تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: هفته ششم بارداری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
هفته ششم بارداری با تفاوت های بسیار با هفته های گذشته بوده و مادر باید خود را با نشانه ها و علائم جدید بارداری وفق دهد . اما این نشانه ها در هفته ششم چیست ؟ علاوه بر نشانه های اوایل بارداری فرد یک روز حال خوشی داشته اما روز دیگر افسرده است ، یک روز افسرده بوده اما روز دیگر بسیار سر حال خواهد بود .
این تغییرات حالت روحی افراد و نوسانات خلقی مادر در تمام طول بارداری طبیعی بوده و بی شک مادر به آن دچار خواهد شد . آیا می دانید دلیل این نوسانات خلقی و تغییرات حالت مادر در دوران بارداری چیست ؟ گاه ممکن است این نوسانات روحی و خلقی به خاطر تغییرات هورمونی و افزایش هورمون های بارداری در فرد باشد . 
از دیگر نشانه های هفته ششم بارداری می توان به تکرر ادرار مادر اشاره کرد ؛ که این نشانه به دلیل فشار زیاد رویان به مثانه فرد می باشد که هر چند این حالت به مرور تا پایان سه ماهه اول بارداری کم خواهد شد .

نشانه های هفته ششم بارداری
در هفته ششم بارداری وضعیت جنین به گونه ای می باشد که تمام نیاز های آن از طریق کیسه زرده تامین خواهد شد . آیا می دانید کیسه زرده چیست ؟ کیسه ای می باشد که به وسیله یک ساقه به جنین وصل شده که حاوی سلول هایی می باشد که شبیه به کبد عمل خواهند کرد .
لازم است بدانید که وظیفه کیسه زرده ترشح های هورمون های بارداری بوده ؛ که البته پس از هفته نهم بارداری هنگامی که کیسه زرده به تدریج از بین رفته و این وظیفه را کبد به عهده خواهد گرفت و همچنین در هفته دهم بارداری جفت این مسئولیت را به عهده خواهد گرفت .
در هفته ششم بارداری هورمون های بارداری افزایش پیدا کرده و همچنین سبب بروز حساسیت هایی مانند خستگی و یا حالت تهوع خواهد شد و همچنین فشار خون فرد از قبل پایین تر آمده و سبب بروز خستگی در فرد خواهد شد .
پروژسترون که یکی از هورمون های بارداری بوده و دیگر هورمون ها باعث احساس خستگی ، تهوع و همچنین تغییرات خلق و خو و عصبی شدن خانم های باردار خواهد شد ؛ اما این اتفاق برای تمام خانم های باردار رخ نداده و ممکن است برخی بدون هیچ علائمی باشند .
حتما بخوانید: رابطه جنسی مجازی و تاثیرات آن


جنین در هفته ششم بارداری چه وضعیتی دارد ؟
جنین که همان رویان می باشد با تفاوت از هفته پنجم بارداری ، سه برابر رشد کرده ؛ به همین دلیل در هفته ششم بارداری قلب او حدودا 150 تا 160 بار در دقیقه می زند که تقریبا دو برابر ضربان قلب بزرگسالان می باشد .
بزرگترین تغییر در دوران حاملگی در هفته ششم بوده که نیمکره های مغز شکل می گیرد ؛ دراین هفته سر رویان نیز هم اندازه بقیه بدن می باشد و همچنین زائده های مربوط به دست و پا ها نیز شروع به رشد مرده ؛ علاوه بر این بینی رویان به تدریج قابل تشخیص بوده و پلک هایش نیز شروع به شکل گیری خواهد کرد .
عجیب به نظر می رسد که در هفته های اول بارداری حتی مردمک ، عنبیه ، قرنیه ، شبکه و حتی قسمت رنگی چشم نیز در هفته ششم بارداری شکل خواهد گرفت . از دیگر تغییرات هفته ششم بارداری می توان به ستون فقرات و انشعابات فرعی نیز اشاره کرد که در این هفته در حال شکل گیری هستند .
[تصویر:  1593327551_%D8%AC%D9%86%DB%8C%D9%86%20%D...%D8%9F.jpg]

از دیگر علائم بارداری در هفته ششم بارداری چه می دانید
مانند دیگر هفته های بارداری مادر در هفته ششم بارداری نیز علائمی داشته که البته این علائم در برخی از بانوان صدق می کند که در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد :
[list]
[*]تهوع ، یبوست و استفراغ
[*]ادرار و گاهی نیز بی اختیاری ادرار
[*]ترشحات زیاد واژن و حساسیت و دردناک شدن سینه ها
[*]سردرد و کمر درد
[*]بی حوصگی و نوسانات خلقی
[*]سوزش معده یا سوزش سر دل
[*]لکه بینی و مشکلات و یا لکه های پوستی
[*]تنگی نفس
[/list]بیشتر بخوانید: روند زایمان طبیعی
تغذیه مادر در هفته ششم بارداری

