تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: دل درد پریودی در بارداری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
خانم هایی که باردار می شوند انتظار ندارند در آن دوره علائم پریودی مانند خونریزی یا درد پریودی در بارداری را تجربه کنند. این علائم برای آن ها نشانه ای از پریودی و سقط جنین می باشد. اگر متوجه انقباضات و درد شکم شوند نگرانی زیادی پیدا می کنند.
در این مقاله ابتدا علل درد پریودی در بارداری را بررسی می کنیم. سپس این دل درد را با درد قاعدگی مقایسه می کنیم. همچنین بررسی می کنیم که آیا این درد جای نگرانی دارد یا یک پدیده طبیعی در زمان بارداری می باشد.

علت دل درد پریودی در بارداری چیست
در بارداری در بدن تغییراتی ایجاد می شود هم از نظر فرم بدن و هم تغییرات هورمونی این اتفاقات باعث می شود دل درد پریودی در اوایل بارداری مشاهده شود . در بعضی خانم ها دیده می شود که در کنار این انقباضات و دل درد لکه بینی و خونریزی بارداری نیز ایجاد می شود . به این اتفاق خونریزی زمان لانه گزینی می گویند . معمولا در زمان پریودی شاهد این اتفاق هستیم به همین دلیل ممکن است با پریودی اشتباه گرفته شود . همراه با درد پریودی در بارداری که اوایل این دوره اتفاق می افتد انقباضات رحمی نیز دیده می شود . علت این انقباضات تغییراتی است که در شکل رحم ایجاد می شود به هدف این که محیط مناسب را برای رشد جنین فراهم کند .
یک علت دل درد در بارداری رابطه جنسی و رسیدن به ارگاسم در زن است . ممکن است بعضی از خانم در دوران بارداری خود وقتی رابطه جنسی برقرار می کنند و به ارگاسم می رسند احساس دل دردی داشته باشند که شبیه به دل دردهای دوران پریودی می باشد . در صورت مشاهده این علائم حتما باید سریع به پزشک مراجعه کرد .
علت دل درد در بارداری می تواند در اثر کشیده شدن غضروف ها باشد. در دوران بارداری در غضروف ها کشش ایجاد می شود تا از رحم که دارد بزرگ می شود محافظت کنند. این اتفاقات باعث می شود که خانم ها در هفته دوازدهم بارداری دردهای عمیقی را حس کنند. این دردها می تواند یک طرفه با دو طرفه باشند.
به طور کلی علت اصلی درد پریودی در بارداری تغییراتی می باشد که در بدن روی می دهد تا فضا را برای نگهداری از جنین آماده سازد .
درد شکم که در بارداری رخ می دهد می تواند با درد دوران قاعدگی متفاوت باشد . در بخش های دیگر این مقاله تفاوت هایی که بین درد شکم در این دو دوره وجود دارد را عنوان و بررسی می کنیم .
حتما بخوانید: سکس در بارداری

آیا دل درد پریودی در بارداری نگران کننده است
دل درد پریودی در اوایل بارداری که تقریبا از اول تا هفته 12 بارداری رخ می دهد به دلیل عواملی مانند تغییرات رحم و رباط های محافظت کننده از آن باشد. همچنین در این دوره ممکن است زن دچار نفخ و یبوست شود که می تواند باعث ایجاد دل درد شود. در صورتیکه این دل درد خفیف باشد با جا به جا شدن و تغییر موقعی قابل تحمل و بهبودی خواهد بود. این دل دردها نگران کننده نیستد و بعد از خروج از این دوره ابتدایی بهبود پیدا می کنند.
در ماه های آخر ممکن است  درد پریودی در بارداری را احساس کنید. این درد همراه با احساس گرفتگی در رحم و عضلات می باشد. در صورتیکه درد کم و خفیف باشد نباید نگران باشید اما در صورت شدید شدن درد حتما با پزشک یا ماما خود تماس برقرار کنید.
درد پریودی در بارداری برای بسیار از خانم ها نگران کننده است و می ترسند که سقط اتفاق بیفتد. برای رفع نگرانی خود در مواردی که درد شدید است و یا با استراحت دردتان آرام نمی گیرد باید به پزشک یا ماما مراجعه کنید. همچنین اگر همراه با درد لکه بینی و خونریزی در بارداری داشتید نیاز است سریعا به پزشک مراجعه کنید. درد های ناگهانی و تیر کشنده نیز نیاز به مراجعه نزد پزشک دارد.
حتما بخوانید: پریود در بارداری

