تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: محرومیت ثبت نام دکتری 1401
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سازمان سنجش در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری و اطلاعیه های مندرج در سایت خود شرایط محرومیت از ثبت نام در این آزمون را اعلام می کند . محرومیت از ثبت نام در آزمون دکتری 1401 در حال حاضر مختص پذیرفته شدگان دوره روزانه سال گذشته بوده و دانشجويان شاغل به تحصيل در دوره های غير روزانه دکتری منعی برای ثبت نام آزمون دکتری ندارند.


بسیاری از داوطلبان آزمون دکتری که در سال های گذشته در مقطع دکتری دوره های روزانه و شبانه پذیرفته شده اند، به دلایل مختلف نظیر عدم علاقه به دانشگاه محل تحصیل، مسافت زیاد محل زندگی با دانشگاه، نقل مکان و ... خواستار شرکت مجدد در کنکور دکتری هستند. این افراد باید پیش از هر اقدامی ابتدا شرایط محرومیت ثبت نام آزمون دکتری را بررسی کرده و در صورت عدم محروم بودن از آزمون دکتری ۱۴۰۱، در آن ثبت نام نمایند.
بعد از ادغام ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد با دکتری سراسری یک دفترچه ثبت نام برای آزمون دکتری توسط سازمان سنجش منتشر شده که در آن شرایط محرومیت ثبت نام آزمون دکتری 1401 اعلام می شود . در ادامه این مقاله حالت های مختلفی که موجب محرومیت از ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری 1401 خواهد شد را ذکر می کنیم .



محرومیت داوطلبان مقطع دکتری دوره روزانه 1401
طبق بند ج شرایط اختصاصی ذکر شده در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری، دانشجويان شاغل به تحصيل در دوره روزانه مقطع دكتری تخصصی (پذيرفته شدگان سال 1399 و قبل از آن) در صورت عدم انصراف تا پايان مهلت ثبت نام ، مجاز به ثبت نام و شركت مجدد در اين آزمون نیستند .

مطابق دفترچه ثبت نام دکتری سراسری و دانشگاه آزاد، پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) روزانه سال 1400 چه در دانشگاه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند اجازه شرکت در آزمون سال 1401 را نداشته و یک سال محروم از آزمون هستند . در صورتی که داوطلبی با این مشکل مواجه باشد می تواند در سامانه پاسخگویی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org، درخواست بررسی وضعیت خود را ثبت نماید.
بیشتر بخوانید: انصراف از تحصیل در مقطع دکتری


محرومیت داوطلبان مقطع دکتری دوره غیر روزانه 1401
آن دسته از داوطلبانی که در کنکور دکتری سال گذشته شرکت کرده و بعد از تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری، در یکی از دوره های غیر روزانه (شبانه ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد) پذیرفته شده اند، در حین تحصیل و بدون انصراف می توانند در کنکور دکتری ۱۴۰۱ ثبت نام و شرکت کنند.

اين داوطلبان بعد از اعلام نتايج نهايی در صورت قبولی بايد انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جديد محل تحصيل ارائه دهند و می توانند برای اطمینان بیشتر جهت عدم محرومیت برای ثبت نام دکتری، در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org درخواست رفع محرومیت ثبت کنند.
بیشتر بخوانید: نحوه ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش


[تصویر:  doktora.gif]


محرومیت داوطلبان مشغول به تحصیل در مقطع دکتری 1401
هر ساله بنابر دلایل مختلف مانند علاقه نداشتن به رشته تحصیلی ، عدم توان پرداخت شهریه ، مسافت طولانی دانشگاه تا محل سکونت و ... ، برخی دانشجویان مشغول به تحصیل تصمیم به شرکت مجدد در کنکور دکتری می گیرند تا شانس خود را برای قبولی در رشته محل های دلخواه خود امتحان کنند.

سازمان سنجش تحت شرایط خاصی ثبت نام و شرکت در کنکور دکترا 1401 را برای این افراد مجاز می داند، به این صورت که دانشجویان مشغول به تحصیل دکتری روزانه ورودی 99 و قبل از آن باید پیش از زمان اتمام ثبت نام آزمون دکتری و دانشجویان دکتری غیر روزانه ورودی سال های گذشته می بایست پس از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 1401، از دانشگاه انصراف قطعی دهند تا بتوانند در دانشگاه محل قبولی جدید دکتری ثبت نام نمایند.


[تصویر:  1480617919_کانال_تلگرام_دکتری.gif]


در صورتی که پس از مطالعه این مقاله سوالاتی در خصوص محرومیت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ برای شما پیش آمده، می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس گرفته و پرسش های خود را مطرح کنید تا مشاوران مجرب هیوا در اسرع وقت راهنمایی های لازم را در اختیارتان قرار دهند.
در ادامه بخوانید: ثبت نام آزمون دکتری


سوالات متداول

1- ✔️ تحت چه شرایطی داوطلبان مقطع دکتری دوره روزانه از شرکت در کنکور سال بعد محروم می شوند ؟
✔️ طبق دفترچه ثبت نام آزمون دکتری پذیرفته شدگان دوره روزانه سال گذشته مجاز به شرکت در آزمون دکتری سال جاری نیستند که توضیحات بیشتر در این زمینه در متن مقاله ذکر شده است .


2- ✔️ آیا پذیرفته شدگان دکتری دوره روزانه در صورت عدم ثبت نام در دانشگاه می توانند در آزمون سال بعد شرکت کنند ؟
✔️ خیر . پذیرفته شدگان قطعی دوره های روزانه دکتری سال گذشته ، حتی در صورت عدم ثبت نام در دانشگاه محل قبولی امکان شرکت در کنکور دکتری سال جاری را ندارند که توضیحات تکمیلی در این مطلب موجود است .


3- ✔️ آیا پذیرفته شدگان دوره های غیر روزانه دکتری سال قبل امکان ثبت نام در آزمون دکتری را دارند ؟
✔️ بله . اما ثبت نام پذیرفته شدگان دوره های غیر روزانه در آزمون دکتری شرایطی دارد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است .
منبع : محرومیت ثبت نام آزمون 1401