همانطور که می دانید تغذیه مادر در هفته های اول بارداری بسیار اهمیت داشته و به همین دلیل خانم ها باید آب میوه های طبیعی ، سبزیجات ، میوه جات و همچنین لبنیات و آب بسیار مصرف کنند ؛ زیرا مصرف مایع جات و سبزیجات از یبوست جلوگیری خواهد کرد .
در کنار موارد گفته شده مصرف ماهی ، بادام ، شیر ، تخم مرغ ، شیر ، پنیر ، گوشت ، ماست و دیگر کلسیم ها را فراموش نکنید . در نتیجه می توان گفت مادر باید در دو یا سه ماه اول بارداری مواد مغذی و مورد نیاز بدن را تامین کند .
همچنین می توان گفت در هفته های اول بارداری از خوردن غذاهای چرب مانند جگر ، قهوه ، الاکل و همچنین ماهی هایی که جیوه دارند خودداری کنید . 

در نهایت
هفته ششم بارداری نیز مانند دیگر هفته های اول بارداری نیاز به مراقبت های خاصی داشته که ممکن است برخی از مادران از خیال راحتی شان دیگر موارد ضروری را رعایت نکنند . اما این موضوع اشتباه بوده و مادر باید حداقل تا ماه های اول بارداری مراقبت های لازم از خود و جنین را داشته باشند .
در ادامه بخوانید: هفته هفتم بارداری



سوالات متداول

1- ✔️ از هفته ششم بارداری چه می دانید ؟
✔️ در هفته ششم بارداری دیگر مادر علائم بارداری را داشته و علائم جدیدتری اضافه خواهد شد که در متن مقاله در مورد آن توضیح داده شده است .


2- ✔️ جنین در هفته ششم بارداری چه وضعیتی دارد ؟
✔️ جنین در یک کیسه زرد قرار داشته و در حالت رویان بوده است که در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .


