تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1400
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
متقاضیان پذیرش و تحصیل در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته فنی حرفه ای باید دقت داشته باشند که پذیرش تعداد زیادی از رشته های این مقطع به صورت بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود. ثبت نام اکثر رشته های ارائه شده برای ورودی مهر ۱۴۰۰ کاردانی فنی حرفه ای به صورت بدون کنکور می باشد.


کنکور کاردانی فنی و حرفه ای هر ساله برای پذیرش متقاضیان مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته به دانشگاه های فنی و حرفه ای برگزار می شود . طبق مصوبات سال های گذشته پذیرش تعداد زیادی از رشته محل های مقطع کاردانی در دانشگاه های فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون بوده و پذیرش برخی بر اساس نتیجه آزمون می باشد .
ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای در رشته های کاردانی پیوسته و ناپیوسته سالیانه 2 بار برای ورودی نیمسال اول یعنی مهر ماه و نیمسال دوم یعنی بهمن ماه انجام می شود . علاقه مندان به پذیرش بدون کنکور می توانند در صورت دارا بودن شرایط برای ورودی مهر یا بهمن پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی سال 1400 ثبت نام کنند.
به منظور اطلاع رسانی صحیح به متقاضیان رشته های بدون آزمون کاردانی در ادامه این مقاله جزئیاتی از زمان ، نحوه و شرایط ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای ورودی مهر و بهمن سال ۱۴۰۰ را ارائه داده ایم .

زمان ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۰
داوطلبانی که علاقه مند به ثبت نام در رشته های بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای هستند باید طبق زمانبندی اعلام شده و در مهلت معین برای ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند. زمان ثبت نام هر یک ار ورودی های مهر و بهمن رشته های بدون آزمون کاردانی فنی و حرفه ای از سوی سازمان سنجش اعلام می شود .

تاریخ ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای مهر 1400

طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور ثبت نام آزمون کاردانی فنی حرفه ای و پذیرش رشته های بدون کنکور کاردانی مهر ۱۴۰۰ از تاریخ 30 خرداد ماه سال جاری آغاز شده و تا تاریخ 6 تیر ماه نیز ادامه خواهد داشت .


ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای مهر 1400 از تاریخ 30 خرداد آغاز می شود.

تاریخ ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای بهمن 1400

با توجه به عدم انتشار اطلاعیه ای از سوی سازمان سنجش در خصوص ثبت نام ورودی بهمن ۱۴۰۰ رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی کاردانی فنی حرفه ای ، با توجه به رویه سال گذشته که ثبت نام در 14 دی ماه لغایت تاریخ 17 دی انجام شده احتمالا ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای بهمن 1400 نیز در بازه دی انجام می شود.


ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای بهمن ۱۴۰۰ احتمالا در محدوده دی ماه انجام می شود.

داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا از آغاز ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1400 و تمدید شدن مهلت ثبت نام مطلع شوند . علاقه مندان به شرکت در رشته های کنکور کاردانی فنی می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات ثبت نام دوره بعدی کنکور کاردانی مطلع شوند.
حتما بخوانید: لیست رشته های کنکور کاردانی فنی حرفه ای


نحوه ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۰
سازمان سنجش و آموزش کشور به عنوان مجری پذیرش رشته محل های کاردانی فنی حرفه ای وظیفه نظارت و پیشبرد فرآیند ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای مهر و بهمن ۱۴۰۰ را بر عهده دارد . معمولا نحوه ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای هر دوره با انتشار اطلاعیه این سازمان منتشر می شود .

معمولا هر ساله ثبت نام ورودی مهر ماه رشته های بدون آزمون کاردانی فنی حرفه ای همزمان با کنکور کاردانی و به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود . هم چنین طبق رویه سال گذشته ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای بهمن 1400 نیز به صورت اینترنتی انجام می شود.

داوطلبان علاقه مند به ثبت نام درورودی مهر و تکمیل ظرفیت کاردانی فنی حرفه ای سال ۱۴۰۰ موظف هستند در مهلت تعیین شده با مطالعه لیست رشته محل های ارائه شده و انتخاب موارد مورد نظر وارد سایت سازمان سنجش شده و فرآیند پرداخت هزینه ، پر کردن فرم ثبت نام اینترنتی و انتخاب رشته خود را تکمیل کنند .

مراحل ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1400

مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org
دانلود و مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی ۱۴۰۰
پرداخت هزینه ثبت نام و تهیه کارت اعتباری
ورود به سامانه ثبت نام و تکمیل فرم اطلاعات
تکمیل فرم انتخاب رشته
تکمیل ثبت نام و دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

به محض آغاز ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۰ لینک ورود به سامانه ثبت نام در این قسمت فعال می شود.

متقاضیان می توانند با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا از آغاز ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای بهمن 1400 مطلع شوند . هم چنین به داوطلبان توصیه می شود برای اطلاع از رشته های بدون ازمون ارائه شده مقاله زیر را مطالعه کنند .
حتما بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای


[تصویر:  bedonekonkoor.gif]


شرایط ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۰
از اولین شرایط ثبت نام بدون کنکور کاردانی می توان به این نکته اشاره کرد که متقاضیان ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 1400 می بایست دارای مدرک دیپلم 3 ساله نظام سالی واحدی ترم یا ترمی واحدی در یکی از شاخه های فنی و حرفه ای و یا کاردانش و یا دیپلم 4 ساله فنی و حرفه ای نظام قدیم و یا رشته های فنی و نظری نظام جدید باشند .

لازم به ذکر است کلیه متقاضیان جهت ثبت نام کاردانی مهر ۱۴۰۰ می بایست نهایتا تا 31 شهریور ماه فارغ التحصیل گردند . لذا اگر جزو آن دسته از داوطلبانی هستید که احتمال فارغ التحصیلی خود را تا دی ماه 1400 پیش بینی می نمایید با رعایت این نکته که کد رشته های مربوط به نیمسال دوم بهمن ۱۴۰۰ را انتخاب نمایید ،

یکی دیگر از شرایطی که برای ثبت نام بدون آزمون کاردانی 1400 باید به آن اشاره کرد نداشتن مدرک بالاتر از کاردانی یا دیپلم نظری می باشد بدین معنا که آن دسته از داوطلبانی که مدرک تحصیلی بالاتر از کاردانی ( فوق دیپلم ) دارند مجاز به ثبت نام بدون کنکور کاردانی ۱۴۰۰ نمی باشند . 

داوطلبان می توانند برای اطلاع از جزئیات شرایط ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1400 نخست مقاله زیر را مطالعه کرده و در صورت دارا بودن شرایط برای ثبت نام و انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش اقدام کنند .
در ادامه بخوانید: شرایط ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای

[تصویر:  1480676883_کانال_تلگرام_دانشگاه_های_بدون_کنکور.gif]


همچنین مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز آماده اند تجربیات خود را در اختیار داوطلبان قرار داده و از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پاسخگوی سوالات آن ها در رابطه با فرآیند ثبت نام باشند . هم چنین کلیه اخبار مربوط به ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۰ از طریق کانال تلگرام بدون کنکور هیوا در اختیار داوطلبان قرار می گیرد .


سوالات متداول

1- ✔️ ثبت نام بدون کنکور کاردانی چه زمانی انجام می شود ؟
✔️ ثبت نام بدون کنکور کاردانی سالیانه 2 بار برای ورودی مهر و بهمن انجام می شود که به محض مشخص شدن زمان ثبت نام هر ورودی در این مقاله نیز اطلاع رسانی می شود .


2- ✔️ ثبت نام بدون کنکور کاردانی به چه صورتی انجام می شود ؟
✔️ ثبت نام بدون کنکور کاردانی معمولا به صورت اینترنتی انجام می شود که در این مقاله مراحل ثبت نام ارائه شده است .


3- ✔️ پذیرش بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای بر چه اساسی انجام می شود ؟
✔️ همانطور که در این مقاله اشاره شده است ، ثبت نام بدون کنکور کاردانی بر اساس معدل کل و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود .
منبع : ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1400