تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: RODC چیست
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
حتما در خصوص RODC مطالعاتی داشته اید و ممکن است هر کس از شما سئوال بکند بگویید که RODC مخفف کلمه های Read Only Domain Controller یا Domain Controller فقط خواندنی است و معمولا این برداشت می شود که این یک کپی کامل ولی خواندنی از پایگاه داده اکتیودایرکتوری شما است که در سایت های مختلف شبکه خودتان قرار می دهد. این موضوع بارها در انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران مطرح شده است و به همین دلیل امروز تصمیم گرفتم در خصوص نحوه عملکرد RODC در شبکه برای شما مقاله ای بنویسم.
طبیعتا زمانیکه صحبت از RODC می شود شما از آن در شعبه ها یا نمایندگی های شرکت یا سازمان خود می خواهید استفاده کنید تا کاربران آن شبکه بتوانند به راحتی به سیستم ها و سرویس های مورد نیاز شبکه Login کنند. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چه فرآیندی بر روی RODC انجام می شود که باعث احراز هویت شدن یا Authenticate شدن کاربران می شود ؟ این خیلی مهم است که در زمان استفاده از RODC درست متوجه بشویم که Authentication چگونه انجام می شود.
اول از همه یک نکته را در نظر داشته باشید که در RODC هیچ پسوردی بصورت پیشفرض ذخیره نشده است و به همین خاطر نباید نگران به سرقت رفتن اطلاعات موجود در آن باشید ، البته این یک فرضیه است. قبل از هرگونه توضیحی این موضوع را هم فراموش نکنید که تمام نیاز کاربران شما در شعبه ها و نمایندگی های شما فقط Login کردن داخل سیستم نیست و شما باید بدانید که احراز هویت توسط پروتکل Kerberos انجام می شود که پروتکل احراز هویت پیشفرض اکتیودایرکتوری است.