3- ✔️ تغذیه مادر در هفته ششم بارداری چگونه باید باشد ؟
✔️ تغذیه مادر در این هفته از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و باید میوه و سبزیجات فراوان مصرف کرده که در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .
منبع : هفته ششم بارداری
http://audiobookkeeper.ruhttp://cottagenet.ruhttp://eyesvision.ruhttp://eyesvisions.comhttp://factoringfee.ruhttp://filmzones.ruhttp://gadwall.ruhttp://gaffertape.ruhttp://gageboard.ruhttp://gagrule.ruhttp://gallduct.ruhttp://galvanometric.ruhttp://gangforeman.ruhttp://gangwayplatform.ruhttp://garbagechute.ruhttp://gardeningleave.ruhttp://gascautery.ruhttp://gashbucket.ruhttp://gasreturn.ruhttp://gatedsweep.ruhttp://gaugemodel.ruhttp://gaussianfilter.ruhttp://gearpitchdiameter.ru
http://geartreating.ruhttp://generalizedanalysis.ruhttp://generalprovisions.ruhttp://geophysicalprobe.ruhttp://geriatricnurse.ruhttp://getintoaflap.ruhttp://getthebounce.ruhttp://habeascorpus.ruhttp://habituate.ruhttp://hackedbolt.ruhttp://hackworker.ruhttp://hadronicannihilation.ruhttp://haemagglutinin.ruhttp://hailsquall.ruhttp://hairysphere.ruhttp://halforderfringe.ruhttp://halfsiblings.ruhttp://hallofresidence.ruhttp://haltstate.ruhttp://handcoding.ruhttp://handportedhead.ruhttp://handradar.ruhttp://handsfreetelephone.ru
http://hangonpart.ruhttp://haphazardwinding.ruhttp://hardalloyteeth.ruhttp://hardasiron.ruhttp://hardenedconcrete.ruhttp://harmonicinteraction.ruhttp://hartlaubgoose.ruhttp://hatchholddown.ruhttp://haveafinetime.ruhttp://hazardousatmosphere.ruhttp://headregulator.ruhttp://heartofgold.ruhttp://heatageingresistance.ruhttp://heatinggas.ruhttp://heavydutymetalcutting.ruhttp://jacketedwall.ruhttp://japanesecedar.ruhttp://jibtypecrane.ruhttp://jobabandonment.ruhttp://jobstress.ruhttp://jogformation.ruhttp://jointcapsule.ruhttp://jointsealingmaterial.ru
http://journallubricator.ruhttp://juicecatcher.ruhttp://junctionofchannels.ruhttp://justiciablehomicide.ruhttp://juxtapositiontwin.ruhttp://kaposidisease.ruhttp://keepagoodoffing.ruhttp://keepsmthinhand.ruhttp://kentishglory.ruhttp://kerbweight.ruhttp://kerrrotation.ruhttp://keymanassurance.ruhttp://keyserum.ruhttp://kickplate.ruhttp://killthefattedcalf.ruhttp://kilowattsecond.ruhttp://kingweakfish.ruhttp://kinozones.ruhttp://kleinbottle.ruhttp://kneejoint.ruhttp://knifesethouse.ruhttp://knockonatom.ruhttp://knowledgestate.ru
http://kondoferromagnet.ruhttp://labeledgraph.ruhttp://laborracket.ruhttp://labourearnings.ruhttp://labourleasing.ruhttp://laburnumtree.ruhttp://lacingcourse.ruhttp://lacrimalpoint.ruинфоhttp://lacunarycoefficient.ruhttp://ladletreatediron.ruhttp://laggingload.ruhttp://laissezaller.ruhttp://lambdatransition.ruhttp://laminatedmaterial.ruhttp://lammasshoot.ruhttp://lamphouse.ruhttp://lancecorporal.ruhttp://lancingdie.ruhttp://landingdoor.ruhttp://landmarksensor.ruhttp://landreform.ruhttp://landuseratio.ru
http://languagelaboratory.ruhttp://largeheart.ruhttp://lasercalibration.ruhttp://laserlens.ruhttp://laserpulse.ruhttp://laterevent.ruhttp://latrinesergeant.ruhttp://layabout.ruhttp://leadcoating.ruhttp://leadingfirm.ruhttp://learningcurve.ruhttp://leaveword.ruhttp://machinesensible.ruhttp://magneticequator.ruhttp://magnetotelluricfield.ruhttp://mailinghouse.ruhttp://majorconcern.ruhttp://mammasdarling.ruhttp://managerialstaff.ruhttp://manipulatinghand.ruhttp://manualchoke.ruhttp://medinfobooks.ruhttp://mp3lists.ru
http://nameresolution.ruhttp://naphtheneseries.ruhttp://narrowmouthed.ruhttp://nationalcensus.ruhttp://naturalfunctor.ruhttp://navelseed.ruhttp://neatplaster.ruhttp://necroticcaries.ruhttp://negativefibration.ruhttp://neighbouringrights.ruhttp://objectmodule.ruhttp://observationballoon.ruhttp://obstructivepatent.ruhttp://oceanmining.ruhttp://octupolephonon.ruhttp://offlinesystem.ruhttp://offsetholder.ruhttp://olibanumresinoid.ruhttp://onesticket.ruhttp://packedspheres.ruhttp://pagingterminal.ruhttp://palatinebones.ruhttp://palmberry.ru
http://papercoating.ruhttp://paraconvexgroup.ruhttp://parasolmonoplane.ruhttp://parkingbrake.ruhttp://partfamily.ruhttp://partialmajorant.ruhttp://quadrupleworm.ruhttp://qualitybooster.ruhttp://quasimoney.ruhttp://quenchedspark.ruhttp://quodrecuperet.ruhttp://rabbetledge.ruhttp://radialchaser.ruhttp://radiationestimator.ruhttp://railwaybridge.ruhttp://randomcoloration.ruhttp://rapidgrowth.ruhttp://rattlesnakemaster.ruhttp://reachthroughregion.ruhttp://readingmagnifier.ruhttp://rearchain.ruhttp://recessioncone.ruhttp://recordedassignment.ru
http://rectifiersubstation.ruhttp://redemptionvalue.ruhttp://reducingflange.ruhttp://referenceantigen.ruhttp://regeneratedprotein.ruhttp://reinvestmentplan.ruhttp://safedrilling.ruhttp://sagprofile.ruhttp://salestypelease.ruhttp://samplinginterval.ruhttp://satellitehydrology.ruhttp://scarcecommodity.ruhttp://scrapermat.ruhttp://screwingunit.ruhttp://seawaterpump.ruhttp://secondaryblock.ruhttp://secularclergy.ruhttp://seismicefficiency.ruselectivediffuserhttp://semiasphalticflux.ruhttp://semifinishmachining.ruhttp://spicetrade.ruhttp://spysale.ru
http://stungun.ruhttp://tacticaldiameter.ruhttp://tailstockcenter.ruhttp://tamecurve.ruhttp://tapecorrection.ruhttp://tappingchuck.ruhttp://taskreasoning.ruhttp://technicalgrade.ruhttp://telangiectaticlipoma.ruhttp://telescopicdamper.ruhttp://temperateclimate.ruhttp://temperedmeasure.ruhttp://tenementbuilding.rutuchkashttp://ultramaficrock.ruhttp://ultraviolettesting.ru