تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سایت ناد فنی حرفه ای
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه های فنی حرفه ای برای انجام الکترونیکی امور دانشگاهی و آموزشی خود باید وارد سامانه ناد شوند. سایت ناد فنی حرفه ای به نشانی reg.tvu.ac.ir برای انجام امور دانشجویان از جمله پرداخت شهریه ترمی، انتخاب واحد یا حذف و اضافه ، مشاهده نمرات امتحانات ، دریافت کارت آزمون و ... کاربرد دارد.


دانشگاه های فنی حرفه ای با توجه به تعداد زیاد دانشجویان و هم چنین گستردگی واحد های دانشگاهی سامانه یکپارچه آموزشی ناد را راه اندازی کرده است . سامانه ناد فنی حرفه ای به منظور اجتناب از مراجعات حضوری برای انجام امور دانشجویی و آموزشی و الکترونیکی شدن فرآیند های دانشجویی راه اندازی شده است .
سیستم تهیه شده برای سامانه ناد نیز شامل اطلاعات دانشگاهی دانشجویان دانشگاه های فنی حرفه ای بوده که علاوه بر بایگانی کردن اطلاعات شخصی و نمره دانشجویان ، امکان انجام اموری چون انتخاب واحد های درسی، پرداخت شهریه و همچنین ارزشیابی اساتید را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.
علاوه بر دانشجویان ، اساتید و کارکنان دانشگاه نیز می توانند با استفاده از این سامانه جامع امورات دانشگاهی مرتبط با خود را انجام دهند . لذا با توجه به اهمیت آشنایی دانشجویان با این سامانه در ادامه این مقاله به معرفی سایت reg.tvu.ac.ir و امکانات سیستم ناد پرداخته و همچنین مراحل ورود به این سامانه را به هراه لینک مستقیم ورود ارائه داده ایم .

معرفی سایت ناد فنی حرفه ای
همانطور که پیش از این نیز اشاره شده است دانشجویان تمامی مقاطع ، رشته ها و ورودی های دانشگاه های فنی حرفه ای سراسر کشور موظف هستند تا برای انجام امور دانشگاهی و دانشجویی خود از سیستم ناد فنی حرفه ای استفاده کنند . دانشجویان برای دسترسی به صفحه سخصی خود در سیستم ناد باید وارد سایت reg.tvu.ac.ir شوند .

کلمه " ناد " مخفف عبارت نظام اطلاعاتی دانشگاهی می باشد که در واقع نمایانگر آن است که اولین هدف از راه اندازی این سامانه این است که اطلاعات دانشجویان اعم از اطلاعات شخصی ، سوابق ، مالی و تحصیلی در این سامانه ثبت و بایگانی می شود . این اطلاعات هم برای دانشجویان و هم برای مسئولین دانشگاه کاربرد دارد.

از دیگر اهداف این سامانه می توان به کاهش مراجعات حضوری به دانشگاه ها و یکپارچه سازی امکانات و خدمات ارائه شده به دانشجویان تمامی واحد های سراسر کشور اشاره کرد . هر دانشجو پس از ورود به سیستم ناد دانشگاه فنی حرفه ای می تواند از صحت اطلاعات دانشجویی خود در قسمت ویرایش مشخصات دانشجویی اطلاع یابد و همچنین برای انجام امور دانشگاهی خود اقدام کند .

همچنین دانشجویان دانشگاه های فنی حرفه ای می توانند برای اطلاع زمان انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای و هم چنین نحوه و جزئیات انتخاب واحد سامانه ناد مقاله زیر را مطالعه کنند .
حتما بخوانید: انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای

[تصویر:  academy1.gif]

امکانات سیستم ناد
دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای پس از ورود به سامانه ناد می بایست وارد پرتال دانشجویی و شخصی خود در این سیستم شوند تا بتوانند از امکانات ارائه شده در این سامانه استفاده کنند . در ادامه مهم ترین امکانات سامانه جامع آموزشی ناد reg.tvu.ac.ir را ارائه داده ایم .

ویرایش مشخصات دانشجویی : امکان مشاهده و ویرایش اطلاعات فردی ، تحصیلی ، آدرس ، تماس و ... دانشجو

برنامه ریزی آموزشی نیمسال تحصیلی : مشاهده تقویم آموزشی ترم از جمله زمان انتخاب واحد ، زمان شروع ترم و تشکیل کلاسای آموزشی ، زمان حذف و اضافه و مهلت حذف اضطراری و همچنین زمان شروع و پایان مهلت امتحانات پایان ترم

ثبت نام دروس دانشجو : مهمترین قسمت سایت سامانه جامع آموزشی ناد است و مربوط به امور اصلی شامل:
انتخاب واحد
حذف و اضافه
مشاهده کارنامه مالی دانشجو
حذف اضطراری
مشاهده آخرین وضعیت ثبت نام
مدیریت مالی نیمسال های تحصیلی دانشجو
ارسال درخواست اعتراض به نمره
مشاهده کارنامه دانشجویی
کارنامه کلی دانشجو
گزارش کارت ورود به جلسه امتحان

فارغ التحصیلی و خروج از تحصیل دانشجو : تکمیل فرم های اینترنتی فارغ التحصیلی ( مالی و آموزشی )

آگاه سازی : اخبار و اطلاعیه ها و بخش نامه های اعلام شده از طرف دانشگاه

همانطور که پیش از این نیز اشاره کرده ایم ، انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای از طریق سامانه ناد انجام می شود که می توانید با مطالعه مقاله زیر با سایت و مراحل انتخاب واحد در این سامانه آشنا شوید.
حتما بخوانید: سایت انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای


[تصویر:  bedonekonkoor.gif]


نحوه ورود به سامانه ناد
دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای برای دسترسی به هر یک از امکاناتی که پیش از این توضیح داده شده است ، باید پس از ورود به سایت ناد به نشانی reg.tvu.ac.ir با استفاده از شماره دانشجویی و رمز وارد صفحه شخصی خود شده ، به صفحه دانشجویی در سیستم ناد دسترسی پیدا کرده و سپس از میان موارد موجود اقدامات لازم را انجام دهند .

ورود به سایت ناد به نشانی reg.tvu.ac.ir
وارد نام کاربری و کلمه عبور
ورود به صفحه شخصی خود در سیستم
انتخاب گزینه مربوط به موارد مورد نظر
تکمیل مراحل و حصول اطمینان از ثبت شدن اقدامات

[تصویر:  1625054577_121.jpg]

برای ورود به سامانه ناد دانشگاه فنی حرفه ای کلیک کنید

سامانه سمیاد دانشگاه فنی حرفه ای به منظور ارائه آموزش های غیرحضوری و برگزاری کلاس های آنلاین این دانشگاه راه اندازی شده است که برای آشنایی با این سامانه می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید .
حتما بخوانید: سامانه سمیاد دانشگاه فنی و حرفه ای

راهنمای تصویری ورود به سامانه ناد

دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای موظف هستند پس از ورود به سامانه ناد ، مراحلی را طی کرده و به صفحه دانشجویی و امکانات این سامانه دست پیدا کنند . در ادامه راهنمای تصویری مرحله به مرحله نحوه ورود به سیستم ناد دانشگاه فنی حرفه ای به نشانی reg.tvu.ac.ir را ارائه داده ایم .

1 - جست و جوی عبارت " reg.tvu.ac.ir " و یا " ناد دانشگاه فنی حرفه " در کادر بالایی و یا میانی مرورگر

[تصویر:  1612875158_1.jpg]

2 - انتخاب اولین گزینه تحت عنوان " ناد - دانشگاه فنی و حرفه ای "

[تصویر:  1612875177_2.jpg]

3 - ورود به سایت و انتخاب یکی از سرور های ورود دانشجو

[تصویر:  1612875193_3.jpg]

4 - وارد کردن نام کاربردی و کلمه عبور برای ورود به پرتال شخصی

[تصویر:  1612875208_4.jpg]

5 - انتخاب گزینه مورد نظر از منوی سمت راست صفحه

[تصویر:  1612875238_5.jpg]

دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای می توانند برای مطالعه جزئیات ورود به کلاس های آنلاین سامانه سمیاد دانشگاه فنی حرفه ای مقاله زیر را مطالعه کنند .
بیشتر بخوانید: ورود به کلاس های سامانه سمیاد فنی حرفه ای برای دانشجویان

[تصویر:  1480676883_کانال_تلگرام_دانشگاه_های_بدون_کنکور.gif]


اطلاعات لازم برای ورود دانشجویان به سامانه ناد
همانطور که در قسمت نحوه و مراحل ورود به سامانه ناد فنی حرفه ای نیز اشاره شده است ، دانشجویان س از ورود به سایت reg.tvu.ac.ir به اطلاعات " نام کاربری " و " کلمه عبور " نیاز دارند. هر دانشجو می تواند با وارد کردن این اطلاعات به صفحه شخصی خود در این سامانه دست پیدا کند.

نام کاربری و کلمه عبور هر دانشجو برای ورود به این سامانه نخستین بار توسط دانشگاه تعیین می شود. معمولا شماره دانشجویی هر فرد به عنوان نام کاربری و کد ملی دانشجو به عنوان کلمه عبور تعیین می شود که توسط مسئول دانشگاه به دانشجویان اعلام می شود.

