تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ثبت نام دوره حسابداری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
امروزه رشته حسابداری یک مهارت و هنر محسوب شده و لازم است تا علاقه مندان به آن آموزش های لازم را از طریق به روزترین روش ها و متدها فراگیرند. افرادی که موفق به تحصیل این رشته در دانشگاه نشدند نیز می توانند از طریق دوره های حسابداری در سازمان فنی و حرفه ای یا سازمان مدیریت صنعتی صفر تا صد این دانش را فراگیرند.


امروزه حسابداری به عنوان یکی از رشته ها تحصیلی و مشاغل پردرآمد محسوب می شود و سالانه افراد زیادی در این رشته فارغ التحصیل شده و وارد بازار کار آن می شوند. تمامی ادارات، موسسات، شرکت ها، سازمان ها و کارخانجات برای اداره امور مالی خود نیاز به حسابداری زبده دارند. با توجه به اهمیت این رشته در امور مالی هر موسسه، آینده شغلی خوبی برای این رشته پیش بینی می شود.
به دنبال بهبود شغل حسابداری، تقاضا جهت گذراندن دوره حسابداری افزایش یافت. به طوری که امروزه این دوره آموزشی علاوه بر دانشگاه های سراسر کشور مانند سازمان مدیریت صنعتی و سازمان فنی و حرفه ای نیز ارائه می شود. بنابراین در این مقاله به معرفی دوره حسابداری پرداخته شده و سپس نحوه ثبت نام این دوره را در سازمان مدیریت صنعتی و سازمان فنی و حرفه ای بیان شده است.

دوره حسابداری چیست ؟
قبل از این که درباره دوره حسابداری توضیح دهیم بهتر است با رشته حسابداری و بازار کار آن آشنا شوید. برای آشنایی با این علم در مرحله اول باید گفت که افراد با استفاده از علم حسابداری می توانند به مردم در حوزه اعداد و ارقام خدمت نمایند. رشته حسابداری مانند یک سیستم منظم عمل می کند که در آن عملیات جمع آوری، طبقه بندی، ثبت اطلاعات و خلاصه کردن مطالب در جهت تهیه گزارشات مالی و صورت حساب ها به اشکال مختلف انجام می شود. این خدمت برای تمامی ادارات، سازمان ها و بانک ها و کارخانجات دولتی و خصوصی پرکاربرد می باشد.

از دروس تخصصی این رشته می توان به اصول‌ حسابداری‌، حسابداری‌ میانه‌، حسابداری‌ پیشرفته‌، حسابداری ‌صنعتی‌، حسابرسی‌، حسابداری‌ مالیاتی‌، اصول‌ تنظیم‌ و کنترل‌ بودجه‌، مدیریت‌ مالی‌، مباحث‌ جاری‌ حسابداری‌، متون‌ حسابداری‌ اشاره کرد که مباحث آن با توجه به مقطع و دوره آموزشی افراد گسترده و تخصصی تر می گردد. لازم به ذکر است که امروزه بازار کار این رشته در ایران بسیار خوب می باشد زیرا تقریبا تمامی شرکت های بزرگ و کوچک، کارخانجات، سازمان ها و ادارات به حسابدار خبره و متخصص احتیاج دارند.

[تصویر:  1621850691_dore-hesabdari-3.jpg]

ممکن است بسیاری از افراد به هر دلیلی موفق به قبولی در رشته حسابداری از طریق دانشگاه ها نشوند. اما جزو علاقمند به تحصیل در این رشته باشند. لازم به ذکر است که این دسته از افراد می توانند در مراکز معتبر در دوره مورد نظر خود ثبت نام کرده و پس از اتمام دوره اقدام به دریافت مدرک نموده و با این مدرک وارد بازار کار شوند. سازمان مدیرت صنعتی و سازمان فنی و حرفه ای کشور از موسسات معتبر در این زمینه به شمار می روند.

افراد با فراگیری این دوره ها در موسسات ذکر شده می توانند به صورت علمی و تجربی صفر تا صد رشته حسابداری را آموزش دیده و در صورت گذارندن تمامی مراحل موفق به دریافت مدرک پایان دوره از موسسه محل تحصیل خود شوند که برای رزومه و ورود به بازار کار کاملا قابل قبول است. اما در دانشگاه تمام اصول حسابداری ترم به ترم و پله به پله آموزش داده می شود و هدف ارتقای دانش حسابداری فرد می باشد.
بیشتر بخوانید: منابع کارشناسی ارشد حسابداری

[تصویر:  academy1.gif]

ثبت نام دوره حسابداری در سازمان مدیریت صنعتی
اگر جزو افرادی هستید که تصمیم به آموزش دوره حسابداری از طریق سازمان مدیریت صنعتی دارید، لازم است اطلاعات کافی در خصوص این سازمان داشته و سپس با اطمینان خاطر اقدام به ثبت نام در دوره مورد نظر خود نمایید. سازمان مدیریت صنعتی با نیم قرن سابقه، مسئول برگزاری دوره های تحصیلات تکمیلی و همچنین دوره های تخصصی مدیریت می باشد. این سازمان در بیشتر شهرهای کشور وجود داشته و در سطوح مختلف کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام به برگزاری دوره های مختلف می نماید.

از میان دوره های تخصصی، دوره حسابداری بسیار پر تقاضا می باشد. برای ورود به این سازمان و شرکت در دوره حسابداری لازم است تا وارد سایت سازمان مدیریت صنعتی به نشانی www.imi.ir شده و آن دسته از دوره های سازمان مدیریت صنعتی را که فعال می باشند را مشاهده نمایید. در دوره های تخصصی می توانید وارد دوره مالی و حسابداری شده و از این طریق اطلاعات مربوط به دوره مورد نظر خود را مشاهده نموده و در صورت تمایل اقدام به تکمیل مراحل ثبت نام نمایید.


