تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: هفته هشتم بارداری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
هفته هشتم بارداری نیز جز هفته های پراهمیت بوده که مادر نه تنها باید از خود بلکه از رویان نیز به نحو احسن مراقبت کند . در هفته هشتم بارداری نیز رویان همچنان شباهتی به انسان نداشته و مادر نمی تواند حرکات او را حس کند .
هفته های اول بارداری مراقبت از مادر و همچنین رویان شدید بوده ؛ به طوریکه می توان گفت مادر حتی نمی تواند موهای خود را رنگ کرده و یا اجسام سنگین حمل کنند . نکته مهم این است بدانید که مصرف زعفران و همچنین حمل وسایل سنگین در هفته های اول بارداری سبب سقط جنین خواهد شد .
لازم است بدانید که در هفته هشتم بارداری رویان رشد جهش گونه ای داشته به طوریکه سیستم عصبی آن کامل شده و همچنین از نظر ابعاد نیز می توان گفت به طور تقریبی 4 برابر هفته ششم شده است .

ویژگی هفته هشتم بارداری
هفته هشتم بارداری یا به عبارتی دو ماه است که رویان در بدن مادر در حال رشد بوده و همچنان شبیه به انسان نشده است . در واقع در هفته هشتم بارداری زن دو ماه می باشد که پریود نشده و همچنان علائم بارداری را نیز خواهد داشت .
از جمله علائم بارداری که نه تنها در هفته های اول بلکه در هفته هشتم نیز قابل مشاهده است می توان به خستگی ، درد سینه ها ، احساس ضعف ، افزایش ضربان قلب ، سردرد و غیره اشاره کرد . لازم است بدانید که در هفته هشتم نوک سینه ها به دلیل تورم بیشتر درد بیشتری نیز خواهد داشت .
در هفته هشت بارداری گودی کمر مادر بیشتر شده و همچنین رحم او نیز بزرگ تر خواهد شد ؛ به همین دلیل باعث احساس درد شکم و یا کمر خواهد شد . همچنین به دلیل خستگی و احساس ضعف در خانم ها لازم است میانگین روزی 10 ساعت را استراحت کنند .
از دیگر علائم بارداری مادر در هفته هشتم بارداری می توان به کابوس و یا خواب های ترسناک در شب ، ترشحات واژن ، گرفتگی بینی ، ترشح زیاد بزاق و غیره اشاره کرد .
حتما بخوانید: زایمان سزارین


وضعیت مادر در هفته هشتم بارداری چگونه است
اغلب مادران در هفته ۸ بارداری علائم و نشانه هایی همچون خستگی ، ضعف ، درد در ناحیه شکم ، پهلو و کمرها ، گودی کمر ، بزرگ شدن سینه ها ،  متورم شدن نوک سینه ها ، استفراغ ، تهوع ، احساس گرمی و یا سردی در بدن اشاره کرد .
همچنین مادر در هفته هشتم بارداری دچار سر درد ، سرگیجه ، افزایش ضربان قلب ، حساسیت در بویایی و یا گاهی چشایی ، نفخ شکم ، گیجی و یا مشکلات گوارشی خواهد شد که شدت این نشانه ها در مقایسه با هفته های اول بیشتر شده است .

وضعیت جنین در هفته هشتم بارداری
جنین در واقع همچنان به انسان شباهتی نداشته اما اوایل هفته هشتم رویان بیشتر رشد کرده و ظاهری شبیه به انسان خواهد داشت . درهفته هشتم بارداری رویان همچنان کوچک بوده و همانند یک شناگر ماهر در داخل مایع آمینیون ( amnion ) در حال حرکت می باشد .
رویان در هفته هشتم بارداری بیشتر رشد کرده ، دست ها ، بازو و همچنین پاهایش نیز بیشتر رشد خواهد کرد ؛ ساختمان چشم ها هنوز به طور کامل شکل نگرفته اما پلک ها روی چشم ها را می پوشانند .
در هفته هشتم بارداری حتی استخوان های پاها بلندتر شده و همچنین هاله ای از لب ها کوچک در صورت نویان ظاهر خواهد شد ؛ همچنین آلت تناسلی رویان همانند تخمدان و یا یه صورت بیضه شکل خواهد گرفت .
حتما بخوانید: زایمان طبیعی
تغذیه مادر در هفته هشتم بارداری
همانطور که می دانید تغذیه مادر در هفته های اول بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است که باید به آن توجه ویژه ای شود . تغذیه مادر به این دلیل از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد زیرا سبب رشد جنین نیز خواهد شد .
خانم ها در این دوران باید مایعات بسیاری مانند آب میوه های طبیعی ، شیر کم چرب و همچنین آب بسیار مصرف کنند ؛ زیرا مصرف مایعات بسیار در طول دوران بارداری از یبوست و همچنین خستگی جلوگیری خواهد کرد .
از جمله مواد غذایی مهم در وعده غذایی مادران می توان به گوشت ، تخم مرغ ، ماهی ، شیر ، ماست ، بادام ، پنیر و دیگر مواد کلسیم دار اشاره کرد . نکته مهم این است که باید با مشورت پزشک در هفته های اول بارداری مصرف فولیک اسید را نیز شروع کنید .
در این دوران مادر باید به طور قابل توجهی به تغذیه خود اهمیت داده و همچنان از خوردن مواد غذایی همچون جگر ، غذاهای چرب ، ماهی هایی که جیوه دارند ، الکل ، قهوه و غیره پرهیز کنند .
[تصویر:  1594527734_%D8%AA%D8%BA%D8%B0%DB%8C%D9%8...%DB%8C.jpg]
[تصویر:  1594527431_%D8%AF%D8%B1%20%D9%86%D9%87%D...%D8%AA.jpg]کلام آخر
هفته های اول بارداری از جمله هفته های مهم می باشد که نه تنها مادر بلکه اطرافیان او نیز باید مراقب مادر و همچنین جنین باشند . مادر در این دوران بدن حساسی داشته و باید پیش از قبل به تغذیه ، وضعیت جنین و همچنین استراحت کردن مادر توجه کرد .
در هفته بارداری رویان با سرعت بیشتری نسبت به هفته هفتم بارداری رشد کرده ؛ همچنین رشد سریع رویان سبب خواهد شد تا ظاهری شبیه به انسان پیدا کرده و به جنین نیز تبدیل شود . همچنین می توان گفت تغییرات قابل توجه نوزاد از هفته هشتم بارداری به بعد شروع خواهد شد .
در ادامه بخوانید: هفته نهم بارداری