البته خاطر نشان می شود که دانشجویان می توانند پس از ورود به سامانه ناد در صورت علاقه و به منظور بالا بردن امنیت اطلاعات خود ، نام کاربری و کلمه عبور خود را ویرایش کرده یا تغییر دهند.
بیشتر بخوانید: سایت سازمان فنی و حرفه ای

چرا سایت ناد باز نمیشه ؟
یکی از عمده مشکلاتی که دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای برای ورود به سامانه ناد با آن رو به رو هستند، این است که در مواقع خاص مانند زمان انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای و یا زمان انتشار کارت ورود به جلسه های آزمون و ... سایت از دسترس خارج شده و امکان ورود به آن وجود ندارد.

اولین راهکار در زمان عدم دسترسی به سایت ناد و کندی بالا اومدن صفحات سامانه این است که دانشجویان کمی صبر کرده و با ایجاد وقفه ای چند ساعته و یا چند دقیقه ای مجددا وارد سایت ناد شوند. در صورتی که قصد انتخاب واحد و یا دریافت کارنامه و کارت آزمون را دارید بهتر است که انجام اقدامات لازم را به ساعات آخر مهلت تعیین شده موکول نکنید. چرا که معمولا در این زمان حجم ورودی به سایت سامانه ناد دانشگاه فنی حرفه ای بیشتر بوده و امکان از دسترس خارج شدن سایت بیشتر است.

یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشیم این است که ممکن است دلیل عدم دسترسی به سایت ناد و مشکلات موجود در جهت ورود به این سایت مربوط به سرورهای سامانه نبوده و ناشی از مشکلات موجود در اینترنت، سیستم مورد استفاده و یا مرورگر کاربران و دانشجویان باشد.

لذا توصیه می شود دانشجویان در جهت حصول اطمینان از عدم ارتباط مشکلات موجود برای ورود به سامانه ناد، سیستم مورد استفاده و یا مرورگر خود را تغییر دهند. به عنوان مثال به جای کامپیوتر از موبایل استفاده کنند و یا بالعکس. لازم به ذکر است بهترین مرورگر برای ورود به سامانه ناد مرورگر فایرفاکس ( firefox ) می باشد.
در ادامه بخوانید: زمان انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای

اگر پس از مطالعه جزئیات سیستم ناد دانشگاه فنی حرفه ای سوالی در خصوص امکانات ارائه شده در این سامانه و یا مشکلی برای ورود به سایت دارید می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخ سوالات و ابهامات خود را دریافت کنید .


آخرین اخبار سایت سیستم ناد دانشگاه فنی حرفه ای reg.tvu.ac.ir

6 تیر سال 1400
دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای باید دقت داشته باشند که امکان انتخاب واحد یا حذف و اضافه سامانه ناد تنها در زمان تعیین شده از سوی دانشگاه فعال شده و در زمان های دیگه غیرفعال می باشد.

30 خرداد سال 1400 
ثبت نام دروس دانشجو : مهمترین قسمت سایت سامانه جامع آموزشی ناد است و مربوط به امور اصلی دانشجویی می باشد.

25 خرداد سال 1400
 برنامه ریزی آموزشی نیمسال تحصیلی : مشاهده تقویم آموزشی ترم از جمله زمان انتخاب واحد ، زمان شروع ترم و تشکیل کلاسای آموزشی ، زمان حذف و اضافه و مهلت حذف اضطراری و همچنین زمان شروع و پایان مهلت امتحانات پایان ترم از جمله امکانات ناد می باشد.

26 اردیبهشت سال 1400
دانشجویان شهریه پرداز دانشگاه فنی حرفه ای برای پرداخت شهریه دانشگاه خود می توانند وارد سامانه ناد دانشگاه فنی شوند. 


سوالات متداول

1- ✔️ کارت ورود به جلسه امتحانات پایان ترم دانشگاه فنی حرفه ای را از کدام سایت می توان دریافت کرد ؟
✔️ برای تهیه کارت ورود به جلسه امتحانات پایان ترم دانشگاه فنی حرفه ای باید به سیستم ناد به آدرس reg.tvu.ac.ir مراجعه نمایید که نحوه ورود به این سایت در متن مقاله توضیح داده شده است .


2- ✔️ آیا شهریه دانشگاه های فنی و حرفه ای از طریق سایت دانشگاه باید پرداخت شود ؟
✔️ خیر . برای پرداخت شهریه باید به سایت جامع ناد مراجعه کنید  که آدرس دقیق و نحوه ورود به سایت دقیقا در متن مقاله شرح داده شده است .


3- ✔️ با چه اطلاعاتی می توان وارد سامانه ناد شد ؟
✔️ همانطور که مراحل ورود به سامانه ناد در متن مقاله توضیح داده شد برای ورود به سایت ناد به نام کاربری و کلمه عبور دریافت شده از دانشگاه احتیاج دارید .
منبع : سایت ناد فنی حرفه ای