تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تشخیص فلوتر دهلیزی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[font=IRANSansFN, IRANSansWeb]فلوتر دهلیزی چگونه تشخیص داده می شود؟[/font]
فلوتر دهلیزی معمولا با استفاده از نوار قلب در مطب پزشک تشخیص داده می شود. در صورتی که تشخیص مبهم باشد، پزشک استفاده از پایشگر هولتر یا آزمایش الکترو فیزیولوژی را در هنگام کاتتر گذاری قلب توصیه می کند. پایشگر هولتر دستگاهی است که ضربان های نامنظم قلبی را در یک بازه زمانی ۲۴ تا ۴۸ ساعته ثبت می کند. در کاتتر گذاری قلبی، بیمار تحت داروی آرام بخش ملایم قرار گرفته و لوله ای باریک و انعطاف پذیر از طریق یک ورید تا به قلب او هدایت می شود. رشته های ظریف موجود در کاتتر می توانند پیام های الکتریکی غیر طبیعی را شناسایی کنند.

[font=IRANSansFN, IRANSansWeb]فلوتر دهلیزی چگونه درمان می شود؟
گاهی اوقات، فلوتر دهلیزی به صورت خود به خود برطرف شده و نیازی به انجام اقدامات بیشتر نیست.[/font]

با این حال، در صورت تداوم مشکل، پزشک می تواند هر کدام از درمان های زیر را توصیه کند:

درمان هر گونه مشکل زمینه ای

تخریب کاتتری: فرایندی است که برای تخریب مسیر های الکتریکی غیر طبیعی استفاده می شود. این فرایند همزمان با آزمایش الکتروفیزیولوژی انجام می شود.

شوک کاردیوورژن: در این روش، یک شوک کوچک و کنترل شده، تحت بیهوشی عمومی به بیمار وارد می شود تا ریتم قلب به صورت موقت تصحیح شود. دارو های کنترل کننده ریتم قلب همچون انواع ضد آریتمی، ممکن است تاثیر گذاری تخریب کاتتری را نداشته باشند.

[font=IRANSansFN, IRANSansWeb]برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ریتم های نامنظم قلبی و آزمایش ها یا درمان های مخصوص آن ها به پزشک خود مراجعه فرمایید.
[/font]

[font=IRANSansFN, IRANSansWeb][font=IRANSansFN, IRANSansWeb]عوارض فلوتر دهلیزی چیست؟[/font]
[/font]

خون در اثر تپش های نامناسب قلب، در حفرات بالایی قلب تجمع کرده و خطر تشکیل لخته خون را افزایش می دهد. در صورتی که لخته خون از قلب وارد جریان خون شود، می تواند سبب انسداد شریان ها و سکته مغزی شود. تپش بسیار سریع قلب، در مدتی طولانی منجربه کاردیومیوپاتی  یا ضعف عضله قلب می شود.

مباحث بیشتر...