سوالات متداول

1- ✔️ از هفته هشتم بارداری چه می دانید ؟
✔️ در واقع هفته هشتم بارداری از جمله هفته های پر اهمیت در دوران بارداری فرد بوده که مادر باید نه تنها به خود بلکه به فرزند خود نیز توجه بسیاری داشته باشد . در متن مقاله بیشتر به این جزئیات پرداخته شده است .


2- ✔️ وضعیت جنین در هفته هشتم بارداری چگونه است ؟
✔️ جنین در هفته هشتم همچنان در حالت رویان بوده اما هفته هشتم رشد جهش گونه ای داشته به طوریکه شبیه به آدم خواهد شد به طوریکه حتی مژه های او نیز درمی آید . که در متن مقاله بیشتر به جزئیات آن اشاره شده است .


3- ✔️ تغذیه مادر در هفته هشتم بارداری باید چگونه باشد ؟
✔️ یکی از موارد مهم در تغذیه مادر مصرف کلسیم ، لبنیات ، سبزیجات ، میوه جات و همچنین قرص فولیک اسید می باشد که در متن مقاله در مورد جزئیات آن بیشتر توضیح داده شده است .
منبع : هفته هشتم بارداری
http://audiobookkeeper.ruhttp://cottagenet.ruhttp://eyesvision.ruhttp://eyesvisions.comhttp://factoringfee.ruhttp://filmzones.ruhttp://gadwall.ruhttp://gaffertape.ruhttp://gageboard.ruhttp://gagrule.ruhttp://gallduct.ruhttp://galvanometric.ruhttp://gangforeman.ruhttp://gangwayplatform.ruhttp://garbagechute.ruhttp://gardeningleave.ruhttp://gascautery.ruhttp://gashbucket.ruhttp://gasreturn.ruhttp://gatedsweep.ruhttp://gaugemodel.ruhttp://gaussianfilter.ruhttp://gearpitchdiameter.ru
http://geartreating.ruhttp://generalizedanalysis.ruhttp://generalprovisions.ruhttp://geophysicalprobe.ruhttp://geriatricnurse.ruhttp://getintoaflap.ruhttp://getthebounce.ruhttp://habeascorpus.ruhttp://habituate.ruhttp://hackedbolt.ruhttp://hackworker.ruhttp://hadronicannihilation.ruhttp://haemagglutinin.ruhttp://hailsquall.ruhttp://hairysphere.ruhttp://halforderfringe.ruhttp://halfsiblings.ruhttp://hallofresidence.ruhttp://haltstate.ruhttp://handcoding.ruhttp://handportedhead.ruhttp://handradar.ruhttp://handsfreetelephone.ru
http://hangonpart.ruhttp://haphazardwinding.ruhttp://hardalloyteeth.ruhttp://hardasiron.ruhttp://hardenedconcrete.ruhttp://harmonicinteraction.ruhttp://hartlaubgoose.ruhttp://hatchholddown.ruhttp://haveafinetime.ruhttp://hazardousatmosphere.ruhttp://headregulator.ruhttp://heartofgold.ruhttp://heatageingresistance.ruhttp://heatinggas.ruhttp://heavydutymetalcutting.ruhttp://jacketedwall.ruhttp://japanesecedar.ruhttp://jibtypecrane.ruhttp://jobabandonment.ruhttp://jobstress.ruhttp://jogformation.ruhttp://jointcapsule.ruhttp://jointsealingmaterial.ru
http://journallubricator.ruhttp://juicecatcher.ruhttp://junctionofchannels.ruhttp://justiciablehomicide.ruhttp://juxtapositiontwin.ruhttp://kaposidisease.ruhttp://keepagoodoffing.ruhttp://keepsmthinhand.ruhttp://kentishglory.ruhttp://kerbweight.ruhttp://kerrrotation.ruhttp://keymanassurance.ruhttp://keyserum.ruhttp://kickplate.ruhttp://killthefattedcalf.ruhttp://kilowattsecond.ruhttp://kingweakfish.ruhttp://kinozones.ruhttp://kleinbottle.ruhttp://kneejoint.ruhttp://knifesethouse.ruhttp://knockonatom.ruhttp://knowledgestate.ru
