تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: جراحی زیبایی صورت شامل چه جراحی ‌هایی است؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
این نوع جراحی طیف بسیار گسترده ‌ای از جراحی ‌ها را شامل می ‌شود و در بسیاری از افراد باعث افزایش انگیزه برای زندگی و بالا بردن اعتماد به نفس آنها می شود:

جراحی زیبایی پلک:
با افزایش سن پلک ‌ها دچار افتادگی می‌شوند. در این روش جراحی چربی و پوست اضافی اطراف چشم برداشته می ‌شود. این جراحی می ‌تواند فرم کلی صورت و عضلات آن را تغییر دهد.

جراحی زیبایی بینی:
در این عمل، پزشک به هدف تغییر ظاهر فرد و بهبود اختلالات تنفسی، شکل بینی را تغییر می‌ دهد. پزشکان انجام این عمل جراحی را در افراد پایین ‌تر از ۱۸ سال توصیه نمی‌ کنند.

 چرا که در این سن هنوز استخوان‌ ها و غضروف بینی به صورت کامل رشد نکرده است.

رینوپلاستی یا عمل بینی :
عمل رینوپلاستی ،یا جراحی زیبایی عمل بینی در لغت از دو کلمه “رینو” و “پلاستی” تشکیل شده است. رینو به معنای بینی و پلاستی به معنای اصلاح یا زیبا کردن است.

قدمت رینوپلاستی مدرن به ۵۰ تا ۶۰ سال قبل و بعد از جنگ جهانی دوم بر می گردد. در ایران از دهه ۴۰ شمسی اقدام به جراحی زیبایی بینی شد. بعد از انقلاب اولین گروهی که اقدام به جراحی زیبایی عمل  بینی کردند متخصصین گوش وحلق وبینی بودند. البته در حال حاضر تعداد متقاضیان عمل زیبایی در ایران روز به روز افزایش یافته که متاسفانه حتی در سطح جهانی نیز رکورد شکن است.

عمل رینو پلاستی یک عمل جراحی زیبایی بینی است و معمولا توسط یک جراح گوش و حلق و بینی ، جراح فک و صورت و یا جراح پلاستیک انجام می شود.
در رینوپلاستی می توان ایراد ها و نقص هایی از قبیل موارد زیرا برطرف کرد:
 افتادگی نوک بینی یا کم بودن زاویه  بینی و لب
قوزدار بودن بینی
بزرگ بودن اندازه بینی
 پهن بودن بینی
جعبه ای شکل بودن نوک بینی
بزرگ بودن سوراخ های بینی
دررفتگی تیغه بینی وغیرقرینه بودن بینی
 زیاد بودن فاصله نوک بینی تا صورت
دماغ زین اسبی متعاقب ضربه های قبلی ویا عمل جراحی انحراف تیغه بینی
دو شاخه بودن نوک بینی
دفورمیتی (بد شکلی )های بعدازعمل جراحی

بزرگ کردن سینه (BREAST AUGMENTATION)

پروتز سینه از جمله روش های جراحی است که با استفاده از پروتز و یا تزریق چربی، به بزرگ شدن سینه ها کمک می کند البته باید زیر نظر بهترین جراح سینه باشید.
از جمله مزایای این جراحی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
بازگشت حجم از دست رفته سینه ها بعد از کاهش وزن های شدید و یا بارداری
بهبود ظاهر و فرم سینه ها
بهبود وضعیت تقارن سینه ها نسبت به هم

جراحی زیبایی گوش:
 در این روش جراحی با تغییر شکل استخوان و غضروف و با کمک بخیه‌ ها لاله‌ ی گوش به صورت نزدیک می ‌شود.

ریتیدِکتومی یا لیفت صورت :
این جراحی به هدف از بین بردن چین و چروک صورت و سفت ‌تر کردن عضلات صورت صورت می‌ گیرد.

برش جراحی در جلو و پشت گوش‌ ها زده شده و بخیه ‌ها در خط رویش مو قرار گرفته و به این ترتیب قابل مشاهده نخواهند بود.

