تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1400
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
متقاضیان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت سال ۱۴۰۰ باید واجد شرایط عمومی اشتغال در دستگاه های دولتی و هم چنین دارای شرایط اختصاصی استخدام وزارت بهداشت باشند . از مهم ترین شرایط آزمون استخدامی بهداشت 1400 می توان به شرط سنی ، شرط احراز تحصیلی و شرایط مربوط به طرح نیروی انسانی اشاره کرد .


آزمون استخدامی پزشکان و نیروهای متخصص دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت سال ۱۴۰۰ ، زیر نظر سازمان اداری و استخدامی کشور و توسط سازمان سنجش و آموزش برگزار می شود . فارغ التحصیلان رشته های پزشکی ، پیراپزشکی و برخی دیگر از رشته ها من جمله رشته های علوم پایه می توانند با شرکت در این آزمون ، شانس خود را برای استخدام در دانشگاه های علوم پزشکی بسنجند .
داوطلبان متقاضی ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1400 باید دقت داشته باشند که برای استخدام نهایی در رشته شغلی مورد نظر خود می بایست شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تعیین شده برای آن رشته و محل را داشته و سپس اقدام به شرکت در آزمون کنند .
لذا برای آگاه سازی داوطلبان از شرایط و مدارک لازم برای نام نویسی در آزمون استخدامی سال جاری ، در ادامه این مقاله به تفکیک شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۰ و هم چنین شرایط اختصاصی استخدام در دانشگاه های علوم پزشکی را ارائه داده ایم .

شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1400
پذیرش در هریک از ارگان ها و دانشگاه های علوم پزشکی وابسته به وزارت بهداشت ، تابع برخی شرایط و قوانین می باشد . همانطور که پیش از این شاره شده است ، داوطلبان برای شرکت در رشته های شغلی آزمون استخدامی وزارت بهداشت نخست باید واجد شرایط عمومی استخدام در دستگاه های اجرایی و دولتی باشند .

سازمان سنجش و آموزش کشور به عنوان مجری برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت ، وظیفه دارد تا شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۰ را به متقاضیان ثبت نام در این آزمون اعلام کند . داوطلبان نیز می بایست پس از حصول اطمینان از دارا بودن شرایط اعلام شده در این آزمون نام نویسی کنند .

هر ساله شرایط ثبت نام آزمون استخدامی ادارات دولتی من جمله دانشگاه های علوم پزشکی همزمان با انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت منتشر می شود . در ادامه شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت سال جاری را با استناد دفترچه استخدامی وزارت بهداشت سال 1400 ارائه داده ایم .

دارا بودن تابعیت کشور ایران
اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی و شناخته شده ( در قانون اساسی )
التزام عملی به قانون اساسی کشور
داشتن کارت پایان خدمت و یا معفیت قانونی از خدمت ( داوطلبان آقا )
داشتن سلامت جسمی و روانی متناسب با شغل انتخابی
عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
نداشتن سوء سابقه کیفری و جزایی
عدم محکومیت به محرومیت از استخدام در ارگان های دولتی
عدم استخدامی رسمی و یا پیمانی در سایر ارگان های اجرایی
داشتن حداقل سن 20 سال / حداکثر 40 برای مدارک کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد / حداکثر 45 برای مدارک دکتری و بالاتر

واجدین شرایط عمومی و اختصاصی آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۰ که تصمیم بر نام نویسی در این آزمون دارند می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات ، ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت مطلع شوند . هم چنین داوطلبان با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام ازمون های استخدامی هیوا می توانند از آخرین اخبار مربوط به ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1400 مطلع شوند .
حتما بخوانید: ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت


شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1400
داوطلبان واجد شرایط عمومی آزمون استخدامی وزارت بهداشت ، باید واجد شرایط تعیین شده برای رشته شغلی انتخابی نیز باشند . شرایط ویژه استخدام نیروهای متخصص وزارت بهداشت ۱۴۰۰ نیز از طریق سازمان سنجش اعلام می شود .

داوطلبان باید دقت داشته باشند که برای انتخاب هر یک از رشته های شغلی ارائه شده در آزمون سال جاری باید به مقطع و مدارک لازم برای ثبت نام آمون استخدامی وزارت بهداشت در آن رشته دقت داشته باشند . در واقع داوطلبان باید تجانس تعیین شده رشته و مقطع تحصیلی مورد نیاز آن رشته محل را رعایت کنند .

معمولا شرایط ثبت نام آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی همزمان با انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت منتشر می شود . در ادامه شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت سال جاری را ارائه داده ایم .

داوطلبان شرکت کننده آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1400 که مشمول قانون خدمات پزشکی و پیراپزشکی در رشته های دارای " طرح نیروی انسانی اجباری " هستند ، باید دارای گواهی پایان دوره طرح و یا معافیت از گذراندن طرح باشند .

داوطلبان شرکت کننده آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۰ که مشمول قانون خدمت پزشکی و پیراپزشکی در رشته های دارای " طرح نیروی انسانی اختیاری " هستند ، باید در صورت قبولی در آزمون گواهی انصراف از طرح دانشگاه محل خدمت خود را در هنگام بررسی مدارک به محل پذیرش ارائه دهند .

داوطلبان شرکت کننده آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1400 که متقاضی انتخاب رشته های ارائه شده در حوزه رشته های فوریت پزشکی هستند ، باید شرط حداقل قد 165 سانتی متر و بالاتر را رعایت کنند .

داوطلبان شرکت کننده آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1400 که متقاضی انتخاب رشته های ارائه شده در حوزه رشته های فوریت پزشکی هستند ، باید شرط حداقل شاخص توده بدنی 19 و حدکثر 30 را رعایت کنند .

داوطلبان شرکت کننده آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۰ باید شرایط احراز رشته و مقاطع تحصیلی هر کد شغلی را رعایت کنند .

داوطلبان واجد شرایط استخدام در دستگاه های اجرایی می توانند علاوه بر آزمون استخدامی وزارت بهداشت ، برای شرکت در آزمون سایر دستگاه های دولتی در سال 1400 نیز اقدام کنند . متقاضیان می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی مطلع شوند .
در ادامه بخوانید: ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی


[تصویر:  estekhdami_instagram.gif]


اگر پس از مطالعه مقاله شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۰ ، سوالی در این مورد دارید جواب آن را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید . همچنین آخرین تغییرات در شرایط آزمون استخدامی وزارت بهداشت از طریق کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی خواهد شد .


[تصویر:  estekhdami_telegram.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ آیا برای ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت بهداشت شرط سنی معینی وجود دارد ؟
✔️ بله داوطلبان با توجه به مدرک تحصیلی باید شرط سنی تعیین شده برای ذلرندگان آن مدرک را رعایت کنند که حداکثر و حداقل سن مورد پذیرش فارغ التحصیلان هر مقطع در این مقاله ارائه شده است .


2- ✔️ آیا شرایط پذیرش در آزمون استخدامی وزارت بهداشت برای تمامی رشته ها یکسان است ؟
✔️ خیر . همانطور که در این مقاله اشاره شده است ، پذیرش و استخدام نهایی در هر رشته منوط به رعایت شرایط اختصاصی تعیین شده برای آن رشته شغلی می باشد .


3- ✔️ با چه مدارک تحصیلی می توان در آزمون استخدامی وزارت بهداشت نام نویسی کرد ؟
✔️ داوطلبان فارغ التحصیل لیسانس تا دکتری می توانند با رعایت سایر شرایط ذکر شده در این مقاله ، برای آزمون استخدامی وزارت بهداشت ثبت نام کنند .
منبع : شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1400