تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: گزارش وضعیت بازار آهن در هفته اول تیرماه 1400
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
قیمت تیرآهن در 5 تا 10 تیر 1400 چقدر نوسان داشت؟

افزایش قیمت تیرآهن در هفته گذشته، نسبت به سایر مقاطع فولادی محسوس‌تر بود و با شیبی تندتر افزایش یافت. به عنوان نمونه، قیمت تیرآهن اصفهان در هفته گذشته تا روز سه‌شنبه روی عدد 15.550 تومان ثابت بود، اما در آخر هفته، به 15.800 تومان رسید. عددی که در هفته‌های قبل به آن نرسیده بود.
افزایش قیمت دلار نیمایی در اوایل تیرماه، نویددهنده افزایش قیمت‌ها بود، اما با توجه به رکود شدید در بازار آهن و فولاد، کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که در هفته اول تیرماه و با افزایش قیمت دلار و به‌تبع آن قیمت مقاطع فولادی، میزان تقاضا افزایش پیدا کند. در هفته گذشته این اتفاق در حالی افتاد که قیمت سنگ‌آهن وارداتی چین ثابت بود و قیمت شمش فولادی در منطقه CIS نیز روندی کاهشی داشت. عواملی که تا این مقطع از سال همواره موجب تثبیت یا کاهش قیمت‌ها در بازار آهن و فولاد می‌شدند، بی‌اثر بودند و افزایش قیمت دلار و ترس از افزایش بیشتر قیمت‌ها، مطابق معمول کار خود را کرد و باعث شدند که میزان تقاضا به طرز عجیبی افزایش پیدا کند.

در روز سه‌شنبه، از مجموع 135.360 تن شمش عرضه شده در بورس کالا، 71.110 تن آن با قیمت 14.370 تومان به فروش رسید که نرخ معامله به عرضه این مقطع فولادی نسبت به هفته قبلی، 24 درصد افزایش داشت.
افزایش تقاضا برای میلگرد در روز چهارشنبه گذشته باورنکردنی بود. از مجموع 81.491 تن میلگرد عرضه شده در بورس کالا در این روز، 62.549 تن با قیمت نهایی 15.180 تومان به فروش رسید که میزان تقاضای این محصول نسبت به هفته قبلی، افزایشی 73 درصدی داشت.

کاری از مجله آسرون