کاشت مو:
نیمی از مردان و بیشتر خانم‌ ها موهای خود را با افزایش سن از دست می ‌دهند.
معمولا این موها در اطراف و پشت سر ضخامت خود را حفظ می ‌کنند.
همچنین به جراح اجازه می‌ دهد مقدار کمی از موهای این ناحیه را به نواحی طاس شده یا نواحی که موهای آن نازک شده اند انتقال بدهد.
امروزه فرآیند کاشت مو بسیار ساده تر شده است. صدها میکروگرافت که هر کدام از آن‌ها در برگیرنده یک الی سه تار موست، به شکل طبیعی در سر قرار می ‌گیرد. بهتر است به بهترین مرکز کاشت مو مراجعه کنید.

لیفت ابرو :
در این جراحی به هدف از بین بردن اثرات افزایش سن پوست پیشانی کشیده می‌ شود. با کشیده شدن پوست پیشانی چین و چروک‌ ها، خطوط پیشانی و خط اخم برطرف خواهند شد.

جراحی زیبایی چانه :
چانه نقش بسیار مهمی در ظاهر و فرم صورت دارد. با تغییر فرم استخوان چانه و یا استفاده از پروتز این عمل جراحی انجام می ‌شود.

جراحی زیایی لیفت گردن:
اگر مشکلی در گردن داشته باشید می ‌توانید ار جراحی زیبایی لیفت گردن استفاده کنید.

پزشک جراح می ‌تواند مشکلات موجود در گردن را با تنظیم عضلات موجود در گردن و برداشتن چربی از آن اصلاح نماید.

لیفت گردن در بیشتر مواقع به همراه لیفت صورت انجام می‌ شود. همانند سایر جراحی‌ ها، در این جراحی زیبایی نیز امکان عفونت وجود دارد. درمان معمولا بیش از دو هفته طول می ‌کشد.

جراحی زیبایی گونه :
 در این جراحی پزشک ایمپلنت مخصوصی را بالای استخوان گونه قرار می‌دهد.
بهترین کاندید برای عمل جراحی زیبایی:
· برای مشخص کردن کاندید های مناسب برای عمل های زیبایی اولین گام برگزاری جلسات مشاوره برای متخصص و فرد متقاضی می باشد.

· در طی این جلسات پزشک متخصص با بررسی بر روی عواملی گوناگون همچون وضعیت جسمانی و روانی، سن فرد متقاضی، موقعیت اجتماعی و خانوادگی او، به این تشخیص می رسد که می تواند گزینه مناسبی برای عمل زیبایی باشد یا خیر.

تاثیر عمل زیبایی بر اعتماد به نفس افراد مختلف:
بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که با ترمیم و بهبود ظاهرشان، اعتماد به نفس بیشتری به دست می آورند و به همین دلیل این موضوع نیز از عوامل مهم و تاثیرگذار در افزایش میزان عمل های زیبایی می باشد.

همچنین یکی از ویژگی هایی که عمل زیبایی دارد این است که می تواند موجب اعتیاد بانوان شود تا بیشتر خودشان را به زیر تیغ جراحان بسپارند و این بدان معنا است که یک فرد تنها راه ارزش بخشیدن به شخصیت خود را، ظاهر زیبا در خود می داند.

انتخاب جراح مناسب برای عمل جراحی زیبایی:
قبل از مراجعه به پزشک جراح، از راه های گوناگونی چون اینترنت و مراجعه به سایت پزشک یا کلینیک زیبایی او، دیدن نمونه کارها در سایت مربوطه و یا حتی از طریق تحقیق کردن و به دست آوردن اطلاعات از بیماران قبلی جراح مورد نظر، به راحتی می توانید از تجربه های پزشک اطلاعات به دست آورده و با اطمینان به پزشک متخصص جراحی خود را انجام دهید.

ریکاوری و بهبود بعد از جراحی زیبایی:
بسیاری از عمل هایی که صورت می گیرد احتیاجی به اقامت طولانی در بیمارستان ندارند که در اصطلاح به آن ها عمل سرپایی می گویند، با این وجود سایر جراحی های زیبایی که انجام می شوند نیازمند استراحت ۲ تا ۳ روزه در بیمارستان هستند.

و قبل از ترخیص از بیمارستان، پزشک متخصص نکاتی مربوط به چگونگی ریکاوری مخصوصا درباره بخیه های موقتی و دائمی، دارو های قابل مصرف و رژیم غذایی را گوشزد می کند که باید به آن ها توجه زیادی داشته باشید.