تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری رشته های علوم پزشکی می بایست در زمان مقرر شده از سوی مرکز سنجش پزشکی نسبت به ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401 اقدام نمایند. ثبت نام کنکور دکترا علوم پزشکی از طریق سایت sanjeshp.ir به صورت اینترنتی امکان پذیر بوده و داوطلبان می توانند حداکثر دو مجموعه یا دو رشته امتحانی را انتخاب کنند.


سازمان سنجش و آموزش پزشکی با هدف تأمین نیروی انسانی متخصص، اقدام به برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت در رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی می کند. بعد از ادغام کنکور دکتری علوم پزشکی دانشگاه آزاد و دانشگاه های سراسری، همه داوطلبان این مقطع تحصیلی باید در یک آزمون که به صورت مشترک توسط وزارت بهداشت برگزار می شود ثبت نام و شرکت کنند.
با توجه به آن که ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت 1401 اولین گام جهت دستیابی داوطلبان به هدف قبولی در مقطع دکتری علوم پزشکی می باشد، در این مقاله قصد داریم راهنمای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت که شامل زمان، نحوه و شرایط ثبت نام بوده را توضیح دهیم.



زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1401
ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت به صورت اینترنتی و در سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir امکان پذیر است. کلیه داوطلبان رشته های دکتری علوم پزشکی باید در تاریخ ذکر شده در اطلاعیه های مرکز سنجش آموزش پزشکی، فرم ثبت نام اینترنتی را تکمیل کنند.
زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401 احتمالا مانند سال های گذشته در نیمه اردیبهشت ماه آغاز می شود. آخرین اخبار ثبت نام و برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت را از طریق کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا و همین مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.


به محض اعلام زمان ثبت نام آزمون دکتری 1401 این مقاله به روز رسانی می شود.

مطابق دفترچه ثبت نام آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۱، داوطلبان حداكثر مجاز به ثبت نام در دو مجموعه يا رشته (با رعايت مدارک مورد پذيرش آن رشته) هستند. انتخاب دانشگاه یا همان انتخاب رشته محل بعد از برگزاری آزمون و اعلام نتایج اولیه دکتری تخصصی وزارت بهداشت برگزار می شود. 
بیشتر بخوانید: هزینه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

[تصویر:  academy1.gif]

شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1401
در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت تمامی شرایط لازم برای داوطلبانی که قصد ثبت نام در این آزمون را دارند ، ذکر شده است. از مهم ترین شرایط شرکت در آزمون دکتری علوم پزشکی، داشتن مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای مرتبط است.
افرادی که دارای مدرک معادل کارشناسی ارشد هستند یا در دوره روزانه آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت سال تحصیلی 1400 پذیرفته شدند و ثبت نام نکردند یا بعد از ثبت نام انصراف دادند، حق ثبت نام ندارند . داوطلبان توجه داشته باسند که بعد از سال 1400 محرومیت ثبت نام شامل پذیرفته شدگان سال قبل دوره های شهریه پرداز هم خواهد شد.
اگر داوطلبان قبل از شروع یا اتمام طرح در آزمون شرکت کرده و پذیرفته شوند از طرح ترخیص خواهند شد . عدم اشتغال به تحصیل در دوره های دکتری تخصصی و پژوهشی یا دستیاری تخصصی در تمامی مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور نیز از شروط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401 است.
دارا بودن مدرک زبان انگلیسی که مورد تائید وزارت بهداشت باشد، در گذشته از شرایط ثبت نام در آزمون بود، اما در سال جاری داشتن مدرک زبان الزامی نیست . مدرک آزمون TOEFL ،IELTS ،TOLIMO ، آزمون MHLE و آزمون MSRT ،برای مصاحبه دکتری وزارت بهداشت معتبر بوده و داوطلب با کسب نمره کافی در این آزمون ها، می تواند در مصاحبه امتیاز مربوطه را کسب کند .
حتما بخوانید: دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت


[تصویر:  doktora.gif]


نحوه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401
داوطلبانی که واجد شرایط ذکر شده در دفترچه ثبت نام دکتری هستند، می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش پزشکی و پرداخت مبلغ اعلام شده، برای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ اقدام نمایند. مراحل ثبت نام دکتری وزارت بهداشت و راهنمای تصویری آن در ادامه ارائه شده است.

