تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: احراز هویت سجام برای افراد زیر 18 سال
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سرمایه گذاران در بازار بورس ممکن از رده های سنی متفاوت باشند زیرا طبق قوانین این بازار محدودیت سنی از بدو تولد برای افراد جهت فعالیت در این بازار وجود ندارد. ثبت نام و احراز هویت سجام افراد زیر 18 سال برای شروع فعالیت در این بازار کمی متفاوت بوده و می بایست پیش از رسیدن به سن قانونی توسط نماینده قانونی آن ها صورت گیرد. برای سهام عدالت نیز مشمولین این سهام که سن زیر 18 سال دارند احراز هویت سجام الزامی است.


همانطور که می دانید افراد در هر رده سنی می توانند در بازار بورس سرمایه گذاری کنند. افراد برای شروع فعالیت خود در این بازار می بایست کد بورسی مختص به خود را از شرکت سپرده گذاری مرکزی دریافت نموده و در یکی از کارگزاری های معتبر بطور رسمی شروع به معاملات بورسی کنند. 
کد بورسی برای افراد زیر 18 سال همانند دیگر افراد با ثبت نام در سامانه سجام قابل دریافت می باشد. هر فرد برای دریافت کد بورسی ابتدا می بایست اطلاعات هویتی، ارتباطی، شغلی و بانکی مختص به خود را در سامانه سجام ثبت و سپس احراز هویت سجام را انجام دهد. 
افراد زیر 18 سال تحت نظارت سرپرست خود می بایست اقدام به دریافت کد بورسی و سپس احرازهویت کنند. ثبت نام در سجام برای این افراد با اطلاعات ارتباطی سرپرست آنان صورت خواهد گرفت و برای احراز هویت نیز از سوی آنان نیاز به اقدامی نمی باشد زیرا می بایست سرپرست برای احراز هویت اقدام نماید.
در ادامه این مطلب در رابطه با نحوه احراز هویت سجام برای افراد زیر 18 سال، لزوم احراز هویت سجام برای آنان و همچنین اهمیت احراز هویت سجام برای سهام عدالت افراد زیر 18 سال پرداخته شده است.


نحوه احراز هویت سجام برای افراد زیر 18 سال
برای انجام احراز هویت سجام افراد زیر 18 سال نیاز به حضور این افراد در مراکز احراز هویت سجام نیست تنها کافی است سرپرست قانونی شخص با به همراه داشتن اصل مدارک هویتی خود و فرد زیر 18 سال و کد پیگیری ده رقمی سجام که می بایست پش از مراجعه برای احراز هویت با ثبت اطلاعات در سامانه سجام برای سرپرست پیامک شده باشد به این مراکز مراجعه و اقدامات لازم را به عنوان نماینده قانونی فرد زیر 18 سال انجام دهند.
احراز هویت سجام برای افراد زیر 18 سال دو مرحله دارد مرحله نخست همانطور که بیان شد توسط سرپرست قانونی فرد صورت خواهد گرفت اما مرحله دوم زمانی صورت می گیرد که فرد به سن قانونی یعنی همان 18 سال برسد و در این زمان خود فرد می بایست برای احراز هویت خود مجددا اقدام نماید.

حتما بخوانید: ثبت نام سجام برای کودکان

لزوم احراز هویت سجام برای افراد زیر 18 سال
لزوم احراز هویت سجام برای افراد زیر 18 سال به این دلیل می باشد که برای دریافت کد بورسی تنها ثبت نام در سامانه سجام برای کافی نمی باشد بلکه سرپرست قانونی افراد زیر 18 سال می بایست پس از ثبت نهایی اطلاعات در قسمت ثبت نام سامانه سجام و دریافت کد پیگیری ده رقمی سجام الزام به احراز هویت برای فرد زیر 18 سال در مراکز احراز هویت سجام به صورت حضوری می باشند.
نماینده قانونی افراد با سن زیر 18 سال می بایست با ارائه مدارک شناسایی خود و فرد زیر 18 سال ثابت کند اطلاعات ثبت شده توسط او در سامانه سجام برای شخص زیر 18 سال معتبر و مستند می باشند. بنابراین برای دریافت کد بورسی نیاز است که اطلاعات ثبت شده در سامانه سجام نماینده قانونی و فرد زیر 18 سال از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی تایید شود برای این امر هم نیاز به احراز هویت می باشد.

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای احراز هویت سجام

احراز هویت سجام برای سهام عدالت افراد زیر 18 سال
همانطور که می دانید تمامی مشمولین سهام عدالت ملزم به دریافت کد بورسی از سامانه سجام شدند. دریافت این کد تنها مختص به افرادی که روش آزاد سازی مستقیم را انتخاب نموده اند نبود و می بایست تمامی مشمولین این اقدام را انجام دهند یعنی برای سهام خود چه مدیریت مستقیم و چه غیر مستقیم اگر انتخاب شده است می بایست از سامانه سجام کد بورسی و یا همان کد معاملاتی دریافت گردد. 
افراد زیر 18 سال نیز اگر مشمول سهام عدالت می باشند می بایست در سامانه سجام توسط سرپرست خود ثبت نام شده و نیز احراز هویت شوند. احراز هویت سجام برای سهام عدالت افراد زیر 18 سال همانند دیگر افراد جهت دریافت سود سهام عدالت و یا معاملات برروی این سهام الزامی است زیرا بدون داشتن کد بورسی فعالیت در بازار سهام ها غیر ممکن است.

در ادامه بخوانید: ویرایش اطلاعات در سامانه سجام

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد احراز هویت سجام افراد زیر 18 سال در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه احراز هویت سجام افراد زیر 18 سال پاسخ دهند.

سوالات متداول

1- ✔️احراز هویت سجام برای افراد زیر 18 سال تنها به صورت حضوری صورت می گیرد؟
✔️بله، احراز هویت هویت سجام افراد زیر 18 سال تنها به صورت حضوری با مراجعه به مراکز احراز هویت صورت می گیرد که در متن مقاله نیز بیان شده است.

2- ✔️حضور خود شخص برای احراز هویت سجام افراد زیر 18 سال در مراکز احراز هویت الزامی است؟
✔️خیر، نیازی به حضور خود شخص زیر 18 سال برای احراز هویت سجام نیست که در رابطه با این مورد در متن مقاله توضیح داده شده است.

3- ✔️احراز هویت سجام برای افراد زیر 18 که دارای سهام عدالت می باشند الزام است؟
✔️بله، افراد زیر 18 سال که مشمول سهام عدالت هستند می بایست در سامانه سجام سجام ثبت نام و احراز هویت انجام دهند که در متن مقاله نیز آورده شده است.
منبع : احراز هویت سجام برای افراد زیر 18 سال