تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه ها
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
داوطلبان آقایی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری را دارند، باید قبل از ثبت نام وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نمایند. وضعیت نظام وظیفه داوطلبان کنکور سراسری با یک کد مشخص در سایت سازمان سنجش اعلام می شود. داوطلبان می بایست پس از قبولی در دانشگاه مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه ها را دریافت نمایند.


ثبت نام در کنکور سراسری مراحل و قوانین خاص خود را دارد که تمامی داوطلبان باید از مقررات و ضوابط ثبت نام در این آزمون آگاه باشند. یکی از قوانینی که حتما داوطلبان آقا باید از آن مطلع باشند، نحوه ثبت وضعیت نظام وظیفه در فرم ثبت نام کنکور سراسری است.
داوطلبان کنکور سراسری برای تعیین وضعیت نظام وظیفه خودشان، باید پس از قبولی در دانشگاه مورد نظر، مدرکی را به عنوان مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه دریافت نموده و در روز ثبت نام به دانشگاه تحویل دهند. در ادامه این مقاله قصد داریم جزئیات مربوط به مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه ها را ذکر کنیم.

مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه ها ۱۴۰۰
داوطلبان مرد که قصد ثبت نام کنکور سراسری را دارند، باید وضعیت نظام وظیفه کنکور سراسری را مشخص نمایند. آن دسته از داوطلبانی که دارای کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم سربازی نمی باشند، می بایست برای ادامه تحصیل در دانشگاه های داخل و یا خارج از کشور، معافیت تحصیلی دریافت نمایند. معافیت تحصیلی برای داوطلبان مشمول یک معافیت موقت است که تنها تا یک بازه زمانی مشخص اعتبار دارد.

داوطلبان مرد برای ثبت نام کنکور سراسری باید در فرم ثبت نام کنکور سراسری، وضعیت نظام وظیفه خود را بر اساس «کد» تعیین کنند. کدهای نظام وظیفه در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری درج می شود. داوطلبان با انتخاب هر کد، بسته به وضعیت نظام وظیفه شان را به سازمان سنجش اعلام کرده و سازمان سنجش نیز بر اساس این کدها، داوطلبان مجاز برای ادامه تحصیل را شناسایی می کند.

در ادامه کدهای نظام وظیفه کنکور سراسری که در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1400 ذکر شده است را در قالب یک جدول قرار داده ایم. دقت داشته باشید که تمامی داوطلبان آقا ملزم به ثبت یکی از کدها بسته به وضعیت نظام وظیفه خود، در فرم ثبت نام می باشند.

کدهای مختلف وضعیت نظام وظیفه در کنکور سراسری
شماره کد
وضعیت نظام وظیفه
کد 1
داشتن کارت پایان خدمت هوشمند
کد 2
داشتن کارت معافیت دائم هوشمند (مربوط به کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص)
کد 3
مشمولان دارای برگه معافیت موقت پزشکی و کفالت هولوگرام بدون غیبت
کد 4
مشمولانی که محصل سال آخر دوره متوسطه در سال تحصیلی 1399 – 1400 می باشند و معافیت تحصیلی دریافت کرده اند. این دسته از دانش آموزان باید تا تاریخ 31 شهریور ماه سال 1400 (حداکثر 20 سال تمام) فارغ التحصیل شوند.
کد 5
دانش آموزانی که قصد از سن 18 سالگی یا همان مشمولیت، موفق به دریافت دیپلم نظام آموزشی جدید 3 – 3 – 6 شده اند، به شرط نداشتن غیبت می توانند این کد را وارد نمایند.
کد 6
سربازان در حال خدمت بدون غیبت اولیه دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام آموزشی جدید 3 – 3 – 6 حضوری و پیوسته به شرطی که در مقطع کارشناسی و یا بالاتر پذیرش شوند.
کد 7
سربازان در حال خدمتی که خدمت آن ها تا تاریخ 31 شهریور ماه سال 1400 به اتمام رسد.
کد 8
کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت نیروی انسانی سازمان خودشان برای ادامه تحصیل می توانند این کد را وارد نمایند.
کد 9
دانشجویان انصرافی که در سنوات اولیه تحصیلی انصراف داده باشند و از تاریخ انصراف آن ها در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بیش از یک سال نگذشته باشد.
کد 10
فارغ التحصیلان مقطع کاردانی تنها می توانند در رشته هایی در مقطع کارشناسی پیوسته تحصیل کنند، که برابر اعلام وزارت خانه علوم و بهداشت، رشته تحصیلی مقطع کاردانی، مقطع کارشناسی ناپیوسته بالاتر ندارد.

بیشتر بخوانید: معافیت تحصیلی


نحوه دریافت مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه ها ۱۴۰۰
داوطلبان مردی که قصد ثبت نام کنکور سراسری را دارند، باید طبق کدهای ذکر شده در این مقاله، فرم ثبت نام خود را به دقت تکمیل نمایند. در صورتی که این افراد کدهای ثبت نام را به درستی وارد کرده و پس از اعلام نتایج نهایی کنکور، در یک دانشگاه داخلی قبول شده باشند، مجاز به ثبت نام در دانشگاه مورد نظر می باشند.

این دسته از داوطلبان کنکور سراسری می بایست که برای ثبت نام در دانشگاه محل پذیرش خود، فرمی را مبنی بر مدرک نظام وظیفه دریافت نمایند. نحوه دریافت مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه ها بسیار ساده است. کافیست که مشمولان در زمان ثبت نام دانشگاه ها، به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و درخواست دریافت مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه ها را ثبت کنند.

در دفاتر پلیس +10 می بایست که داوطلبان فرمی را به عنوان معافیت تحصیلی تکمیل نمایند. در نهایت، مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه ها به داوطلبان تحویل داده می شود و آن ها می توانند این مدرک را برای ثبت نام در دانشگاه محل پذیرش خود، به همراه داشته باشند.

[تصویر:  1624429828_nezam-vazife.jpg]

تنها داوطلبانی مجاز به دریافت معافیت تحصیلی می باشند که حتما دارای شرایط دریافت معافیت تحصیلی باشند. بدیهی است که افرادی که دارای شرایط اخذ معافیت تحصیلی نمی باشند، نمی توانند مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه ها را از دفاتر پلیس +10 دریافت نمایند.

لازم به ذکر است که معافیت تحصیلی نظام وظیفه و مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه ها در هر مقطع تحصیلی، تنها یک بار صادر می شود. لذا دانشجویانی که یک بار در یک مقطع تحصیلی، معافیت تحصیلی دریافت نموده اند، مجاز به دریافت معافیت تحصیلی مجدد در آن مقطع و تحصیل مجدد در مقطع مورد نظر نمی باشند. همچنین، داوطلبان مشمول فارغ التحصیل از مقطع کاردانی، مجاز به ثبت نام در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری نمی باشند.

کلیه داوطلبانی که دارای غیبت خدمت سربازی می باشند، مجاز به دریافت معافیت تحصیلی نیستند. از طرفی دانشجویانی که از دانشگاه اخراج شدند، نمی توانند تا قبل از زمان اتمام خدمت دوره ضرورت خود، معافیت تحصیلی دریافت نمایند.

سربازانی که در حال خدمت سربازی می باشند، مجاز به دریافت معافیت تحصیلی همزمان با گذراندن دوره خدمت ضرورت نمی باشند.
بیشتر بخوانید: معافیت تحصیلی دانشجویان



مشاوره مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه ها ۱۴۰۰
طبق قانون نظام وظیفه برای هر مقطع تحصیلی تنها یک بار، مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه ها (معافیت تحصیلی) صادر می شود و داوطلبان مجاز به دریافت مجدد معافیت تحصیلی در یک مقطع نیستند. همچنین، زمان مربوط به معافیت تحصیلی موقت داوطلبان یک زمان مشخص و معین است که داوطلبان باید قبل از شروع به تحصیل به آن دقت داشته باشند. بدهی است که بعد از اتمام معافیت تحصیلی، مشمولان غیبت سربازی می خورند و عواقب مربوط به غیبت سربازی بر عهده خود مشمولان می باشد.

میزان سنوات معافیت تحصیلی برای هر مقطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ارشد و دکتری متفاوت است که در ادامه مدت زمان سنوات معافیت تحصیلی در هر یک از مقاطع ذکر شده را توضیح می دهیم:

حداکثر سنوات مجاز برای هر یک از مقاطع تحصیلی دانشگاه ها
حداکثر سنوات تحصیلی مجاز برای مقطع کاردانی 2 سال و نیم می باشد.
حداکثر سنوات تحصیلی مجاز برای مقطع کارشناسی ناپیوسته 3 سال می باشد.
حداکثر سنوات تحصیلی مجاز برای مقطع کارشناسی پیوسته 5 سال می باشد.
حداکثر سنوات تحصیلی مجاز برای مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته 3 سال می باشد.
حداکثر سنوات تحصیلی مجاز برای مقطع کارشناسی ارشد پیوسته 6 سال می باشد.
حداکثر سنوات تحصیلی مجاز برای مقطع دکتری تخصصی 6 سال می باشد.
حداکثر سنوات تحصیلی مجاز برای مقطع دکتری پزشکی پیوسته 8 سال می باشد.

پس از گذشت مدت زمان ذکر شده به عنوان معافیت تحصیلی در هر مقطع تحصیلی، مشمول مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه مورد نظر نمی باشد. لازم به ذکر است که در شرایط خاص، می توان معافیت تحصیلی ذکر شده در هر یک از مقاطع تحصیلی را به مدت یک سال تمدید کرد؛ اما پس از گذشت این یک سال، دانشجو باید به خدمت سربازی اعزام شود و دیگر مجاز به دریافت معافیت تحصیلی و یا تمدید آن نمی باشد.
بیشتر بخوانید: vazife.police.ir



کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده اند تا اطلاعاتی را که متقاضیان در خصوص مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه ها نیاز دارند را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا می توانید از اخبار مرتبط با ثبت نام در دانشگاه مطلع گردید.
در ادامه بخوانید: کمسیون پزشکی نظام وظیفه


سوالات متداول

1- ✔️ حداکثر سنوات مجاز تحصیل برای مقطع کارشناسی پیوسته چند سال می باشد؟
✔️ مطتبق متن مقاله برای این مقطع تحصیلی 5 سال معافیت تحصیلی در نظر گرفته شده است.


2- ✔️ داوطلبان متقاضی ثبت نام در دانشگاه چگونه می توانند مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه ها را دریافت نمایند؟
✔️ این ثبت نام از طریق پلیس +10 انجام می شود که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.


3- ✔️ کدهای نظام وظیفه کنکور از چه ظریقی قابل دریافت می باشند؟
✔️ این کدها در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور قرار داده شده است، البته در متن مقاله نیز این کدها را قرار دادیم.
منبع : مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه ها