تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تکمیل ظرفیت دکتری سراسری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در صورتی که فرایند تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه سراسری ۱۴۰۰ برگزار بشه دانشجوهایی که شرایط شرکت در این مرحله رو دارن، می تونن با ورود به سایت sanjesh.org ، انتخاب رشته خودشون رو انجام بدن . اما احتمال برگزاری تکمیل ظرفیت این مقطع خیلی کم است.



دکتری رو می تونیم آخرین مرحله تحصیلی بدونیم. مسلما داشتن مدرک دکتری برای خیلی ها می تونه یک موقعیت اجتماعی مناسبی درست کنه. به خاطر همین خیلی ها در صف ورود به مقطع دکتری، در آزمون دکتری شرکت می کنن. اما مسلما همه افرادی که در آزمون شرکت می کنن قرار نیست قبول شن.
اینجاست که مسئله تکمیل ظرفیت دکتری سراسری می تونه خیلی کارآمد باشه. با توجه به این که احتمال قبول نشدن فرد در مرحله مصاحبه وجود داره و همچنین ممکن فرد قبول شده از ادامه روند ثبت نام خودش منصرف بشه، همیشه یک سری ظرفیت های خالی باقی می مونه، این ظرفیت ها می تونه فرصت دوباره ای برای خیلی از افراد برای حضور مجدد در دانشگاه و ثبت نام در مرحله دکتری محسوب بشه. به همین دلیل در ادامه این مقاله در خصوص تکمیل ظرفیت دکتری سراسری۱۴۰۰ توضیح دادیم .

زمان تکمیل ظرفیت دکتری سراسری ۱۴۰۰
تا سال 96 تکمیل ظرفیت دکتری سراسری به صورت مرتب برگزار می شد و هیچ مشکلی نداشت. معمولا اواسط مهر ماه هر سال شاهد برگزاری تکمیل ظرفیت سراسری بودیم. اما از سال 97 با تصویت شورای آموزش کشور عملا تکمیل ظرفیت دکتری حذف شد!
از سال 97 تا امروز هیچ تکمیل ظرفیتی انجام نشده. همین موضوع باعث می شه که چندان به تکمیل ظرفیت دکترا 1400 امیدوار نباشیم. اما اگه قرار باشه امسال معجزه ای رخ بده و تکمیل ظرفیت دکتری سراسری یا آزاد اتفاق بافته احتمالا باید اواسط یا اوایل مهرماه منتظرش باشیم.
پس بر اساس آخرین خبری که تا به امروز وجود داره، تکمیل ظرفیت دکتری سراسری برگزار نمیشه! البته هنوز این قطعی نیست و می تونه تغییر کنه! به هر حال اگه ظرفیت دانشگاه ها بیش از حد خالی بمونه ممکنه که این اتفاق رخ بده. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام دکتری تحصیلیکو بشین تا به محض اینکه اطلاعیه ای در این خصوص اعلام شد مطلع بشین .


به محض برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری 1400 در این مقاله اطلاع میدیم .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه .
بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون آزمون دکتری


شرایط تکمیل ظرفیت دکتری سراسری ۱۴۰۰
اما بیایید فرض کنیم که تکمیل ظرفیت دکتری سراسری امسال برگزار میشه. شرایط تکمیل ظرفیت دکتری سراسری چیا هست؟
به طور کلی بعد از اعلام زمان تکمیل ظرفیت دکترا، دفترچه راهنمایی هم منتشر میشه که در اون رشته محل های خالی و تعداد ظرفیت اون ها رو اطلاع داده. شما می تونین بر اساس فاکتورهای مختلفی که دارید حدود 20 تا 30 مورد ( هر سال متغیره ) از اون ها رو انتخاب کنین. اما توجه کنین شرایط تکمیل ظرفیت دکتری سراسری 1400 چندان هم ساده نیست.
شما باید در آزمون دکتری شرکت کرده باشین و به مرحله مصاحبه هم دعوت شده باشین و در مرحله مصاحبه هم شرکت کرده باشین! یعنی تمام مراحل آزمون رو درست مثل کسی که قبول شده باید طی کرده باشین و تنها دلیل قبول نشدن شما رد شدن در مصاحبه باشه.
البته کسانی هم که قبول شدن می تونن در تکمیل ظرفیت دکتری سراسری ۱۴۰۰ شرکت کنن و شانس خودشون رو برای رشته و دانشگاه بهتر امتحان کنن. البته باید توجه داشته باشین که در صورت قبولی در تکمیل ظرفیت دکتری سراسری رشته قبلی حذف میشه.
در ضمن یادتون باشه شما برای تکمیل ظرفیت دکتری سراسری قرار نیست تو امتحان جدیدی شرکت کنین، نمره امتحان کنکور شما به عنوان تراز و معیار اصلی در این مرحله در نظر گرفته میشه.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه .
بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد

نحوه تکمیل ظرفیت دکتری سراسری ۱۴۰۰
در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری سراسری دانشجو هایی که شرایط ثبت نام در این مرحله دارن میتونن دوباره با ورود به سایت سنجش و دانلود و بررسی رشته محل های ارائه شده در تکمیل ظرفیت، انتخاب رشته ای برای این مرحله انجام بدن و منتظر اعلام نتایج باشن .

نحوه تکمیل ظرفیت دکتری سراسری ۱۴۰۰

[list=1]
[*]ورود به سایت سازمان سنجش
[*]دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری سراسری
[*]خرید کارت اعتباری ثبت نام
[*]تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری
[/list]کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالای شما درباره تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه سراسری پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و تمام سوالای خودتون رو از کارشناسای این مرکز مشاوره بپرسین .
در ادامه بخوانید: ثبت نام آزمون دکتری

سوالات متداول

1- ✔️ تکمیل طرفیت دکتری دانشگاه سراسری چه زمانی برگزار میشه ؟
✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد، معمولا تکمیل ظرفیت دکتری سراسری در صورت برگزاری، در مهر ماه برگزار میشه .

2- ✔️ چه کسایی می تونن در تکمیل ظرفیت دکتری سراسری شرکت کنن ؟
✔️ فقط کسایی می تونن در تکمیل ظرفیت دکترا سراسری شرکت کنن که تمام شرایطی که در این مقاله گفته شده رو داشته باشن.

3- ✔️ آیا امکان برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه های سراسری وجود داره ؟
✔️ همون طوری که در این مقاله توضیح داده شد، امکان برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری خیلی کم است.
منبع : تکمیل ظرفیت دکتری سراسری