد و ثبت نام پذیرفته شدگان، به بررسی رشته محل های تکمیل نشده خود پرداخته و لیست رشته های دارای ظرفیت را به مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام می کنند. معمولا ظرفیت رشته های ارشد باقی مانده در دانشگاه آزاد بیشتر از دانشگاه های سراسری یوده و از این رو داوطلبان بیشتری شانس قبولی در این فرآیند را دارند.
با توجه به این که اولویت بندی انتخاب های داوطلب در مرحله تکمیل ظرفیت ارشد بر اساس رشته محل های ارائه شده توسط واحدهای دانشگاه آزاد صورت می گیرد ، در ادامه لینک دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ را در اختیار متقاضیان قرار می دهیم.

دانلود دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400
به دلیل محدودیت رشته محل های ارائه شده در مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ممکن است دفترچه ای برای این مرحله منتشر نشده و هم چون سال 96 تنها لیست رشته محل ها بر روی سایت azmoon.org بارگذاری شود. اما در صورت انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ ، لینک دانلود آن را در این قسمت قرار می دهیم . 


لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 به محض انتشار فعال می شود

مجددا تاکید می کنیم برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 با موافقت وزارت علوم صورت گرفته و لیست رشته محل های دارای ظرفیت در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر خواهد شد که داوطلبان برای اطلاع از زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد می توانند عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد شوند.

متقاضیان دانشگاه های سراسری هم می توانند با دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد از لیست رشته محل های ارائه شده توسط این دانشگاه ها مطلع شوند .

بیشتر بخوانید: دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد

[تصویر:  academy1.gif]

مشاوره دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400
همان طور که گفتیم در صورت موافقت وزارت علوم ، لیست رشته محل های ارائه شده در قالب دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بر روی سایت azmoon.org قرار گرفته و امکان انتخاب رشته مجدد برای داوطلبان واجد شرایط فراهم می شود .بر این اساس کلیه داوطلبانی که از رشته محل قبولی خود رضایتی نداشته یا در هیچ رشته محلی پذیرفته نشده اند می توانند با شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شانس خود را برای بار دوم بیازمایند.

گفتنی است تنها متقاضیانی که بر اساس کارنامه اولیه کارشناسی ارشد ، مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد باشند می توانند نسبت به تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته بر اساس دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اقدام نمایند . هم چنین در صورت وجود ظرفیت بیش تر و امکانات لازم ، تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در دو بازه مختلف و برای پذیرش مهر و بهمن صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: ثبت نام ارشد بر اساس سوابق تحصیلی


[تصویر:  arshad.gif]


داوطلبانی که شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 را ندارند با مطالعه مقاله ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد می توانند شانس خود را برای ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی سال آینده بیازمایند . 

در صورتی که با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را در خصوص تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیافتید می توانید از کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا کمک بگیرید . راه ارتباطی شما با مشاوران این مرکز سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا می باشد.


در ادامه بخوانید: راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401

[تصویر:  1480617610_کانال_تلگرام_ارشد.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد در یک نوبت برگزار می شود ؟
✔️ مطابق متن مقاله در صورت وجود ظرفیت خالی و امکانات بیشتر این فرایند در دو نوبت مهر و بهمن برگزار می شود.


2- ✔️ لیست رشته محل های دارای ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد از چه طریقی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد ؟
✔️ لیست این رشته محل ها در دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد درج شده و بر روی سایت azmoon.org قرار می گیرد که لینک دانلود آن به محض انتشار در متن مقاله قرار داده خواهد شد.


3- ✔️ دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد چه زمانی منتشر می شود ؟
✔️ بر اساس تجربیات سالیان گذشته این دفترچه احتمال در اواخر مهر ماه منتشر می شود که زمان انتشار آن در متن مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.
منبع : دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد