تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ثبت نام آزمون تیزهوشان 1401
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
هرسال آزمون مدارس تیزهوشان در دو دوره متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می شود و داوطلبان برای شرکت در ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1401 - 1402 باید مطابق سال های گذشته در زمان مقرر برای پایه ششم به سامانه hoosh.medu.ir و برای پایه دهم به سایت Azmoon.medu.ir مراجعه نمایند .


به دلیل تغییرات صورت گرفته در نحوه برگزاری آزمون تیزهوشان ، متقاضیان تحصیل در پایه هفتم مدارس تیزهوشان باید در آزمون سنجش هوش و استعداد تیزهوشان ششم به هفتم شرکت نمایند . همچنین داوطلبان با ثبت نام در آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ می توانند شانس خود را برای مدارس تیزهوشان 1401 - 1402 به صورت 50 درصد آزمون استعداد تحلیلی و 50 درصد از دروس مدرسه خود باید امتحان کنند .
ثبت نام مدارس تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ هم چون سال های گذشته به صورت اینترنتی بوده که داوطلبان برای پایه هفتم از طریق سایت hoosh.medu.ir و همچنین برای پایه دهم با مراجعه به سایت مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان به نشانی azmoon.medu.ir می بایست جهت تکمیل فرم مربوطه اقدام نمایند .
در ادامه به شرح کامل زمان ، نحوه و شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1401 - 1402 به همراه زمان برگزاری و اعلام نتایج این آزمون می پردازیم .

زمان و نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲
متقاضیان جهت تحصیل در مدارس تیزهوشان می بایست در زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1401 - 1402 به صورت اینترنتی با مراجعه به سامانه مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و با وارد نمودن کد ملی و رمز همگام اقدام به تکمیل فرم ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ نمایند .
لازم به ذکر است که روش ثبت نام و پذیرش داوطلبان برای هر یک از پایه های هفتم و دهم متفاوت است . در ادامه شرح زمان و نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم به صورت مجزا ارائه شده است :

ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲


مطابق اطلاعیه مرکز ملی استعداد های درخشان ، پذیرش در مدارس تیزهوشان پایه هفتم صرفا از طریق آزمون سنجش هوش و استعداد تیزهوشان صورت می گیرد . بنابراین متقاضیان تحصیل در مدارس تیزهوشان پایه هفتم 1401 - 1402  باید در بازه زمانی مشخص جهت ثبت نام آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم 99 - 1400 به سایت hoosh.medu.ir مراجعه نمایند . 
 


در حال حاضر زمان دقیقی برای ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲[b] [/b]اعلام نشده است. به محض اعلام تاریخ دقیق در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد.
 
 
ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱


داوطلبان جهت ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 99 - 1400 می بایست با مراجعه به سایت ثبت نام تیزهوشان به نشانی azmoon.medu.ir در بازه زمانی مشخص ، اطلاعات دانش آموزی خود را وارد نموده و ضمن پرداخت هزینه ثبت نام مدارس تیزهوشان ، ثبت نام خود را در این آزمون نهایی نمایند.




در حال حاضر تاریخ دقیقی برای زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲[b] [/b]اعلام نشده است. به محض اعلام زمان دقیق در این مقاله اطلاع رسانی می گردد.


حتما بخوانید: زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 1401 - 1402


شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲
از جمله شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان داشتن تابعیت ایرانی می باشد که البته دانش آموزان غیر ایرانی نیز با دارا بودن شرایط خاص امکان ثبت نام و شرکت در هر یک از آزمون های ششم به هفتم و نهم به دهم را دارند . لازم به ذکر است که شرایط اختصاصی این آزمون برای هر یک از پایه های هفتم و دهم به صورت متفاوت است که در ادامه بصورت مجزا و برا اساس شرایط  ثبت نام آزمون تیزهوشان سال گذشته به شرح آن ها می پردازیم :


شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 

 شرایط شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان پایه هفتم 1401 - 1402 کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس سال پنجم و ششم ابتدایی می باشد . البته دانش آموزانی که فقط در یک درس در تمام دروس پنجم و ششم نمره خوب دارند نیز می توانند در این سنجش شرکت کنند . با توجه به این امر که متقاضیان تحصیل در پایه هفتم این مدارس می بایست در آزمون سنجش هوش ثبت نام و شرکت نمایند .

شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم
 
مطابق روال سال گذشته شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم علاوه بر اشتغال به تحصیل در پایه نهم ، کسب معدل حداقل 19 در پایه هشتم می باشد . همچنین نکته قابل توجه این است که دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه نهم مدارس تیزهوشان نیازی به شرکت در این آزمون ندارند و تنها کافیست حداقل معدل کل 16 در خرداد ماه کسب نمایند . 



موارد ذکر شده در مطالب بالا براساس شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان در سال تحصیلی گذشته می باشند. به محض اعلام شرایط ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲[b] [/b]موارد فوق به روز رسانی شده و در این قسمت اطلاع رسانی می گردد.

به منظور اطلاع از جزئیات مربوط به شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان دهم و هفتم  می توانید به مقاله ارائه شده در این بخش مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 1401 - 1402


[تصویر:  madares.gif]


زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲
لازم به ذکر است که زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1401 - 1402 هر ساله برای هر یک از پایه های هفتم و دهم متفاوت بوده است . بنابراین در ادامه به شرح زمان بندی احتمالی برگزاری و اعلام نتایج هر یک از این آزمون ها بر اساس روال سال های گذشته می پردازیم :


زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 
 
متقاضیان پایه هفتم مدارس تیزهوشان پس از ثبت نام در آزمون سنجش هوش می بایست در زمان برگزاری آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم 1401 - 1402 حضور یایند . همچنین لازم به ذکر است که در تاریخ اعلام شده  نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سنجس هوش مدارس تیزهوشان پایه هفتم از طریق سایت hoosh.medu.ir اقدام نمایند .
نتایج آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم  هم احتمالا یک ماه پس از برگزاری این آزمون اعلام خواهد شد . در ضمن داوطلبانی که با توجه به کارنامه منتشر شده به نتیجه آزمون خود اعتراض دارند می توانند در بازه زمانی که بعد از اعلام نتایج ، توسط مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان در اختیار داوطلبان قرار می گیرد اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1401 - 1402 خود را ثبت نمایند تا مجددا مورد بررسی قرار گیرد .



در حال حاضر زمان دقیقی برای تاریخ برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ اعلام شده است به محض اعلام تاریخ دقیق در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد.
 

زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲


آزمون تیزهوشان نهم به دهم سال گذشته در خرداد ماه به صورت هماهنگ کشوری برگزار گردید. در صورت اعلام زمان برگزاری آطمون تیزهوشان دهم 1401 - 1402 داوطلبان می توانند در تاریخ اعلام شده ، با مراجعه به سایت Azmoon.medu.ir اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان پایه دهم نمایند . نتایج آزمون تیزهوشان پایه دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ حدودا 5 الی 6 هفته بعد از برگزاری آزمون اعلام می شود ، که داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت مذکوراز نتیجه آزمون خود آگاه شوند .



در حال حاضر زمان دقیق برای تاریخ برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ اعلام نشده است. به محض اعلام تاریخ دقیق در این مقاله اطلاع رسانی می گردد.


آن دسته از داوطلبانی که پس از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان 1400 - 1401 به نتیجه کسب کرده خود اعتراض دارند می بایست در فرصتی که بعد از اعلام نتایج در اختیار داوطلبان قرار می گیرد اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان خود را ثبت نمایند تا نتیجه آزمون مجددا مورد بررسی قرار گیرد .

بیشتر بخوانید: اعتراض به نتایج تیزهوشان 1400-1401

[تصویر:  1480676883_کانال_تلگرام_تیزهوشان_نمونه_دولتی.gif]


مشاوره تحصیل در مدارس تیزهوشان سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲
پذیرش دانش آموزان پایه هفتم و دهم در مدارس تیزهوشان تنها با شرکت در آزمون و کسب حدنصاب تعیین شده ممکن است . سوالات این آزمون نیز در دو دسته استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تقسیم می شود که داوطلبان می توانند پس از شرکت در آن با توجه به درصد پاسخ به سوالات رتبه حدودی خود را با استفاده از نرم افزار تخمین رتبه تیزهواشان ارزیابی نمایند .
در مدارس تیزهوشان ساعت درسی همانند سایر مدارس 30 ساعت در هفته می باشد ، که البته با توجه به برگزاری کلاس های فوق برنامه این ساعت افزایش می یابد .  از دیگر ویژگی های تحصیل در مدارس تیزهوشان برگزاری دو آزمون طی سال تحصیلی جهت سنجش میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است .
لازم به ذکر است که مدارس تیزهوشان در کنار این ویژگی ها دارای معایبی نیز می باشند که از بارزترین آن ها می توان به بالا رفتن سطح توقع و انتظارات والدین ، مدرسه و … اشاره کرد . از این رو برخی دانش آموزان تحت فشار روانی زیادی قرار می گیرند که در نهایت موجب افت تحصیلی آن ها خواهد شد .
تفاوت مدارس تیزهوشان با دیگر مدارس تنها در حجم تکالیف درسی ، شیوه های آموزشی و تدریس و برنامه آموزشی می باشد . مثلا در یک مدرسه برای دانش آموزان به صورت ماهانه آزمون برگزار می کنند و در مدرسه ای دیگر بجای یک کتاب چندین کتاب آموزشی تدریس می شود .
به والدینی که فرزندشان بیش از حد معمول مضطرب هستند و یا استرس شدید دارند توصیه می شود مسیر دیگری جز ثبت نام در مدارس تیزهوشان را برای آن ها در نظر بگیرند . به عنوان مثال می توانند شانس تحصیل فرزندان خود را با ثبت نام مداس نمونه دولتی ، ثبت نام مدارس شاهد ، ثبت نام مدارس فرهنگ و ... امتحان کنند . 

در ادامه بخوانید: ثبت نام دبیرستان فرهنگ 1401 - 1402


مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا پاسخگوی تمامی سوالات شما در امور ثبت نام آزمون تیزهوشان ، از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا باشند . هم چنین تمامی اخبار آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ از طریق کانال تلگرامی مدارس تیزهوشان هیوا و صفحه اینستاگرام تیزهوشان هیوا اعلام می شود.




سوالات متداول

1- ✔️ زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان در سال تحصیلی 1401 - 1402 چه تاریخی می باشد ؟
✔️ ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1400 - 1401 برای پایه هفتم و دهم در حال حاضر اعلام نشده است که به محض اعلام در این مقاله اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد شد.


2- ✔️ ثبت نام آزمون تیزهوشان در چه سایتی انجام می شود ؟
✔️ همان طور که در این مقاله بدان اشاره شد ، ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1401 - 1402 همچون سال های گذشته در سایت مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان به نشانی azmoon.medu.ir انجام می شود .


3- ✔️ شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان چیست ؟
✔️ در حال حاضر شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ اعلام نشده است به محض اعلا شرایط در این مقاله اطلاع رسانی می گردد.
منبع : ثبت نام آزمون تیزهوشان 1401