تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: درمان شقاق (فیشر) مقعد در طب سنتی چقدر موثر است؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  %D8%B4%D8%A7%D8%AE%D8%B5.jpg]
طب سنتی علمی تجربی و اقلیمی است که از طریق مخلوط نمودن گیاهان طبیعی مختلف معجون و داروهایی تهیه می شوند و به کمک شناخت طبع‌های انسانی به درمان شقاق یا فیشر مقعدی با روش‌های مختلف پرداخته می شود. یکی از ضعف های درمان شقاق در طب سنتی این است که به جای از بین بردن علت اصلی یا همان عامل بیماری، تنها علائم آن را رفع می کند.

در صورتی که برای درمان شقاق ابتدا باید علت این بیماری و میزان جراحت وارده به آن بررسی شود و سپس درمان متناسب با آن صورت پذیرد، در حالی که علم این علم بدون در نظر گرفتن علت بیماری شروع به درمان می کند در نتیجه در اغلب موارد با شکست مواجه می شود.

استفاده از طب سنتی اگر به تنهایی باشد نه تنها بیماری را رفع نمی‌کند بلکه با به ایجاد وقفه در درمان عارضه، موجب شدت یافتن آن نیز می شود. یکی دیگر از ضعف های این علم عدم توجه به حساسیت زایی مخلوط گیاهان و یکسان نبودن اثر بخشی داروها در افراد مختلف است.

اما نکته که وجود دارد این است که نمی‌توان این روش را به طور کامل نفی نمود، بلکه نبود اثربخشی کافی، نظریه های مختلف در مورد این طب و عدم اساس و پایه علمی موجب شده این روش در مقایسه با سایر روش های پزشکی و دارویی مانند جراحی و لیزر اثرات کافی را نداشته باشد و یا حداقل نیازمند زمان بیشتری است.

از همین روی به همه افراد توصیه می شود قبل از چنین اقدام هایی با پزشک متخصص خود مشورت نمایند و در صورت تایید نظر وی از درمان شقاق در طب سنتی در کنار درمان های موثر پزشکی استفاده نمایند. چرا که این درمان را نمی توان جایگزین درمان های علمی و پزشکی نمود. منبع