تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شهریه مدارس سما
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
شهریه مدارس سما ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱، با توجه به خدمات قابل ارائه می تواند در هر واحد مدرسه سما متفاوت باشد. همچنین، شهریه مدارس ابتدایی و متوسطه سما دانشگاه آزاد با توجه به میزان ساعت حضور دانش آموزان در مدرسه با یکدیگر متفاوت است؛ اما به طور کلی در هر سال تحصیلی حدود 20 تا 25 درصد افزایش شهریه وجود دارد.


مدارس سما دانشگاه آزاد یکی از برترین مدارس در سطح کشور می باشند که در زمینه خدمات قابل ارائه جزو اولین ها در کشور هستند. شاید بسیاری از والدین قصد ثبت نام دانش آموزان در مدارس سما را داشته باشند؛ اما ندانند که شهریه مدارس سما در سال تحصیلی جدید چه میزان می باشد و آیا می توانند آن را پرداخت کنند یا خیر؟
به طور کلی شهریه مدارس سما 1400 به عوامل مختلفی از جمله پایه تحصیلی دانش آموز بستگی دارد؛ به همین دلیل در این مقاله سعی داریم به طور کامل میزان شهریه دریافتی مدارس سما را بررسی کرده و میزان هزینه ای که هر سال از دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول و دوم مدرسه سما دریافت می شود را ارائه کنیم.

شهریه مدارس ابتدایی سما دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
مدارس سما دانشگاه آزاد، جزو مدارسی هستند که در سراسر کشور از سوی دانشگاه آزاد تاسیس شده و از طرفی با توجه به خدماتی که ارائه می دهند، جزو بهترین مدارس کشور محسوب می شوند. شهریه های مدارس توسط وزارت آموزش و پرورش تصویب شده و مدارس نیز موظف هستند که بر طبق شهریه مصوب شده، هزینه ثبت نام دریافت کنند.

با توجه به اینکه، برخی مدارس ممکن است خدمات بیشتری را به دانش آموزان ارائه نمایند بنابراین شهریه مدارس نیز متفاوت از شهریه های مصوب توسط آموزش و پرورش باشد. در واقع، مدارس می توانند بر اساس خدماتی که ارائه می کند تا چند درصدی شهریه دانش آموزان را بالا ببرند.

شهریه مدارس ابتدایی سما ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ نیز به خدمات قابل ارائه در هر یک از واحدهای آموزشی سما بستگی دارد و نمی توان به طور دقیق گفت که شهریه مدارس ابتدایی سما در کل کشور دقیقا چه میزان است؛ اما می توان پیش بینی کرد که شهریه مدارس ابتدایی سما در کل کشور مطابق جدول زیر باشد.

دقت داشته باشید که شهریه مدارس ابتدایی سما در هر سال حدود 20 تا 25 درصد افزایش می یابد و والدین موظف به پرداخت شهریه مصوب در همان سال تحصیلی می باشند. در جدول زیر، شهریه مدارس ابتدایی سما و شهریه پیش دبستانی این مدارس را مشاهده می کنید. این مبلغ یک مبلغ تقریبی است و ممکن است در بعضی از مدارس این مبلغ به میزان خیلی کم افزایش یا کاهش داشته باشد.

شهریه مدارس ابتدایی سما
پایه تحصیلی
شهریه سال تحصیلی 99 - 1400
شهریه سال تحصیلی 1400 - 1401
پایه پیش دبستانی
حدود 9 میلیون تومان
حدود 11 میلیون تومان
پایه های مختلف ابتدایی
حدود 11 میلیون تومان
حدود 13 میلیون تومان

برای آشنایی بیشتر با مدارس سما توصیه می شود ابتدا به مطالعه مقاله زیر پرداخته و پس از اطلاع از شرایط ثبت نام به نام نویسی در مدرسه مورد نظر بپردازید.

بیشتر بخوانید: مدارس سما

[تصویر:  academy1.gif]

شهریه مدارس متوسطه سما دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
شهریه مدارس متوسطه سما 1400 - 1401 نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. در مقطع متوسطه، زمان حضور دانش آموزان در مدرسه افزایش پیدا می کند و به واسطه آن ممکن است کلاس های فوق برنامه هم برای دانش آموزان برگزار شود. همچنین، در مدارس سما، کم کم دانش آموزان برای شرکت در کنکور سراسری آماده می شوند و کتاب های آموزشی کنکور را مطالعه می کنند.

بنابراین، طبق توضیحات داده شده، شهریه مدارس متوسطه سما دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ می تواند در هر مقطع تحصیلی و هر استانی با توجه به خدمات قابل ارائه به دانش آموزان متفاوت باشد؛ اما در ادامه شهریه مدارس متوسطه سما در مقطع متوسطه اول و مقطع متوسطه دوم را بررسی می کنیم. دقت داشته باشید که معمولا در هر سال تحصیلی شهریه مدارس متوسطه سما حدود 20 تا 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

شهریه مدارس متوسطه اول سما 1400


در جدول زیر شهریه مدارس متوسطه اول سما را مشاهده می کنید. مبلغ ذکر شده در جدول زیر می تواند بسته به خدمات قابل ارائه در مدرسه مورد نظر شما افزایش یا کاهش پیدا کند.

