تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مصاحبه دکتری دانشگاه يزد ۱۴۰۰
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
داوطلبان دکتری که دانشگاه يزد یکی از انتخاب های آنان بوده و تراز بالاتر از حدنصاب این دانشگاه را به دست آورده اند ، پس از اعلام نتایج انتخاب رشته به مصاحبه دکتری دانشگاه يزد ۱۴۰۰ دعوت شده و می بایست اطلاعات زمان و مکان برگزاری برگزاری مصاحبه ، مدارک مورد نیاز و ... اعلام شده توسط این دانشگاه را مطالعه نمایند .



سازمان سنجش نتایج انتخاب رشته داوطلبان را در دهه دوم شهریور ماه اعلام کرده و کلیه داوطلبانی که دانشگاه يزد را در فرم انتخاب رشته دکتری خود آورده اند و براساس کارنامه ، نمره آن ها بالاتر از حدنصاب دانشگاه يزد شده باشد می توانند در مصاحبه دکتری این دانشگاه شرکت کنند .
بعد از اعلام نتایج توسط سازمان سنجش ، دانشگاه يزد اطلاعیه مصاحبه دکتری 1400 را منتشر خواهد کرد . در این اطلاعیه اطلاعات مهمی مانند : زمان دعوت به مصاحبه ، جزئیات نحوه ارزیابی تخصصی شامل مصاحبه حضوری و آزمون کتبی ( درصورت اعلام ) ، مدارک مورد نیاز برای شرکت در مصاحبه دانشگاه يزد ، محل برگزاری مصاحبه ، جزئیات ملاک امتیاز دهی بر اساس سوابق آموزشی و پژوهشی و همچنین آزمون های زبان مورد قبول این دانشگاه اطلاع رسانی می شود .
از آنجا که اطلاع دقیق از زمان و چگونگی برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه يزد ۱۴۰۰ به داوطلبان کمک می کند خود را به بهترین نحو برای این رویداد مهم آماده نمایند ، در ادامه جزئیات مصاحبه دکتری دانشگاه يزد ۱۴۰۰ شرح داده شده است .

اطلاعیه مصاحبه دکتری دانشگاه يزد ۱۴۰۰
مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه یزد در بازه زمانی ۱۱ خرداد تا ۳۱ خرداد است و بر اساس بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و مصاحبه، ارزیابی تخصصی انجام می‍شود.

ثبت نام مصاحبه دکتری 1400 دانشگاه یزد

داوطلبان حائز شرایط برای شرکت در مرحله ارزیابی تخصصی، لازم است نسبت به ثبت نام الکترونیکی در سامانه گلستان به نشانی http://golestan.yazd.ac.ir اقدام نمایند، در غیر این صورت از مصاحبه محروم خواهند شد.
در راستای اجرای این مرحله موارد ذیل به اطلاع داوطلبان گرامی رسانده میشود:
الف) داوطلبان محترم باید فرم «مشخصات فردی» را از وبسایت دانشگاه بخش اطلاعیه‌ها دریافت و پس از تکمیل، همراه با تصویر مدارک مندرج در بند «ب» این اطلاعیه از تاریخ ۴خرداد ۱۴۰۰ تا حداکثر دو روز قبل از اولین تاریخ اعلام شده جهت انجام مصاحبه، با مراجعه به سامانه آموزشی گلستان دانشگاه یزد به آدرس https://golestan.yazd.ac.ir با مطالعه فایل راهنمای مربوط، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
شرکت در مصاحبه رشته های مختلف دانشگاه یزد، مشروط به ثبتنام قطعی و دریافت گواهی انجام ثبت نام در این سامانه است.
تذکر مهم: داوطلبان محترم حداکثر تا یک روز قبل از روز مصاحبه باید تمام مدارک مذکور در بند ب این اطلاعیه را به صورت الکترونیکی به همراه فایل الکترونیکی پایاننامه کارشناسی ارشد (یا فایل تصویبنامه پیشنهادیه برای دانشجویان سال آخر) به نشانی الکترونیکی اعلام شده مندرج در جدول برنامه زمانبندی مصاحبه ایمیل نمایند.
مصاحبه دکتری دانشگاه یزد به صورت غیر حضوری (مجازی) از طریق نرم افزار Adobe Connect به صورت تصویری با لینک اختصاصی گروه‌ها / دانشکده‌ها برگزار می شود. بنابراین لازم است داوطلبین امکانات لازم شامل کامپیوتر (مجهز به دوربین، میکروفن و اینترنت پرسرعت) در روز مصاحبه فراهم نمایند. 
داوطلبین کدرشته های مختلف باید با هماهنگی قبلی و بر اساس جدول زمانبندی ارزیابی تخصصی که در زیر آمده است جهت انجام مصاحبه تخصصی اقدام نمایند. 

مدارک مورد نیاز هر داوطلب جهت تشکیل پرونده

۱- تصویر شناسنامه و کارت ملی برای تطبیق مشخصات شناسنامه ای داوطلب با مشخصات اطلاعات ارسالی از سوی سازمان سنجش.
۲- یک قطعه عکس ۳*۴
۳- تصویر مدارک (گواهی موقت) کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات مربوط به هر یک از این مقاطع.
تبصره ۱: آن دسته از معرفیشدگانی که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ناپیوسته هستند علاوه بر مدرک کارشناسی ناپیوسته میبایست مدرک کاردانی را نیز ارائه نمایند. ضمناً معدل کارشناسی برای این دسته از داوطلبان میانگین وزنی معدلهای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته است.
تبصره ۲: برای دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی ارشد، گواهی تایید شده دانشگاه محل تحصیل مبنی بر فارغ التحصیل شدن تا تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۱ با ذکر معدل (مطابق فرم مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون و یا فرم مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی) الزامی است.
تبصره ۳: معرفی شدگانی که به دلائلی قادر به ارائه مدارک مندرج در این بند نیستند، لازم است گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدارک را ایمیل نمایند.
۴- فرم تکمیل شده شماره ۱ «مشخصات فردی» داوطلب که در وبسایت دانشگاه یزد قرار دارد به همراه مدارک درخواستی ذکر شده در این فرم.
۵- کلیه مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی از جمله:
مقالات علمی – پژوهشی (داخی و خارجی) مرتبط با رشته تحصیلی
گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران
برگزیدگی در جشنوارههای علمی معتبر
مقالات چاپ شده در ک نفرانس‌های معتبر (داخلی – خارجی)
طرح پژوهشی برون دانشگاهی خاتمه یافته به همراه نامه تاییدیه حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه مبدأ
تالیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی
برگزیدگی المپیادهای علمی – دانشجویی
مدرک زبان معتبر
توجه: ارسال کلیه مدارک ذکر شده، سوابق آموزشی – پژوهشی، افتخارات علمی، سوابق کاری و افتخارات حرفه ای (تکمیل شده در فرم) الزامی است و در صورت‌عدم ارائه، امتیازی تعلق نخواهد گرفت.
جهت اطلاع داوطلبان از نحوه محاسبه امتیازات آموزشی پژوهشی به جدول نحوه بررسی سوابق علمی و مصاحبه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱مراجعه نمایید.
۶- واریز مبلغ ۱/۰۰۰/۰۰۰ریال (یک میلیون ریال) (این مبلغ در مراحل ثبت نام و بارگذاری مستندات در سیستم گلستان باید با استفاده از کارتهای عضو شتاب به صورت الکترونیکی در وجه دانشگاه یزد پرداخت شود.)
* داوطلبانی که برای مصاحبه به چند کد رشته معرفی گردیده اند بدون توجه به تعداد کد رشته‌ها میبایست مبلغ مربوط به تنها یک مصاحبه را پرداخت نمایند.
* مبلغ مذکور غیر قابل استرداد است.
۷- تصویر کارنامه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۴۰۰
۸- فایل الکترونیکی پایان نامه کارشناسی ارشد (تصویب نامه پروپوزال برای دانشجویان سال آخر) و حتی الامکان دو توصیه نامه از استادان مقطع کارشناسی ارشد.
۹- تصویر گواهی به تایید بالاترین مقام مسئول دانشگاه محل خدمت برای مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی پذیرفته شده با استفاده از سهمیه مربیان تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی (دولتی و غیر دولتی) و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی امکان بهره مندی از سهمیه را دارا هستند.
تذکر ۱: مربیان (اعم از رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی یا پیمانی) در صورتی میتوانند در دوره روزانه یا شهریه پرداز ادامه تحصیل دهند که دانشگاه محل خدمت آن‌ها موافقت نماید و گواهی مربوطه را ارائه نمایند.
تذکر ۲: مربیان پیمانی مشمول استفاده از سهمیه مربیان نیستند.
تذکر ۳: مربیان دانشگاه آزاد باید معرفی نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیأت علمی آن دانشگاه را بارگذاری نمایند.
۱۰- ارائه مدرکی که نشانگر تایید سهمیه رزمندگان یا ایثارگران باشد، برای آن دسته از داوطلبان که بر اساس استفاده از سهمیه رزمندگان جهت مصاحبه دعوت شده اند.
۱۱- معرفی شدگان مرد باید از لحاظ وضعیت نظام وظیفه، با توجه به بند «مقررات وظیفه عمومی» یکی از شرایط مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون را دارا باشند.
تذکر ۱: سطح و کیفیت آشنایی با زبان انگلیسی در امتیاز و پذیرش داوطلبان مقطع دکتری مؤثر است. لذا درخواست می شود کلیه داوطلبان هرگونه مدرک در این خصوص را ارسال نمایند (اختیاری).
تذکر ۲: لازم است کلیه داوطلبان مدارک را با نام شماره ردیف ذخیره نموده و به نشانی اعلام شده ایمیل نمایند. به عنوان مثال: «تصویر شناسنامه و کارت ملی: شماره «۱»«عکس: شماره ۲»

شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان مصاحبه دکتری 1400 دانشگاه یزد

۱- احراز کلیه شرایط مندرج در دفترچه شماره ۱ و ۲ سازمان سنجش آموزش کشور الزامی است.
۲- داوطلب باید در تمامی مراحل ارزیابی تخصصی اعلام شده (اعم از آزمون کتبی، مصاحبه و…) شرکت نماید.
۳- آن دسته از داوطلبانی که در مرحله ارزیابی تخصصی شرکت و در ردیف پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰قرار گیرند، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری سال ۱۴۰۱نخواهند بود.
۴- کلیه داوطلبانی که در کد رشته محلهای انتخابی، دارای حد نصاب نمره علمی لازم به منظور شرکت در مرحله دوم آزمون (مصاحبه علمی) هستند و تمایل به شرکت در این مرحله را دارند، لازم است از تاریخ ۱۴۰۰/۲/۲۸ لغایت ۱۴۰۰/۴/۱۰نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی مندرج در سایت سازمان سنجش و ارسال آن به سازمان و دریافت کد رهگیری اقدام کنند. داوطلبانی که در این خصوص اقدام ننمایند از گزینش نهایی حذف خواهند شد.
تذکر مهم: در صورت احراز هرگونه مطالب خلاف واقع در مدارک ارائه شده توسط داوطلب، در هر مرحلهای از پذیرش و یا تحصیل، از ادامه کار وی جلوگیری و پیگیری قانونی به عمل خواهد آمد.

اعلام نتایج مصاحبه دکتری 1400 توسط دانشگاه یزد

پس از انجام مصاحبه تخصصی با تمامی داوطلبان و بررسی دقیق سوابق آموزشی و پژوهشی داوطلبان مذکور، نتایج بر اساس نمره آزمون سازمان سنجش آموزش کشور، سوابق آموزشی و پژوهشی (٪۲۰) و نمره مصاحبه (٪۳۰) محاسبه و به سازمان سنجش اعلام می گردد.
منبع : سایت دانشگاه یزد

برای مطالعه نحوه ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه یزد 1400 کلیک کنید .

بیشتر بخوانید: صفر تا صد مصاحبه دکتری



[تصویر:  doktora.gif]


مشاوره مصاحبه دکتری دانشگاه يزد ۱۴۰۰
داوطلبانی که قصد شرکت در مصاحبه دانشگاه يزد را دارند ، می بایست حتما فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری را در سایت سازمان سنجش در تاریخ تعیین شده تکمیل نمایند . از آنجا که در سال 1400 برگزاری مصاحبه دکتری به شیوه مجازی در دستور کار قرار گرفته است ، به داوطلبان توصیه می شود که هنگام آماده شدن برای مصاحبه و فراهم کردن مدارک لازم برای مصاحبه دکتری ، نکات ویژه شیوه برگزاری مصاحبه مجازی را در نظر داشته باشند .
 علاوه بر این داوطلبانی در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد شرکت کرده اند نیز می توانند خود را به طور جداگانه برای  مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد آماده کرده و شانس خود را برای قبولی در مقطع دکتری این دانشگاه امتحان نمایند . در صورت داشتن سوال در هر یک از این مراحل می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس گرفته و پاسخ پرسش های خود را دریافت نمایید . همچنین آخرین اخبار پیرامون رویدادهای آزمون دکتری از کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا اطلاع رسانی می شود .

با توجه به اينكه در برنامه زمانی مرحله مصاحبه توسط برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی امكان تغيير وجود دارد ، به كليه داوطلبان توصيه مي‌گردد حتما قبل از فرا رسیدن زمان مصاحبه ، به سايت اطلاع‌رسانی دانشگاه مربوطه مراجعه نمايند .

در ادامه بخوانید: همه چیز درباره مصاحبه مجازی دکتری سراسری


[تصویر:  1480617919_کانال_تلگرام_دکتری.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ مصاحبه دکتری دانشگاه يزد چه زمانی برگزار می شود ؟
✔️ پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری توسط سازمان سنجش ، دانشگاه يزد طی اطلاعیه ای برنامه زمانبندی برگزاری مصاحبه دکتری را اعلام می کند که جزئیات آن در متن مقاله موجود است .


2- ✔️ داوطلبان شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه يزد چه مدارکی را باید ارائه دهند ؟
✔️ دانشگاه يزد در اطلاعیه خود مدارک لازم برای مصاحبه دکتری را اعلام کرده که فهرست کامل آن در متن مقاله ذکر شده است .


3- ✔️ هزینه شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه يزد چه مقدار است ؟
✔️ داوطلبانی که قصد شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه يزد را دارند باید مبلغ معینی را واریز نمایند که مقدار دقیق آن در این مطلب اطلاع رسانی شده است .
منبع : مصاحبه دکتری دانشگاه يزد ۱۴۰۰