تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مشاوره افسردگی بعد از زایمان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
از خودتان مراقبت کنید! مشاوره افسردگی بعد از زایمان به شما کمک می کند قبل از اینکه مجبور به استفاده از دارو باشید، خودتان را درمان کنید. افسردگی پس از زایمان به صورت خفیف و شدید است و هر یک بر اساس موقعیت شخص مشخص می شود. برخی از افراد افسردگی پس از زایمان از نوع پنهان دارند و این موضوع با تغییرات هورمونی در آنها همراه است.
با مشاوره افسردگی بعد از زایمان می توانید ریشه افسردگی خود را بشناسید و بهترین روش های درمان را در پیش بگیرید از یاد نبرید که مشاوران راه ایمن زندگی را برای شما باز می کنند تا از تربیت فرزند خود لذت ببرید و از افکار منفی دور باشید.

مشاوره برای افسردگی بعد زایمان چیست
افسردگی ضعف نیست! رویدادی که گاه بدون دخالت خود انسان رخ می دهد بنابراین باید کمک کرد تا آن را به خوبی پشت سر گذاشت. مشاوره افسردگی بعد از زایمان یعنی ریشه افسردگی شما بررسی شود، مشخص شود که نوع افسردگی کدام است و چقدر قابل بررسی است. از سوی دیگر زوایای پنهان افسردگی شما بررسی می شود و آینده نیز تا حدودی پیش بینی خواهد شد. مشاور از روش های مختلف استفاده کند تا آرام شوید و حال خوبی داشته باشید.
با مشاوره افسردگی بعد از زایمان، مسیر درست زندگی خود را انتخاب می کنید و در این مسیر قدم های آهسته اما پیوسته بر می دارید. مشاوره های میان فردی در بین افراد متفاوت است و در این زمینه رویکردهای مختلفی دیده می شود. بسیاری از مشاوران سعی می کنند تغییرات شخصیتی را مدنظر قرار دهند و در این زمینه موارد مختلفی بررسی می شود. دقت داشته باشید که تعیین اهداف اصلی ترین وظیفه مشاور است.
با مشاوره افسردگی بعد از زایمان می توانید دلبستگی به فرزند خود را بیشتر کنید و روابط بهتری با همسر خود داشته باشید. پیوند غیر کلامی بین شما و فرزندتان شکل می گیرد و تکنیک های رفع سردی پس از زایمان را یاد می گیرید. مشاوران ذهن شما را از آلودگی ها جدا می سازند و در این زمینه ساختار قابل توجهی مطرح است. دقت داشته باشید که مادر کودک باید در سالم ترین وضعیت روحی قرار بگیرد تا بتواند از نوزاد خود محافظت نماید.
حرف هایی که شاید به نزدیک ترین فرد زندگی خود نمی توانید بزنید به مشاور خواهید گفت و این موضوع سبب تماس اجتماعی مثبت شده و رویکرد حمایتی برای آن تعریف می شود. برای مراجعه به مشاور، تردید نداشته باشید شما باید بتوانید همه چیز را اصولی در نظر بگیرید و دنبال کنید و سعی کنید بهترین شرایط را برای خود رقم بزنید.
حتما بخوانید: سکس بعد از زایمان