شهریه مدارس متوسطه اول سما
پایه تحصیلی
شهریه سال تحصیلی 99 - 1400
شهریه سال تحصیلی 1400 - 1401
پایه هفتم
حدود 6 میلیون تومان
حدود 8 میلیون تومان
پایه هشتم
حدود 6 میلیون تومان
حدود 8 میلیون تومان
پایه نهم
حدود 6 میلیون تومان
حدود 8 میلیون تومان

مدارس بر اساس نوع آموزشی که به دانش آموزان می دهند، هزینه های مختلفی را به عنوان شهریه دریافت می کنند. به طور مثال شهریه مدارس تیزهوشان متفاوت از سایر مدارس بوده که از طریق مطالعه مقاله زیر می توانید آن را مشاهده نمایید.

بیشتر بخوانید: شهریه مدارس تیزهوشان
شهریه مدارس متوسطه دوم سما 1400

در جدول زیر می توانید شهریه مدارس متوسطه دوم سما دانشگاه آزاد را مشاهده نمایید. مقطع متوسطه دوم از سه پایه تحصیلی مختلف تشکیل شده است که معمولا شهریه پایه دهم و یازدهم با هم برابر می باشد؛ اما با توجه به اینکه دانش آموزان پایه دوازدهم به دلیل کنکور خدمات بیشتری دریافت می کنند، شهریه بیشتری نیز پرداخت می کنند.

شهریه مدارس متوسطه اول سما
پایه تحصیلی
شهریه سال تحصیلی 99 - 1400
شهریه سال تحصیلی 1400 - 1401
پایه دهم
حدود 7 میلیون تومان
حدود 9 میلیون تومان
پایه یازدهم
حدود 7 میلیون تومان
حدود 9 میلیون تومان
پایه دوازدهم
حدود 8 میلیون تومان
حدود 10 میلیون تومان

بیشتر بخوانید: شهریه مدارس نمونه دولتی


[تصویر:  madares2.gif]


مشاوره شهریه مدارس سما دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
مدارس غیرانتفاعی و غیر دولتی مانند مدارس سما دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱، یک شهریه مصوب خاصی دارند که توسط آموزش و پرورش در هر سال تصویب می شوند؛ اما اگر این مدارس قصد ارائه خدمات مختلف دیگری از جمله کلاس های فوق برنامه، کلاس های هنری مانند کلاس های نجاری، کلاس های موسیقی، کلاس های نقاشی و ...، ارائه ناهار و خدمات غذایی به دانش آموزان را داشته باشند، می توانند هزینه ارائه این خدمات را محاسبه و از والدین به عنوان شهریه مدارس سما دریافت نمایند.

شهریه مدارس غیر انتفاعی نیز بسته به مکان مدرسه و استان مدرسه متفاوت است. از طرفی مقطع های دبستان و متوسطه اول و دوم نیز شهریه متفاوتی نسبت به هم دارند. در سال های گذشته، مدارس غیرانتفاعی در دوره ابتدایی شهریه بالای 5 یا 6 میلیون تومان دریافت می کردند؛ همچنین، دانش آموزان متوسطه اول و دوم نیز در حدود 6 تا 7 میلیون شهریه مدرسه پرداخت می کردند.

البته ذکر این نکته لازم است که معمولا شهریه مدارس غیر انتفاعی در پایه تحصیلی دوازدهم بیشتر از دیگر پایه های تحصیلی متوسطه می باشد؛ چرا که در این پایه تحصیلی معمولا دانش آموزان خدمات بیشتری را نسبت به دیگر دانش آموزان در پایه های تحصیلی پایین تر دریافت می کنند.

[تصویر:  1625112670_shahrieh-sama.png]

به هر حال در این مقاله سعی کردیم که یک توضیح کلی در رابطه با شهریه مدارس سما دانشگاه آزاد 1400 داده باشیم. همانطور که در مقاله ذکر شد، شهریه های گفته شده می تواند بسته به استان محل سکونت، پایه تحصیلی، نوع خدمات آموزشی و یا غیر آموزشی قابل ارائه افزایش یا کاهش پیدا کند؛ اما می توان گفت که شهریه مدارس سما در مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم طبق مبلغی است که در مقاله ذکر شده است.

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص شهریه مدارس سما دانشگاه آزاد را در اختیار متقاضیان گذاشته و آن ها را راهنمایی کند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و اینستاگرامی هیوا می توانید از آخرین اخبار مربوط به حوزه مدارس مطلع شوید.

در ادامه بخوانید: زمان ثبت نام مدارس

[تصویر:  _تلگرام_مدارس.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ شهریه مدارس ابتدایی سما چقدر است ؟
✔️ شهریه مدارس ابتدایی سما بر اساس نوع شهر و منطقه مشخص می شود که در متن مقاله جدول شهریه آن ارائه شده است.


2- ✔️ هزینه تحصیل در مدارس متوسطه سما چقدر است ؟
✔️ معمولا شهریه مدارس متوسطه سما در هر پایه از 5 میلیون شروع می شود که در متن مقاله لیست شهریه متوسطه اول و دوم سما ارائه شده است.


3- ✔️ شهریه مدارس غیرانتفاعی حدودا چقدر است ؟
✔️ مدارس غیرانتفاعی بر اساس خدمات، نوع آموزش و کلاس های فوق العاده ای که دارند دارای شهریه های متفاوتی در هر مقطع می باشند که در متن مقاله به آن اشاره شده است.
منبع : شهریه مدارس سما