تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: نحوه ارائه اظهارنامه پلمپ دفاتر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
جهت انجام این کار متقاضیان می بایست با مراجعه به سامانه https://irsherkat.ssaa.ir درخواست خود و اظهارنامه پلمپ دفاتر را در سامانه ثبت نمایند. پس از ورود به سایت اداره ثبت، می بایست گزینه اظهارنامه پلمپ دفاتر انتخاب گردد و در صفحه مورد نظر مشخصات کامل شرکت ازجمله تابعیت و شناسه و آدرس ثبت شود. پس از ثبت اطلاعات درخواست شده نیز فیش ثبت اظهارنامه پلمپ دفاتر به متقاضیان داده می‌شود.
آدرس درخواست شده در این سامانه را به درستی وارد نمایید چراکه مدارک مورد نیاز شما به این آدرس ارسال خواهد شد.

توجه داشته باشید که بطور کلی در تکمیل این اطلاعات دقت کافی را مبذول دارید چراکه در صورت بروز اشتباه امکان اصلاح آن وجود ندارد و در صورت ارسال اظهارنامه اشتباه شرکت با مشکل روبرو می شود و مشمول جریمه مالیاتی می گردد.

پس از انجام مراحل اینترنتی ارسال درخواست می بایست نسبت به ارسال مدارک از طریق پس اقدام نمایید. پس از ارسال مدارک می توانید از طریق سامانه ارائه درخواست وضعیت تقاضای خود را بررسی و مشاهده نمایید .
مدارک مورد نیاز پلمپ دفاتر برای افراد حقوقی (شرکت ها) که می بایست توسط پست ارسال گردد عبارتند از:

اصل اظهارنامه پلمپ دفاتر مهر و امضاء شده دریافتی از اینترنت
تصویر کارت ملی متقاضی پلمپ دفاتر
تصویر پروانه کسب و یا مجوز فعالیت کسبی
پس از انجام تمامی این مراحل یکی دیگر از مواردی که می بایست شرکت ها به توجه داشته باشند الزام نگهداری دفاتر پلمپ تجاری می باشد، هر شرکتی موظف است، این دفاتر را تا ده سال در محل شرکت و جزء اسناد شرکت نگهداری نماید.

در رابطه با شرکت هایی که بنا به هر دلیلی منحل می شوند، نیز دفاتر مربوط می بایست با نظر مدیر ثبت‌ اسناد در محل معینی از تاریخ ختم تصفیه تا ده سال محفوظ بماند.

پس از ارسال مدارک و درج شماره رسید پستی در قسمت درخواست پی گیری در این سامانه، درخواست متقاضیان و مدارک ارسال شده توسط کارشناسان این مرکز بررسی می گردد و درصورتی که مغایرت و یا هرگونه مشکل در مدارک ارسالی با اطلاعات موجود وجود نداشته باشد، صحت اطلاعات تایید شده و اجازه پرداخت وجه دفاتر و پلمپ آنها را می دهند و در ادامه متقاضی مجددا می تواند با مراجعه به سایت وجه تعیین شده را به صورت اینترنتی پرداخت نماید.