لازم به ذکر است که هزینه هر دوره حسابداری با توجه به گرایش و ساعات آموزش با سایر دوره ها متفاوت می باشد.

مراحل ثبت نام دوره حسابداری در سازمان مدیریت صنعتی

1ابتدا از طریق مرورگر گوگل وارد سایت سازمان مدیریت صنعتی به نشانی www.imi.ir شده و برای استفاده از خدمات آن اقدام به ثبت نام در سامانه نموده و نام کاربری و رمز عبور دریافت نمایید.

2پس از تکمیل مراحل ثبت نام، وارد بخش آموزش و دوره های تخصصی مدیریت شده و روی دوره حسابداری کلیک کنید.

3در صورت تمایل و فعال بودن دوره مورد نظر خود، مراحل ثبت نام در دوره را به طور کامل انجام دهید.

4در حال حاضر دوره ها به صورت آنلاین برگزار می شوند، بنابراین لازم است تا در ساعات مشخصی وارد بخش کلاس های آنلاین شده و سرکلاس حضور داشته باشید.

[تصویر:  1621851140_dore-hesabdari-1.jpg]


برای ثبت نام دوره حسابداری در سازمان مدیریت صنعتی کلیک کنید

بیشتر بخوانید: منابع آزمون دکتری حسابداری

ثبت نام دوره حسابداری در سازمان فنی و حرفه ای
سازمان فنی حرفه ای کشور به نشانی اینترنتی portaltvto.com به منظور ارتقای دانش و مهارت افراد دوره ها و آزمون هایی را ارائه می دهد تا افراد خارج از محیط دانشگاه نیز بتوانند برای فراگیری مهارت هایی جدید و ارتقای مهارت های پیشین خود اقدام نموده و پس از اتمام دوره خود، مدرک معتبر این سازمان را دریافت نمایند. در این سازمان انواع دوره های آموزشی مانند دوره های تخصصی مدیریتی، دوره های هنر و زیبایی و مهارت های فنی آموزش داده می شود. آموزشگاهای خصوصی و دولتی این سازمان در بسیاری از شهرها دایر بوده و دوره های آن چندین بار در سال برگزار می شود.

دوره حسابداری در سازمان فنی و حرفه ای در کلیه ی گرایش ها ارائه می شود. دوره های فنی و حرفه ای این سازمان کوتاه مدت بوده و اگر فرد پس از اتمام دوره خود در آزمون کتبی و عملی این موسسه موفق به کسب نمره قبولی گردد، گواهینامه مهارت فنی و حرفه را دریافت می نماید.

مراحل ثبت نام دوره حسابداری در سازمان فنی و حرفه ای


1برای ثبت نام در این دوره باید وارد پرتال سازمان فنی و حرفه ای کشور شده و روی گزینه ثبت نام دوره آموزشی کلیک نمایید.

2سپس در بخش وارد شده، بر روی استان مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی گزینه جستجو کلیک نمایید.

3در این قسمت علاوه بر معرفی سازمان فنی و حرفه ای کشور می توانید تمامی دوره هایی که در شهر شما برگزار می گردد را مشاهده نمایید و از تاریخ شروع و پایان هر دوره، ظرفیت باقی مانده، جزئیات و نحوه برگزاری هر دوره مطلع گردید.

4پس از انتخاب دوره مورد نظر خود روی گزینه ثبت نام کلیک کرده و وارد صفحه ثبت نام دوره خود شوید.

5در صورت پرداخت هزینه ثبت نام دوره، سامانه به شما شماره پرونده و شناسه پرداخت می دهد تا بتوانید مراحل ثبت نام خود را بدین وسیله تکمیل نمایید.

[تصویر:  1621852085_dore-hesabdari-2.jpg]


برای ورود به سامانه ثبت نام دوره حسابداری در سازمان فنی و حرفه ای کلیک کنید

بیشتر بخوانید: استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای

اگر پس از مطالعه مقاله ثبت نام دوره حسابداری، سوال یا ابهامی در خصوص نحوه ثبت نام این دوره در سازمان صنعتی و سازمان فنی و حرفه ای داشتید، می توانید پاسخ سوالات و ابهامات خود را با استفاده از تماس تلفنی از کارشناسان مجرب مرکز مشاوره هیوا جویا شوید. هم چنین با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا می توانید از اخبار مرتبط با دوره حسابداری مطلع گردید.
در ادامه بخوانید: کارت مهارت فنی و حرفه ای


سوالات متداول

1- ✔️ دوره حسابداری چیست؟
✔️ علم حسابداری مانند بک سیستم منظم عمل می کند که در آن فرایند جمع آوری، طبقه بندی، ثبت و خلاصه کردن اطلاعات جهت تهیه گزارشات مالی در اشکال مختلف انجام می شود.


2- ✔️ ثبت نام دوره حسابداری در سازمان مدیریت صنعتی از چه طریقی انجام می شود؟
✔️ این ثبت نام از طریق سایت اصلی سازمان مدیریت صنعتی به نشانی www.imi.ir انجام می شود که در متن مقاله مراحل ثبت نام گفته شده است.


3- ✔️ برای انتخاب دوره حسابداری در سازمان فنی و حرفه ای چه مدارکی لازم است؟
✔️ همانطور که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است، برای انتخاب دوره باید شناسه پرونده، شناسه پرداخت و کد امنیتی را وارد نمایید.
منبع : ثبت نام دوره حسابداری