تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چگونه می توان از ظاهر شدن دوباره ی زگیل های تناسلی جلوگیری کرد؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ویروس  HPV مانند تبخال، در واکنش به یک محرک، مجدداً ظاهر می شود، اما بسیاری از محققان معتقدند که ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می تواند احتمال بروز زگیل های تناسلی را افزایش دهد. 
[font=Farhang-Regular, Farhang-Regular]اگر سیستم ایمنی بدن قادر به مبارزه مؤثر با عفونت  HPV نباشد، احتمال ظاهر شدن دوباره زگیل های تناسلی بیشتر می شود.[/font]
[font=Farhang-Regular, Farhang-Regular]آیا عفونت HPV می تواند خود به خود از بین رود؟[/font]
ویروس  HPV می تواند به طور طبیعی پاکسازی شود – از آنجا که هیچ درمانی برای عفونت زمینه ای  HPV وجود ندارد، تنها راه دفع ویروس hpv این است که صبر کنید تا سیستم ایمنی بدن، به طور طبیعی ویروس را پاکسازی کند. 90% از عفونت های  HPV جدید، ظرف مدت دوسال خود به خود پاکسازی می شوند و بیشتر این عفونت ها در واقع در 6 ماه اول برطرف می شوند. عفونت های طولانی مدت انواع پرخطر  HPV، که پتانسیل تبدیل شدن به سرطان را دارند، تنها در 1% از افراد مبتلا رخ می دهند.
سیستم های ایمنی قوی تر، ممکن است سریعتر عفونت  HPV را پاکسازی کنند – شما با تغییرات سبک زندگی مانند تغییرات رژیم غذایی و ورزش می توانید سیستم ایمنی بدنتان را قوی تر کنید. گرچه، از نظر پزشکی ثابت نشده است که تغییرات سبک زندگی، تأثیر مستقیمی روی میزان عفونت  HPV یا مدت زمان پاکسازی ویروس توسط سیستم ایمنی بدن دارند.
سیگار می تواند تأثیری منفی در روند بهبودی شما داشته باشد – تنباکوی موجود در سیگار، توانایی سیستم ایمنی بدن را برای پاکسازی ویروس کاهش می دهد. به عبارت دیگر، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا عفونت های  HPV موجود پاکسازی شوند. سیگار احتمال بروز عوارض طولانی مدتِ ناشی از ویروس  HPV مانند زگیل های تناسلی و سرطان را افزایش می دهد. ثابت شده است که ترک سیگار می تواند اثر مثبتی بر روی توانایی سیستم ایمنی بدن برای پاکسازی عفونت های پرخطر و کم خطر  HPVداشته باشد.
آیا واکسن HPV می تواند عفونت HPV را درمان کند؟
واکسن  HPV نمی تواند عفونت های موجود را درمان کند. واکسن  HPV می تواند از عفونت های آینده ی انواع پرخطر ویروس  HPV(که می توانند موجب سرطان شوند) و انواع کم خطر آن (که موجب ظاهر شدن زگیل های تناسلی می شوند) جلوگیری کند. واکسن  HPV یک روش پیشگیرانه است، به این معنا که می تواند عفونت های احتمالی آینده را متوقف کند، اما نمی تواند ویروسی را که قبلاً به آن مبتلا شده اید، از بین ببرد.
واکسن  HPV نمی تواند موجب بروز زگیل های تناسلی شود – واکسن  HPV یک واکسن زنده نیست، به عبارت دیگر این واکسن حاوی هیچ نوع ویروس زنده ای نیست. از آنجا که واکسن، بدن شما را در معرض ویروس زنده قرار نمی دهد، نمی تواند موجب ابتلا به ویروس  HPV یا ظاهر شدن زگیل های تناسلی در آینده شود.

منبع:
https://dr-entezari.com/