راهنمای تصویری ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401

۱مراجعه به سایت مرکز سنجش پزشکی به آدرس sanjeshp.ir و کلیک بر روی " دکتری تخصصی " در منوی سمت راست

[تصویر:  1582117060_1.png]

۲انتخاب لینک "ارسال مدارک - ثبت نام جدید"

[تصویر:  1582116951_2.png]

۳پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

[تصویر:  1582117069_3.png]

۴تکمیل بخش اول فرم اینترنتی ثبت نام که شامل بارگذاری عکس داطلب و تصویر مدارک است

[تصویر:  1582117077_4.jpg]

۵تکمیل بخش دوم فرم اینترنتی ثبت نام که شامل مشخصات فردی داوطلب است.

[تصویر:  1582117087_5.jpg]

۶تکمیل بخش سوم فرم اینترنتی ثبت نام که به اطلاعات تحصیلی داوطلب اختصاص دارد.

[تصویر:  1582117100_6.jpg]

۷پس از اتمام مراحل ثبت نام، سیستم به هر یک از داوطلبان یک کد رهگیری اختصاص می دهد که می بایست آن را تا زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری نزد خود نگه دارند.
بیشتر بخوانید: مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

[تصویر:  1480617919_کانال_تلگرام_دکتری.gif]


سهمیه های آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401
در آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت ۱۴۰۱ سهمیه های آزاد ، رزمندگان و ایثارگران و سهمیه مربی در نظر گرفته شده است . بیشترین ظرفیت پذیرش دانشجو مربوط به سهمیه آزاد می باشد (75 درصد)، که داوطلبان باید حدنصاب 50 % میانگین كل نمرات شركت كنندگان در آزمون كتبی هر رشته و كسب حداقل 30 % از نمره ی كل آزمون جهت ورود به مرحله ی مصاحبه آزمون دکتری وزارت بهداشت الزامی است.
بعد از آن سهمیه ایثارگران است که مخصوص رزمندگان، ایثارگران، همسر و فرزند شهدا و آزادگان، جانبازان، همسر و فرزند جانبازان 25 درصد به بالا و فرزند و همسر مفقود الاثرها می باشد. سهمیه ایثارگران نهایتا شامل 25 درصد ظرفیت دانشگاه ها است.
کسانی که از سهمیه ایثارگران استفاده می کنند حداقل باید 70 درصد تراز (نمره) قبولی آخرین نفر با سهمیه آزاد و رزمندگان باید 80 درصد تراز آخرین نفر قبولی را کسب کنند تا دعوت به مصاحبه شوند. لازم به ذکر است که پس از اتمام مهلت ثبت نام، هیچ گونه تغییر در سهمیه صورت نمی پذیرد.
شما در هر جای ایران که هستید می توانید با استفاده از سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا، ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1401 را به مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا بسپارید.
در ادامه بخوانید: تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت


سوالات متداول

1- ✔️ ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت از طریق چه سایتی انجام می شود ؟
✔️ ثبت نام آزمون دکتر یوزارت بهداشت از طریق سایت مرکز سنجش پزشکی برای داوطلبان امکان پذیر است . آدرس سایت مذکور در متن مقاله ذکر شده است .


2- ✔️ آیا برای اعمال سهمیه ها باید حین ثبت نام آزمون دکتری علوم پزشکی اقدامی کرد ؟
✔️ بله در زمان ثبت نام کنکور دکترا علوم پزشکی متقاضیان استفاده از سهمیه باید نوع سهمیه درخواستی خود را علامت بزنند .


3- ✔️ چه داوطلبانی حق شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت سال جاری را ندارد ؟
✔️ داوطلبانی که در آزمون دکتری وزارت بهداشت سال قبل دوره روزانه پذیرفته شده اند ، در دانشگاه محل قبولی ثبت نام نکرده یا پس از ثبت نام انصراف دادند از کنکور دکترا علوم پزشکی امسال محرومند . البته شرایط محرومیت دیگری وجود دارد که در متن مقاله به آن اشاره شده است .
منبع : ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401