مشاوره برای افسردگی پس از زایمان چگونه است
مشاوره برای درمان افسردگی پس از زایمان یک سری روش های مخصوص به خود دارد که بر اساس موقعیت افسردگی شخص مواردی که بهترین هستند را پیشنهاد می دهد:
ارتباط غیر کلامی درست با نوزاد:
یکی از بخش های مهم در مشاوره افسردگی بعد از زایمان دلبستگی بین مادر و فرزند در سبک استاندارد است. وقتی صحبت از سبک استاندارد است یعنی دلبستگی نباید به قدری باشد که برای مادر استرس روزمره ایجاد کند. در این روش مشاور به شما می گوید که روزانه نیم ساعت به حرکات دست و پای نوزاد خود دقت کنید تا متوجه نیاز او شوید. نوزاد خود را روی سینه خود قرار دهید و صدای قلب و نفس کشیدن او را حس کنید در این روش می توانید دلبستگی استانداردی با نوزاد خود داشته باشید.
کمک گرفتن از دیگران:
بسیاری از مادران این تصور را دارند که باید همه کارها را به تنهایی انجام دهند اما در مشاوره افسردگی بعد از زایمان یاد می گیرید که چطور از حمایت دیگران برخوردار شوید. این روش سریعترین و موثرترین روش برای برطرف کردن استرس خواهد بود. اینطور که بررسی ها نشان می دهد راهنمایی دیگران گاه پروسه تربیت فرزند را تغییر می دهد و بسیار اثر بخش است.
اولویت بندی را یاد می گیرید:
مشاوره افسردگی بعد از زایمان به شما یاد می دهد که برای روابط خود اولویت بندی در نظر بگیرید. در صورتی که حس می کنید افسرده و آسیب پذیر هستند می بایست برای خودتان برنامه ریزی کنید اگر دوست دارید زمانی تنها باشید این حق به شما داده می شود اما نه به این معنی که گوشه گیر باشید. دقت کنید که گوشه گیری وضعیت را غم بارتر می کند. دوستانی که احساس خوبی با آنها دارید را انتخاب کنید و با آنها هم کلام شوید.
بیان احساسات:
یکی از مهمترین روش های مشاوره افسردگی بعد از زایمان، بیان احساسات است. شما می توانید هر حسی که در ذهن خود دارید با مشاور در میان بگذارید در این زمینه در بیان احساسات خود دو دل نیستید و این موضوع باعث می شود که ترس از قضاوت در شما وجود نداشته باشد.
ملحق شدن به گروه های حمایتی:
یکی از پیشنهاداتی که از سوی مشاوران پس از زایمان در نظر گرفته می شود پیوستن به گروه های حمایتی است. در این گروه ها مادران زیادی با درد مشترک دور هم جمع شده اند و هدف اصلی این ارگان بررسی احساسات و دلشوره های مادران است و سعی می شود تا تجربیات مختلفی به کار گرفته شود و اثر بخش باشد.
مراقبت از خود:
مشاوران معتقد هستند که مادرانی که به پوست و مو و سلامت خود می رسند کمتر دچار افسردگی پس از زایمان می شود بنابراین زیبایی ظاهری از مهمترین روش های درمان افسردگی پس از زایمان است.
[تصویر:  1624795702_%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B...%D9%86.png]
روش های مدیتیشن:
مدیتیشن یکی از روش های بسیار مهم در درمان افسردگی پس از زایمان است. مشاوره برای افسردگی بعد از زایمان به طور کلی وابسته به روش های آرام سازی است در مدیتیشن می توانید نیازهای خود را بهتر بشناسید و اقدام به رفع آن نمایید.
از خوابتان نزنید:
مشاوره برای افسردگی پس از زایمان تاکید زیادی به خواب کافی دارد. اگر به دلیل بی تابی نوزاد، شب ها نمی توانید بخوابید ساعتی از روز را انتخاب کنید و سعی کنید استراحت کافی داشته باشید. دقت کنید که نبود خواب کافی خود دلیل افسردگی است و باید سنجیده شود.
قدم بزنید:
مشاوره افسردگی بعد از زایمان تاکید زیادی به پیاده روی روزانه دارد به طوری که افراد باید زمان محدودی در طول روز را به قدن زدن بیرون از منزل و یا در فضای سرسبز بپردازند دقت کنید که آفتاب درخشان روحیه شما را بهتر می کند و کمک می کند تا انرژی لازم به شما بازگردد بهتر است که موقعیت قدم زدن برای شما ارزشمند باشد.

کلام آخر
برخی از متخصصان و مشاوران افسردگی پس از زایمان دارو های ضد افسردگی تجویز می کنند، این قرص ها به مرور منجر به رفع علائم افسردگی و درمان آن می شوند. اما حتما باید برای مصرف ان ها با پزشک مشورت کرد زیرا این قرص ها عوارضی به همراه دارند که گاهی جبران ناپذیر است.
در ادامه بخوانید: عوارض قرص های افسردگی
سوالات متداول

1- ✔️ مشاوره برای افسردگی بعد زایمان چیست؟
✔️ مشاوره افسردگی بعد از زایمان یعنی ریشه افسردگی شما بررسی شود و برای درمان آن اقدام شود که در متن مقاله شرح داده شده است.


2- ✔️ مشاوره برای افسردگی پس از زایمان چگونه است؟
✔️ مشاوره برای درمان افسردگی پس از زایمان یک سری روش های مخصوص به خود دارد که در متن مقاله مطرح شده است.


3- ✔️ مزایای مشاوره پس از سقط جنین چیست؟
✔️ با مشاوره افسردگی بعد از زایمان، مسیر درست زندگی خود را انتخاب می کنید که در متن مقاله توضیحات آن ارائه شده است.
منبع : مشاوره افسردگی بعد از زایمان