تفاوت درد پریودی با درد بارداری در چیست
درد پریودی و دل درد بارداری یک سری علائم مشابه دارند و در این میان یک سری تفاوت ها نیز با هم دارند. در این بخش از مقاله به بررسی آن ها می پردازیم.
1یکی از علائم مشترک قاعدگی و بارداری دل درد است. تغییرات هورمونی و تغییرات بدن باعث می شود دل درد هم در دوران بارداری و هم دوران قاعدگی به وجود بیاید. در pms و اوایل بارداری درد شکم شایع می باشد. اما در بارداری درد از زیر معده شروع می شود. دل درد قاعدگی با شروع دوره پایان پیدا می کند. اما دل درد مربوط به بارداری فته ها تا ماه ها به طول می انجامد. یکی از دلایلی که می تواند باعث بروز دل درد در حاملگی شود کشت جنین و کشیدگی رحم است.
2تغییرات خلق و خو و احساس غم و ناراحتی در هر دو نوع درد وجود دارد. اگر این حالت ها ادامه پیدا کند و پریودی اتفاق نیفتد می تواند نشان دهنده بارداری باشد.
3تغییرات هورمونی که در دوران بارداری و قاعدگی در بدن خانم ها رخ می دهد می تواند باعث ایجاد یبوست شود. دو تا سه ماه اول بارداری یبوست مشاهده می شود اما اگر یبوست مربوط به قاعدگی باشد با شروع دوره بهبود می یابد.
[تصویر:  1623672267_%D8%AF%D9%84%20%D8%AF%D8%B1%D...%DB%8C.png]
4یکی دیگر از نکات مشترک دل درد در بارداری و قاعدگی این است که همراه با آن سینه ها نیز تحریک پذیر و دردناک می شود. اگر درد مربوط به قاعدگی باشد بعد از شروع دوره بهبود می یابد اما درد مربوط به بارداری از هفته سوم شروع می شود و تا زایمان ادامه دارد.
حتما بخوانید: کمردرد در بارداری
بررسی هفتگی درد پریودی در بارداری
همانطور که اشاره کردیم یکی از نشانه های بارداری درد های شکمی می باشد که مانند دردهای دوران بارداری هستند. دل درد در حاملگی در هفته های مختلف بارداری متفاوت می باشد و دلایل مختلفی دارد .
دل درد پریودی در اوایل بارداری می تواند به دلیل تغییرات بدن خانم ها و تغییرات هورمونی باشد که اتفاق می افتد. برای مثال رباط هایی که وظیفه نگهداری از رحم را دارند کشیده می شوند تا بتوانند در زمان بارداری از رحم نگهداری کنند .
این کشش می تواند باعث دل درد شود. همچنین در اوایل بارداری نفخ و یبوست نیز در خانم ها دیده شود . این عوامل هم می توانند باعث ایجاد دل درد شوند. این دل درد ها در اوایل بارداری دیده می شود و در دوازده هفته اول رخ می دهد .
در هفته های پایانی بارداری که به زایمان منتهی می شوند هم دل دردهایی دیده می شود. علت این دل دردها نزدیک شدن به زایمان را نشان می دهند و در اثر انقباضات رحم هستند .
اما گاهی دل دردها در هفته های نادرست ایجاد می شوند و باید به پزشک اطلاع داده شود زیرا ممکن است سقط جنین ایجاد شود. همچنین در صورتیکه دردهای شکم بارداری شدید باشند و یا با جابه جایی و استراحت آرام نگیرند باید به پزشک مراجعه کرد. دردهای ناگهانی و سوزش نیز نیازمند مراجعه سریع به پزشک هستند.
کلام آخر
همانطور که دیدید شباهت های گوناگونی بین درد پریودی در بارداری و درد قبل از قاعدگی و pms شباهت های بسیاری وجود دارد اما تفاوت هایی هم دیده می شود که شما با توجه به آن ها می توانید این دو را از هم افتراق دهید. معمولا دل درد در حاملگی زمان بیش تری طول می کشد و دل درد قاعدگی با شروع دوره قاعدگی کم کم از بین می رود.
در ادامه بخوانید: اندازه شکم در بارداری

سوالات متداول

1- ✔️ علت دل درد پریودی در بارداری چیست؟
✔️ یک علت دل درد در بارداری رابطه جنسی و رسیدن به ارگاسم در زن است که در متن مقاله کامل تر مطرح شده است.


2- ✔️ آیا دل درد پریودی در بارداری نگران کننده است؟
✔️ درد پریودی در بارداری برای بسیار از خانم ها نگران کننده است و می ترسند که سقط اتفاق بیفتد که در متن مقاله شرح داده شده است.


3- ✔️ تفاوت درد پریودی با درد بارداری در چیست؟
✔️ درد پریودی و دل درد بارداری یک سری علائم مشابه دارند اما متفاوت هستند که در متن مقاله توضیح آن ارائه شده است.
منبع : دل درد پریودی در بارداری
http://audiobookkeeper.ruhttp://cottagenet.ruhttp://eyesvision.ruhttp://eyesvisions.comhttp://factoringfee.ruhttp://filmzones.ruhttp://gadwall.ruhttp://gaffertape.ruhttp://gageboard.ruhttp://gagrule.ruhttp://gallduct.ruhttp://galvanometric.ruhttp://gangforeman.ruhttp://gangwayplatform.ruhttp://garbagechute.ruhttp://gardeningleave.ruhttp://gascautery.ruhttp://gashbucket.ruhttp://gasreturn.ruhttp://gatedsweep.ruhttp://gaugemodel.ruhttp://gaussianfilter.ruhttp://gearpitchdiameter.ru
http://geartreating.ruhttp://generalizedanalysis.ruhttp://generalprovisions.ruhttp://geophysicalprobe.ruhttp://geriatricnurse.ruhttp://getintoaflap.ruhttp://getthebounce.ruhttp://habeascorpus.ruhttp://habituate.ruhttp://hackedbolt.ruhttp://hackworker.ruhttp://hadronicannihilation.ruhttp://haemagglutinin.ruhttp://hailsquall.ruhttp://hairysphere.ruhttp://halforderfringe.ruhttp://halfsiblings.ruhttp://hallofresidence.ruhttp://haltstate.ruhttp://handcoding.ruhttp://handportedhead.ruhttp://handradar.ruhttp://handsfreetelephone.ru
http://hangonpart.ruhttp://haphazardwinding.ruhttp://hardalloyteeth.ruhttp://hardasiron.ruhttp://hardenedconcrete.ruhttp://harmonicinteraction.ruhttp://hartlaubgoose.ruhttp://hatchholddown.ruhttp://haveafinetime.ruhttp://hazardousatmosphere.ruhttp://headregulator.ruhttp://heartofgold.ruhttp://heatageingresistance.ruhttp://heatinggas.ruhttp://heavydutymetalcutting.ruhttp://jacketedwall.ruhttp://japanesecedar.ruhttp://jibtypecrane.ruhttp://jobabandonment.ruhttp://jobstress.ruhttp://jogformation.ruhttp://jointcapsule.ruhttp://jointsealingmaterial.ru
http://journallubricator.ruhttp://juicecatcher.ruhttp://junctionofchannels.ruhttp://justiciablehomicide.ruhttp://juxtapositiontwin.ruhttp://kaposidisease.ruhttp://keepagoodoffing.ruhttp://keepsmthinhand.ruhttp://kentishglory.ruhttp://kerbweight.ruhttp://kerrrotation.ruhttp://keymanassurance.ruhttp://keyserum.ruhttp://kickplate.ruhttp://killthefattedcalf.ruhttp://kilowattsecond.ruhttp://kingweakfish.ruhttp://kinozones.ruhttp://kleinbottle.ruhttp://kneejoint.ruhttp://knifesethouse.ruhttp://knockonatom.ruhttp://knowledgestate.ru
http://kondoferromagnet.ruhttp://labeledgraph.ruhttp://laborracket.ruhttp://labourearnings.ruhttp://labourleasing.ruhttp://laburnumtree.ruhttp://lacingcourse.ruhttp://lacrimalpoint.ruинфоhttp://lacunarycoefficient.ruhttp://ladletreatediron.ruhttp://laggingload.ruhttp://laissezaller.ruhttp://lambdatransition.ruhttp://laminatedmaterial.ruhttp://lammasshoot.ruhttp://lamphouse.ruhttp://lancecorporal.ruhttp://lancingdie.ruhttp://landingdoor.ruhttp://landmarksensor.ruhttp://landreform.ruhttp://landuseratio.ru
