تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: روش مناسب از شیر گرفتن کودک
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
بی شک تمامی مادران می دانند که بهترین غذا برای کودک آن ها ، شیر مادر است ؛ گاهی نیز به دلایل مختلف کودک از خوردن شیر مادر محروم خواهد شد . بهتر است کودک تا دو سالگی شیر مادر را مصرف کرده و از آن تغذیه کنند .
شیر مادر بهترین و غنی ترین منبع غذایی در کودکان بوده که خوردن آن برای تمامی کودکان الزامی می باشد ؛ اما این فرایند باید تا دو سالگی ادامه پیدا کرده و پس از آن باید کودک را از شیر گرفته و به او غذا دهید .
از شیر گرفتن کودک بسیار اهمیت داشته زیرا شیر خوردن برای کودک یکی از لذت ها زندگی بوده که وقت آن رسیده است او این لذت را نداشته باشد . به همین دلیل لازم است بدانید که از شیر گرفتن کودک باید اصولی و از طریق شیوه های درست انجام شود .
در صورتی که از شیر گرفتن کودک به درستی انجام نشده نه تنها اثرات منفی روی کودک خواهد داشت بلکه کودک دچار فشار روانی نیز خواهد شد . به همین منظور توصیه می شود این فرآیند را از 6 ماهگی کودک زمانی که او شروع به مصرف غذای کمکی می کند شروع کنید .

آشنا کردن کودک با قاشق و چنگال برای غذا خوردن
کودک تا دو سالگی تنها تجربه مکیدن داشته و در ابتدا احساس خوبی به قاشق نخواهد داشت ؛ به همین منظور لازم است از ابتدای شروع غذای کمکی او را با قاشق و چنگال آشنا کنید . غذای کمکی کودک را در همان ابتدا با قاشق در دهان او بگذارید تا به غذا خوردن با قاشق عادت کند .
کودک ممکن است در ابتدا نحوه استفاده از قاشق را بلد نبوده و توانایی استفاده از آن را نداشته باشد ؛ به همین منظور برای خوشایند کردن این تجربه برای کودکان بهتر است زمان غذا دادن از یک سفره یا زیرانداز استفاده کرده و قاشق را به دست او دهید .
نکته مهم این است که کودک برای اولین بار که قاشق را می بیند ؛ حس کنجکاوی به او داشته و ممکن است تا ساعت ها با قاشق بازی کند . به همین منظور در این حین می توانید غذا را در مقابل کودک خود قرار دهید .
بی شک کودک چندماهه توانایی غذا خوردن با قاشق را نداشته و نمی تواند غذا بخورد ؛ اما کودکان در سنین کم ( حتی چند ماهگی ) به دنبال کشف محیط اطراف خود بوده و نیاز دارند تا این فرصت به آن ها داده شود تا تمرین کنند چگونه غذا بخورند و یا از قاشق استفاده کنند .
بی شک مادرانی که دچار وسواس و یا اضطراب بوده نمی توانند این فرصت را در اختیار فرزندان خود قرار دهند ؛ باید بدانید که هر تجربه ای بهایی داشته و اگر مادر می خواهد فرزندش تجربه غذا خوردن با قاشق را داشته باشد لازم است این فرصت را در اختیار او گذاشته و صبور باشد .
حتما بخوانید: نه به شیر خشک

