تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
والدینی که قصد ثبت نام فرزندان خود در پایه پیش دبستانی را دارند، باید از مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ آگاه بوده و در هنگام ثبت نام به همراه داشته باشند. بدیهی است که عدم ارائه اطلاعات لازم برای ثبت نام آمادگی، باعث می شود که ثبت نام دانش آموزان به طور کامل انجام نشود.


پیش دبستانی یکی از دوره های تحصیلی بسیار مهم برای کودکان است که به دو دوره پیش دبستانی اول و دوره پیش دبستانی دوم تقسیم بندی می شود. والدینی که قصد ثبت نام فرزند خود در دوره پیش دبستانی را دارند، می بایست مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی را آماده کرده و در روز ثبت نام به همراه خود داشته باشند.
در این مقاله قصد داریم شما را مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی در سال تحصیلی 1400 آشنا کنیم و همچنین، در رابطه با طرح سنجش سلامت و مدارک لازم برای ثبت نام طرح سنجش سلامت پیش دبستانی و آمادگی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ صحبت کنیم.

مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
دوره پیش دبستانی یکی از دوره های بسیار مهم برای کودکان است. کودکانی که بین سنین 3 تا 6 سال می باشند، می توانند در هر یک از دوره ها ثبت نام پیش دبستانی که شامل دوره اول و دوره دوم می باشد، انجام دهند. والدین دانش آموزان باید قبل از مراجعه به موسسات و یا مدارس پیش دبستانی، مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی 1400 – 1401 را تهیه کرده و در روز ثبت نام به همراه خود داشته باشند.

بنابراین، بسیار مهم است که والدین از مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی ۱۴۰۰ آگاه باشند تا با در دست داشتن این مدارک، ثبت نام کودک خود را در دوره پیش دبستانی انجام داده و از این طریق آموزش های لازم پیش دبستانی را به کودکان خود ارائه دهند . مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی 1400 به شرح زیر می باشد.

ارائه سه قطعه عکس 3 در 4 از دانش آموز
ارائه اصل و کپی از صفحات شناسنامه دانش آموز پیش دبستانی
ارائه اصل و کپی از برگه واکسیناسیون دانش آموز پایه پیش دبستانی
ارائه اصل و کپی از تمامی صفحات شناسنامه والدین دانش آموز پایه پیش دبستانی
ارائه اصل و کپی از پشت و روی کارت ملی والدین دانش آموز
تکمیل اطلاعات مربوط به دانش آموز در فرم مربوط به ثبت نام دانش آموزان پایه پیش دبستانی در مدارس و موسسات مختلف
پرداخت مبلغ ثبت نام دانش آموز در پایه پیش دبستانی
پرداخت مبلغ مربوط به ایاب و ذهاب دانش آموزان و یا استفاده از سرویس سامانه سپند

نکته: ممکن است که مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی در هر یک از موسسات و یا مدارس متفاوت از موارد ذکر شده باشد؛ اما به طور کلی مدارک ذکر شده برای ثبت نام دانش آموزان در بسیاری از مدارس سطح کشور کافی می باشد.

بیشتر بخوانید: آیا ثبت نام پیش دبستانی اجباری است؟


مدارک لازم برای ثبت نام طرح سنجش سلامت پیش دبستانی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
طرح سنجش سلامت پیش دبستانی، یکی از طرح هایی است که برای پایش سلامت دانش آموزان پایه پیش دبستانی در بدو ورود به مدرسه انجام می شود. در این طرح دانش آموزان از لحاظ سلامت جسمی و روحی به دقت بررسی می شوند. از جمله مواردی که در طرح سنجش سلامت پیش دبستانی انجام می شود، بررسی وضعیت شنوایی، بررسی وضعیت بینایی، بررسی سلامت روحی دانش آموزان، بررسی وضعیت وزن و اضافه وزن دانش آموزان، بررسی سلامت پوست و مو دانش آموزان و ... می باشد.

طرح سنجش سلامت پیش دبستانی به صورت اجباری باید برای هر یک از دانش آموزان پایه پیش دبستانی و یا حتی پایه اول دبستان (قبل از ورود به پایه اول دبستان) انجام شود؛ چرا که این طرح سلامت جسمی دانش آموزان را بررسی می کند و می تواند اطلاعات مهمی در رابطه با وضعیت سلامت روحی و جسمی دانش آموزان، ارائه کند.

بنابراین، کلیه والدینی که قصد ثبت نام دانش آموزان در مقطع پیش دبستانی را دارند، می بایست ابتدا به مدرسه مورد نظر مراجعه کنند و پیش ثبت نام خود را انجام دهند. سپس، با مراجعه به پایگاه های سنجش سلامت، وضعیت جسمی دانش آموزان را بررسی کنند. پس از تکمیل بررسی های انجام شده، گواهی مربوط به سلامت دانش آموزان به والدین تحویل داده می شود.

بیشتر بخوانید: شهریه پیش دبستانی


[تصویر:  madares2.gif]


والدینی که قصد مراجعه به پایگاه های سنجش سلامت دانش آموزان را دارند، باید از مدارک لازم برای ثبت نام طرح سنجش سلامت پیش دبستانی 1400 آگاه باشند و آن ها را به همراه داشته باشند. این مدارک به شرح زیر می باشد.

اصل شناسنامه والدین و دانش آموز
یک قطعه عکس سه در چهار از دانش آموز
ارائه برگه واکسیناسیون
پرداخت هزینه سنجش

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص مدارک لازم جهت ثبت نام در پیش دبستانی را در اختیار والدین گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نماید. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و اینستاگرامی هیوا می توانید از آخرین اخبار مرتبط با این حوزه مطلع شوید.

در ادامه بخوانید: ثبت نام کتاب های پیش دبستانی

[تصویر:  _تلگرام_مدارس.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی چیست ؟
✔️ از جمله مدارک ثبت نام در پیش دبستانی، ارائه برگه واکسیناسیون و سلامت کودک است. سایر مدارک در متن مقاله ذکر شده است.


2- ✔️ اطلاعات لازم برای ثبت نام طرح سنجش سلام پیش دبستان شامل چه مواردی است ؟
✔️ والدین می بایست در پایگاه های سنجش سلامت نوبت گرفته و با پرداخت هزینه در طرح سلامت کودک ثبت نام نمایند. اطلاعات بیشتر را می توانید از متن مقاله مطالعه نمایید.


3- ✔️ آیا در صورت نقص مدارک می توان در پیش دبستان ثبت نام کرد ؟
✔️ مطابق متن مقاله، با توجه به الزامی بودن داشتن مدارک لازم برای ثبت نام بهتر است در اسرع وقت برای تهیه مدارک اقدام نمود.
منبع : مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی