تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: انتخاب مدرسه
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در واقع یکی از تصمیمات مهم در زندگی زن و مرد ، انتخاب مدرسه مناسب برای فرزندانشان می باشد ؛ به همین منظور لازم است تا با دقت تصمیم بگیرند . از اهمیت انتخاب مدرسه مناسب برای کودکان چه می دانید ؟ چرا انتخاب مدرسه مناسب یکی از تصمیمات مهم در زندگی می باشد ؟
تعیین مدرسه مناسب برای فرزند از این جهت حائز اهمیت می باشد که این تصمیم یکی از عوامل موفقیت و یا شکست در زندگی فرد می باشد . انتخاب مدرسه مناسب سبب می شود کودک مادام العمر در مسیر یادگیری درست قرار گرفته و بتواند در آینده شغل خوب نیز پیدا کنند .
نظر والدین برای انتخاب یک مدرسه مناسب ، یک تصمیم شخصی در زندگی آن ها می باشد ؛ به همین منظور دخالت بی جا جایز نیست . به دلیل اهمیت این موضوع نگرانی و اضطراب در انتخاب مدرسه طبیعی بوده و اغلب والدین دچار آن خواهند شد .

انتخاب مدرسه مناسب با توجه به ویژگی های خانوادگی
در انتخاب مدرسه مناسب باید ویژگی های خانوادگی فرزند و همچنین نوع تربیت او را نیز در نظر بگیرید . به طوری که والدین باید چیزی را که از یک مدرسه می خواهند برای خود مشخص کرده و سپس تصمیم بگیرند .
والدین به عنوان تصمیم گیرنده برای انتخاب مدرسه لازم است تا برخی از موارد زیر را برای انتخاب مدرسه فرزندشان مورد بررسی قرار دهند :


[list]
[*]مدرسه دولتی یا غیرانتفاعی ؟
[*]وجود و یا عدم وجود تدریس زبان خارجی ؟
[*]اهمیت امکانات مدرسه و یا نحوه تدریس ؟
[*]وجود یا عدم وجود امکانات مذهبی و غیره ؟
[/list]حتما بخوانید: ترس از مدرسه در دانش آموزان

انتخاب مدرسه مناسب با توجه به ویژگی های کودک
مهم ترین نکته در تعیین مدرسه کودکان علایق ، نیازها و همچنین ویژگی های شخصیتی و روحی کودک می باشد . لازم است بدانید که یادگیری هر کودکی متفاوت بوده و مهم این است که با روحیات کودک خود مانند علاقه به ورزش و یا فعالیت های هنری آشنا بوده تا با نحوه یادگیری او و همچنین متناسب با ویژگی های مدرسه آشنا شویم که در ادامه برخی از آن ها را بیان خواهیم کرد :

[list]
[*]علاقه فرزند به هنر و موسیقی
[*]نیاز فرزند به توجه بیشتر
[*]خلاقیت فرزند
[*]علاقه به کار گروهی و یا فردی در کودک
[*]علاقه و یا عدم علاقه به فعالیت های بدنی
[/list]حتما بخوانید: کاهش اضطراب و استرس دانش آموزان

نکات مهم در انتخاب یک مدرسه مناسب
بی شک تمامی افراد برای تصمیم گیری و همچنین انتخاب های زندگی خود بسیار تحقیق کرده ؛ پرس و جو از خانواده ، دوستان و آشنایان همچنین تحقیق در اینترنت و سایت های مختلف از جمله روش های تحقیقاتی برای گرفتن یک تصمیم گیری می باشد .
تعیین مدرسه نیز یکی از تصمیمات مهم در زندگی فرد بوده که لازم است تحقیقات خود را از جنبه آموزشی ، تربیتی و غیره مورد بررسی قرار دهند . در ادامه برخی از جنبه های مهم در تصمیم گیری انتخاب یک مدرسه را بیان خواهیم کرد :

[تصویر:  1595311650_%D8%AA%DB%8C%DA%A9.jpg]معلمین مدرسه
در واقع معلم و همچنین نحوه تدریس او می تواند در آینده کودک بسیار اهمیت داشته باشد ؛ به همین منظور لازم است تا از شیوه تدریس و یا اخلاق والدینی که قبلا فرزندشان در آنجا تحصیل می کرده پرس و جو کرده و در مورد معلمین آگاهی بیشتری کسب کنید .
به طور مثال می توان گفت معلم هنر می تواند با آموزش و بررسی نقاشی کودک در شکل گیری و همچنین باز کردن دیدگاه او بسیار تاثیر گذار باشد . به همین منظور پیش از انتخاب مدرسه در مورد معلمان آنجا تحقیق کنید . زیرا یک معلم خوب توانایی تقویت نقاط قوت کودک را داشته در نتیجه می تواند در موفقیت در تحصیل او در آینده تاثیر گذار باشد .

[تصویر:  1595311678_%D8%AA%DB%8C%DA%A9.jpg]نزدیکی و یا دور بودن مدرسه
ممکن است برخی از والدین به این موضوع اهمیت نداده و تنها فاکتورهای دیگر را بررسی کنند ؛ اما محل مدرسه نیز بسیار اهمیت دارد . فرستادن کودک به یک مدرسه دور دشوار بوده حتی اگر والدین برای راحتی در رفت و آمد از سرویس استفاده کنند . به همین علت به راحتی در  رفت و آمد ، میزان استراحت و خستگی کودک خود توجه کنید .

[تصویر:  1595311700_%D8%AA%DB%8C%DA%A9.jpg]امنیت مدرسه و حفاظت از کودک
امن بودن مدرسه و همچنین امنیت کودک یکی از موارد بسیار مهم در انتخاب مدرسه می باشد ؛ به همین منظور باید اطمینان حاصل نمایید که در مدرسه تدابیر امنیتی رعایت شده و کودک در معرض خطر قرار نمی گیرد .

[تصویر:  1595311742_%D8%AA%DB%8C%DA%A9.jpg]فعالیت های برگزار شده در مدرسه
در جهت شکوفایی خلاقیت و همچنین استعداد کودکان لازم است تا مدرسه کودکان را در برنامه هایی که برگزار می شود ؛ مشارکت دهند . به همین منظور اگر فرزند شما روحیه همکاری با گروه و یا مهارت های زیادی دارد ؛ لازم است تا پیش از انتخاب مدرسه به این موضوع نیز توجه کنید .
بیشتر بخوانید: مهدکودک برای نوزادان
[تصویر:  1595311769_%D8%AA%DB%8C%DA%A9.jpg]تعداد دانش آموزان هر کلاس
طبق تحقیقات انجام شده کلاس های کوچیکتر در بهبود شیوه یادگیری کودکان بسیار اهمیت دارد ؛ در ضمن با تعداد کمی از دانش آموزان . در این صورت کودکان کمتر غیبت کرده ، رضایت معلمان بیشتر بوده و همچنین معم بهتر می تواند یک کلاس و دانش آموزان را کنترل کند .
در واقع علاوه بر توجه فردی معلام به دانش آموزان ، معلم می تواند روابط بهتری نیز با شاگردان خود داشته باشد . در اینصورت دانش آموزان در مدرسه حس بهتری داشته ، به مدرسه رفتن علاقه پیدا می کنند و همچنین یادگیری آن ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد .
[تصویر:  1595312128_%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%A...%D8%B3.jpg]
[تصویر:  1595311795_%D8%AF%D8%B1%20%D9%86%D9%87%D...%D8%AA.jpg]در نهایت
نکته مهم این است زمانی که مدرسه مورد علاقه خود را پیدا کرده حتما پیش از تصمیم گیری ؛ از مدرسه دیدن کنید . در صورت بازدید از مدرسه می توانید کلاس ها ، کارمندان ، معلم ها و همچنین مدیر مدرسه را دیده و با آن ها ارتباط برقرار کنید .
در صورت بازدید از مدرسه اطلاعات مفیدی همچون نحوه برخورد کارمندان مانند ناظم با کودک چگونه است ؟ شرایط یادگیری محیط و همچنین توجه آن ها به کودک به چه شکل است ؟ به همین منظور توصیه می شود پیش از تصمیم گیری تمام جوانب را بررسی کنید .
در ادامه بخوانید: برنامه شاد

سوالات متداول

1- ✔️ انتخاب مدرسه مناسب برای فرزندان تا چه میزان اهمیت دارد ؟
✔️ انتخاب یک مدرسه مناسب با توجه به ویژگی های فرد و یا خانوادگی کودک بسیار اهمیت داشته به طوری که می تواند در آینده او نیز تاثیر بگذارد که در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .


2- ✔️ آیا در انتخاب مدرسه کودک باید به ویژگی های والدین نیز اهمیت داد ؟
✔️ بی شک بله زیرا روحیات کودک و همچنین علایق او در خانواده شکل گرفته ، به همین منظور برای ارتباط گرفتن با مدرسه لازم است تا با محیط آنجا آشنا باشد که در متن مقاله بیشتر به جزئیات اشاره شده است .


3- ✔️ در انتخاب مدرسه کودک باید به چه نکاتی توجه شود ؟
✔️ از جمله نکات مهم در انتخاب مدرسه می توان به محل مدرسه ، معلمین ، امنیت مدرسه ، فعالیت های برگزار شده در مدرسه و غیره توجه کرد که در متن مقاله بیشتر به این عوامل مهم پرداخته شده است .
منبع : انتخاب مدرسه