تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پس از اعلام نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد، واحدهای این دانشگاه نسبت به ثبت نام پذیرفته شدگان اقدام کرده و در صورت وجود ظرفیت خالی به مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام می کنند. لیست این رشته ها در دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ منتشر و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.


آن دسته از واحدهای دانشگاه آزاد که پس از اتمام ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ارشد با ظرفیت های خالی مواجه می شوند ، لیست رشته محل های دارای ظرفیت خود را به مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ارسال می کنند تا در صورت موافقت وزارت علوم، امکان انتخاب رشته مجدد برای داوطلبان فراهم شود.
بر این اساس متقاضیانی که موفق به کسب قبولی در اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد 1400 نشده یا از رشته محل قبولی خود رضایتی ندارند با بررسی لیست رشته محل های ارائه شده و شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شانس دوباره ای برای ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی خواهند یافت.
فهرست این رشته محل ها به همراه ظرفیت های موجود، در دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد منتشر می شود که در ادامه لینک دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ را در اختیار داوطلبان قرار می دهیم.

لینک دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰
همان طور که گفتیم یکی از روش های پذیرش دانشجو در مقطع فوق لیسانس، تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می باشد که در صورت اعلام نیاز واحدهای دانشگاهی و موافقت وزارت علوم برگزار می شود. در این فرایند لیست رشته محل های دارای ظرفیت در قالب دفترچه ای تحت عنوان دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

متقاضیانی که در جلسه آزمون حضور داشته و بر اساس کارنامه اولیه کنکور ارشد مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد شده اند با بررسی این دفترچه می توانند نسبت به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 1400

[تصویر:  academy1.gif]


سال گذشته به دلیل برگزاری ارشد بر اساس سوابق تحصیلی، مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد برگزار نشد و به جای آن داوطلبان توانستند با معدل در رشته های دارای ظرفیت ارشد دانشگاه ازاد شرکت کنند. اما امسال در صورت برگزاری این فرآیند، لینک دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 1400 در این مقاله قرار می گیرد.

بر اساس سنوات گذشته این احتمال وجود دارد که در صورت وجود ظرفیت و امکانات لازم، تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد برای پذیرش در نیمسال دوم (بهمن ماه) نیز صورت گرفته و دفترچه مجزایی برای این مرحله منتشر شود.


لینک دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 1400 به محض فال شدن در اینجا قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت ارشد 1400


[تصویر:  arshad.gif]


مشاوره تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰
با توجه به این که مصوبه برگزاری فرایند تکمیل ظرفیت برای تمامی دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد صادر می شود، متقاضیان شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 1400 می توانند به بررسی رشته محل های دارای ظرفیت دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پریس خودگردان نیز پرداخته و با شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد سراسری شانس قبولی خود را در این رشته محل ها بیازمایند . 

همچنین کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ را در اختیار متقاضیان قرار داده و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی می نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و یا صفحه اینستاگرامی ارشد می توانید آخرین اخبار مرتبط با ارشد را دریافت نمایید.

در ادامه بخوانید: دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400

[تصویر:  1480617610_کانال_تلگرام_ارشد.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد در چه سایتی منتشر می شود ؟
✔️ این دفترچه در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر می شود که به محض انتشار ، لینک دانلود آن را در متن مقاله قرار خواهیم داد .


2- ✔️ شرط اصلی شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد چیست ؟
✔️ مطابق متن مقاله ، متقاضیان شرکت در این فرایند می بایست در جلسه آزمون حضور داشته و بر اساس کارنامه اولیه کارشناسی ارشد مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد باشند .


3- ✔️ لیست رشته محل های دارای ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد چه زمانی منتشر می شود ؟
✔️ بر اساس تجربیات سالیان گذشته این لیست احتمالا اواخر مهر ماه منتشر می شود که زمان دقیق آن را در متن مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد .
منبع : دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