http://kondoferromagnet.ruhttp://labeledgraph.ruhttp://laborracket.ruhttp://labourearnings.ruhttp://labourleasing.ruhttp://laburnumtree.ruhttp://lacingcourse.ruhttp://lacrimalpoint.ruинфоhttp://lacunarycoefficient.ruhttp://ladletreatediron.ruhttp://laggingload.ruhttp://laissezaller.ruhttp://lambdatransition.ruhttp://laminatedmaterial.ruhttp://lammasshoot.ruhttp://lamphouse.ruhttp://lancecorporal.ruhttp://lancingdie.ruhttp://landingdoor.ruhttp://landmarksensor.ruhttp://landreform.ruhttp://landuseratio.ru
http://languagelaboratory.ruhttp://largeheart.ruhttp://lasercalibration.ruhttp://laserlens.ruhttp://laserpulse.ruhttp://laterevent.ruhttp://latrinesergeant.ruhttp://layabout.ruhttp://leadcoating.ruhttp://leadingfirm.ruhttp://learningcurve.ruhttp://leaveword.ruhttp://machinesensible.ruhttp://magneticequator.ruhttp://magnetotelluricfield.ruhttp://mailinghouse.ruhttp://majorconcern.ruhttp://mammasdarling.ruhttp://managerialstaff.ruhttp://manipulatinghand.ruhttp://manualchoke.ruhttp://medinfobooks.ruhttp://mp3lists.ru
http://nameresolution.ruhttp://naphtheneseries.ruhttp://narrowmouthed.ruhttp://nationalcensus.ruhttp://naturalfunctor.ruhttp://navelseed.ruhttp://neatplaster.ruhttp://necroticcaries.ruhttp://negativefibration.ruhttp://neighbouringrights.ruhttp://objectmodule.ruhttp://observationballoon.ruhttp://obstructivepatent.ruhttp://oceanmining.ruhttp://octupolephonon.ruhttp://offlinesystem.ruhttp://offsetholder.ruhttp://olibanumresinoid.ruhttp://onesticket.ruhttp://packedspheres.ruhttp://pagingterminal.ruhttp://palatinebones.ruhttp://palmberry.ru
http://papercoating.ruhttp://paraconvexgroup.ruhttp://parasolmonoplane.ruhttp://parkingbrake.ruhttp://partfamily.ruhttp://partialmajorant.ruhttp://quadrupleworm.ruhttp://qualitybooster.ruhttp://quasimoney.ruhttp://quenchedspark.ruhttp://quodrecuperet.ruhttp://rabbetledge.ruhttp://radialchaser.ruhttp://radiationestimator.ruhttp://railwaybridge.ruhttp://randomcoloration.ruhttp://rapidgrowth.ruhttp://rattlesnakemaster.ruhttp://reachthroughregion.ruhttp://readingmagnifier.ruhttp://rearchain.ruhttp://recessioncone.ruhttp://recordedassignment.ru
http://rectifiersubstation.ruhttp://redemptionvalue.ruhttp://reducingflange.ruhttp://referenceantigen.ruhttp://regeneratedprotein.ruhttp://reinvestmentplan.ruhttp://safedrilling.ruhttp://sagprofile.ruhttp://salestypelease.ruhttp://samplinginterval.ruhttp://satellitehydrology.ruhttp://scarcecommodity.ruhttp://scrapermat.ruhttp://screwingunit.ruhttp://seawaterpump.ruhttp://secondaryblock.ruhttp://secularclergy.ruhttp://seismicefficiency.ruselectivediffuserhttp://semiasphalticflux.ruhttp://semifinishmachining.ruhttp://spicetrade.ruhttp://spysale.ru
http://stungun.ruhttp://tacticaldiameter.ruhttp://tailstockcenter.ruhttp://tamecurve.ruhttp://tapecorrection.ruhttp://tappingchuck.ruhttp://taskreasoning.ruhttp://technicalgrade.ruhttp://telangiectaticlipoma.ruhttp://telescopicdamper.ruhttp://temperateclimate.ruhttp://temperedmeasure.ruhttp://tenementbuilding.rutuchkashttp://ultramaficrock.ruhttp://ultraviolettesting.ru