http://languagelaboratory.ruhttp://largeheart.ruhttp://lasercalibration.ruhttp://laserlens.ruhttp://laserpulse.ruhttp://laterevent.ruhttp://latrinesergeant.ruhttp://layabout.ruhttp://leadcoating.ruhttp://leadingfirm.ruhttp://learningcurve.ruhttp://leaveword.ruhttp://machinesensible.ruhttp://magneticequator.ruhttp://magnetotelluricfield.ruhttp://mailinghouse.ruhttp://majorconcern.ruhttp://mammasdarling.ruhttp://managerialstaff.ruhttp://manipulatinghand.ruhttp://manualchoke.ruhttp://medinfobooks.ruhttp://mp3lists.ru
http://nameresolution.ruhttp://naphtheneseries.ruhttp://narrowmouthed.ruhttp://nationalcensus.ruhttp://naturalfunctor.ruhttp://navelseed.ruhttp://neatplaster.ruhttp://necroticcaries.ruhttp://negativefibration.ruhttp://neighbouringrights.ruhttp://objectmodule.ruhttp://observationballoon.ruhttp://obstructivepatent.ruhttp://oceanmining.ruhttp://octupolephonon.ruhttp://offlinesystem.ruhttp://offsetholder.ruhttp://olibanumresinoid.ruhttp://onesticket.ruhttp://packedspheres.ruhttp://pagingterminal.ruhttp://palatinebones.ruhttp://palmberry.ru
http://papercoating.ruhttp://paraconvexgroup.ruhttp://parasolmonoplane.ruhttp://parkingbrake.ruhttp://partfamily.ruhttp://partialmajorant.ruhttp://quadrupleworm.ruhttp://qualitybooster.ruhttp://quasimoney.ruhttp://quenchedspark.ruhttp://quodrecuperet.ruhttp://rabbetledge.ruhttp://radialchaser.ruhttp://radiationestimator.ruhttp://railwaybridge.ruhttp://randomcoloration.ruhttp://rapidgrowth.ruhttp://rattlesnakemaster.ruhttp://reachthroughregion.ruhttp://readingmagnifier.ruhttp://rearchain.ruhttp://recessioncone.ruhttp://recordedassignment.ru
http://rectifiersubstation.ruhttp://redemptionvalue.ruhttp://reducingflange.ruhttp://referenceantigen.ruhttp://regeneratedprotein.ruhttp://reinvestmentplan.ruhttp://safedrilling.ruhttp://sagprofile.ruhttp://salestypelease.ruhttp://samplinginterval.ruhttp://satellitehydrology.ruhttp://scarcecommodity.ruhttp://scrapermat.ruhttp://screwingunit.ruhttp://seawaterpump.ruhttp://secondaryblock.ruhttp://secularclergy.ruhttp://seismicefficiency.ruselectivediffuserhttp://semiasphalticflux.ruhttp://semifinishmachining.ruhttp://spicetrade.ruhttp://spysale.ru
http://stungun.ruhttp://tacticaldiameter.ruhttp://tailstockcenter.ruhttp://tamecurve.ruhttp://tapecorrection.ruhttp://tappingchuck.ruhttp://taskreasoning.ruhttp://technicalgrade.ruhttp://telangiectaticlipoma.ruhttp://telescopicdamper.ruhttp://temperateclimate.ruhttp://temperedmeasure.ruhttp://tenementbuilding.rutuchkashttp://ultramaficrock.ruhttp://ultraviolettesting.ru