چگونگی غذا دادن به کودک
نکته مهم این است که نحوه غذا دادن به کودک و همچنین انتخاب غذای مناسب برای کودکان بسیار اهمیت داشته و به روند از شیر گرفتن کودک کمک خواهد کرد . بنابراین مادر باید در انتخاب غذای کودک و همچنین چگونگی غذا دادن به کودک دقت بیشتری داشته باشد .
به طور مثال ممکن است گاهی مادر برای غذا دادن به کودک عجله داشته و یا آنقدر حوصله نداشته باشد که کودک غذا خوردن را تجربه کند . تنها هدف این مادران سیر کردن کودک بوده و به تمرین کردن کودک برای غذا خوردن اهمیتی نخواهند داد .
شاید تا به حال دیده باشید برخی از مادران حتی در زمانی که فرزندشان بزرگ شده و یا دندان درآورده ؛ غذا را به وسیله همزن و یا آسیباب له می کنند . آیا این روش مناسبی است ؟ آیا می دانید این روش سبب صدمه دیدن کودک خواهد شد .
شاید کودک غذای له شده را بهتر بخورد اما این روش باعث صدمه خوردن عمل جویدن در کودکان خواهد شد ؛ به همین منظور مادر باید آگاه باشد که تنها هدف از غذا دادن به کودک سیر کردن او به هر روشی نمی باشد .
شاید عجیب به نظر برسد اما غذا دادن به کودک نیز یکی از روش های ارتباطی میان مادر و کودک می باشد که اغلب مادران از آن بی خبر هستند . به همین دلیل هرگونه اجباری برای غذا دادن به کودک و استفاده از روش های نامناسب به رابطه مادر و کودک صدمه وارد خواهد کرد .
در هنگام غذا دادن به کودک باید به میل کودک به غذا خوردن بیشتر از حجم غذای او توجه کنید ؛ زیرا کودک باید احساس کند تا مادر او به خواسته هایش اهمیت خواهد داد . نکته مهم دیگر در غذا دادن به کودک داشتن برنامه غذایی منظم می باشد که اغلب مادران به آن بی توجه هستند .
حتما بخوانید: چرایی شیر نخوردن نوزاد
در برنامه ریزی برای غذا دادن به کودک بهتر است وعده های غذایی او آماده بوده و تنها به عنوان میان وعده به کودک شیر دهید . اگر در هنگام گرسنگی کودک غذا آماده نبوده و مادر همچنان در حال درست کردن غذا باشد ؛ کودک نمی تواند تحمل کرده و حتی ممکن است غذا نیز نخورد .
در هنگام گرسنگی کودک و انتظار او برای غذا خوردن او ممکن است مکیدن را که عمل ساده تری می باشد را انتخاب کند و دیگر تن به غذا خوردن با قاشق ندهد . به همین دلایل گفته شده بهتر است شیوه های مناسب غذا دادن به کودک را در زمان از شیر گرفتن کودک استفاده کنید .
[تصویر:  1594873135_%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%DA%A...%DA%A9.jpg]

[تصویر:  1594883372_%D8%AF%D8%B1%20%D9%86%D9%87%D...%D8%AA.jpg]در نهایت
مرحله از شیر گرفتن کودک برای تمامی مادران اتفاق افتاده است ؛ برخی ممکن است این مرحله را به سختی پشت سرگذاشته و برخی دیگر نیز به راحتی و با انتخاب روش های اصولی آن را پشت سر گذاشته باشند . 
مادران می توانند با انتخاب یک روش مناسب و همچنین نوع غذا به راحتی کودک خود را از شیر گرفته به طوریکه او دچار مشکلات روانی ، روحی و همچنین جسمی نیز نشود و به راحتی این مرحله را پشت سر بگذارند .
در ادامه بخوانید: علت کم بودن شیر مادر

سوالات متداول

1- ✔️ از زمان از شیر گرفتن کودک چه می دانید ؟
✔️همانطور که می دانید بهترین غذا برای کودک شیر مادر بوده و به همین دلیل لازم است تا دو سالگی کودک شیر مادر را مصرف کرده و پس  از آن غذای کمکی بخورد که در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .


2- ✔️ چطور می توان کودک را عادت به غذا خوردن داد ؟
✔️ در ابتدا کودک ممکن است به غذا خوردن عادت نداشته و احساس ناراحتی کند به همین دلیل در ابتدا باید او را با قاشق و چنگال آشنا کرد که در متن مقاله بیشتر توضیح داده شده است .


3- ✔️ از چگونگی غذا دادن به کودک چه می دانید ؟
✔️ مادر حتی در زمان شیر خوردن کودک باید او را با غذای کمکی آشنا کرده و سپس پس از شیر گرفتن او غذا دادن را شروع کنند که در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .
منبع : روش مناسب از شیر گرفتن کودک
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting