تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه سراسری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور 1400، ظرفیت های خالی ارائه شده توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تکمیل می شود. داوطلبان  جا مانده از کنکور سراسری می توانند مجددا شانس خود را برای پذیرش امتحان کنند.


امسال نیز طبق روال سالیان گذشته احتمالا شاهد خالی ماندن ظرفیت برخی دانشگاه ها پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۰ خواهیم بود. در واقع به دلیل این که برخی پذیرفته شدگان کنکور سراسری تمایلی به تحصیل در رشته محل قبولی خود نداشته یا دانشگاه آزاد را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند ، ظرفیت بسیاری از رشته محل ها خالی می ماند.
این دانشگاه ها به منظور جبران ظرفیت های خالی خود تقاضای برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت را از شورای سنجش و پذیرش دانشجو دارند تا از این طریق هم داوطلبان شانس خود را برای پذیرش امتحان کنند هم این دانشگاه ها ظرفیت های خالی خود را تکمیل کنند.
با تمام این ماجرا ها سال 97 مصوبه ای توسط سنجش و پذیرش دانشجو اعلام شد که طی آن مقرر شد از سال 97 به بعد مرحله تکمیل ظرفیت در کنکور سراسری برای رشته های با آزمون حذف گردد به طوریکه اتفاقا در کنکور سال 97 و 98 تکمیل ظرفیت برای دانشگاه های سراسری برگزار نشده و تنها دانشگاه فرهنگیان اقدام به برگزاری تکمیل ظرفیت نمود.
اما سوال و دغدغه داوطلبان اینجاست که آیا برای کنکور سال ۱۴۰۰ تکمیل ظرفیتی برگزار می شود یا خیر؟ با توجه به اهمیت مرحله تکمیل ظرفیت برای داوطلبان کنکور 1400 در این مقاله تصمیم گرفته شد به بررسی احتمال برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۰ پرداخته شود.

احتمال برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۰
با توجه به اینکه آخرین مرحله برگزاری تکمیل ظرفیت مربوط به سال 96 است و سال 97 بر اساس مصوبات وزارت علوم، تکمیل ظرفیت کنکور سراسری حذف شد. پیش بینی می شود تکمیل ظرفیت در کنکور سال 1400 برگزار گردد.

با این وجود باید دید چه تغییراتی در قوانین کنکور سراسری اعمال خواهد شد. در صورت برقراری تکمیل ظرفیت، داوطلبان کافی است دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 را از سایت سنجش دانلود و با توجه به گروه آزمایشی امتحانی، رشته محل های ارائه شده را در فرم انتخاب رشته اینترنتی تکمیل ظرفیت وارد کنند.


به محض انتشار اخباری در خصوص برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۰، مقاله به روز رسانی شده و جزئیات کامل آن در این مقاله اطلاع رسانی می شود.

با توجه به اینکه هنوز اطلاعیه ای در خصوص برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۰ منتشر نشده است به داوطلبان توصیه می کنیم با عضویت در کانال تلگرام کنکور سراسری هیوا یا صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا، پیگیر اخبار برگزاری تکمیل ظرفیت باشند.
بیشتر بخوانید: دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400

[تصویر:  academy1.gif]



[تصویر:  sarasari.gif]


در نظر داشته باشید کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا آماده هستند تا بهترین راهکار را پیش روی داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰ قرار دهند و شما می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با مشاوران مجرب ما در ارتباط باشید.
در ادامه بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1400

[تصویر:  1480618076_کانال_تلگرام_کنکور_سراسری.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری چند بار در سال برگزار می شود ؟  
✔️ تا سال 96 ، تکمیل ظرفیت دو با در سال برای ورودی مهر و بهمن برگزار می شد که در این مقاله توضیحات تکمیلی در خصوص برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور 1400 ارائه شده است .



2- ✔️ برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری از طریق چه سایتی اطلاع رسانی می شود ؟  
✔️ از طریق سازمان سنجش که البته به منظور سهولت داوطلبان ، به محض انتشار اخباری در این خصوص جزئیات آن در این مقاله نیز اطلاع رسانی می شود .



3- ✔️ آیا برای کنکور 1400، تکمیل ظرفیت برگزار می شود ؟  
✔️ با توجه به مصوبات وزارت علوم در سال 97 ، احتمالا در کنکور 1400 شاهد برگزاری تکمیل ظرفیت باشیم اما در صورت ایجاد تغییرات در متن مقاله اطلاع رسانی می کنیم .
منبع : تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه سراسری